Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » BME-sek többsége tényleg...

BME-sek többsége tényleg ilyen? Ilyen lenne a gondolkodásuk?

Figyelt kérdés

[link]


Lent van 3 komment is példának, de sok helyen olvastam már BME-sektől nagyon hasonló tartalmú és hangnemű hozzászólásokat, ha a saját vagy más egyetemekről volt szó.


Tehát, tényleg úgy gondolják, hogy csak a BME és csak a múszaki szakok, ami ér valamit a felsőoktatásban és a munkapiacon? Csak ők az egyetlenek, akik szinte vért izzadnak egy-egy kettesért is akár? Ők az egyetlenek, aki használható tudást kapnak az egyetemtől, más egyetemeken és szakokon csak melegednek a hallgató, máshol nincs elvárás és a semmire kapnak egy értéktelen, felesleges diplomát?


Nyugtassatok meg, hogy ott nem mindenki így gondolkodik!


2013. nov. 30. 16:32
 1/7 anonim ***** válasza:
45%
Hát elég sok köztük sajnos az ilyen - ráadásul erre az állam jelenlegi felsőoktatási politikája rá is tesz egy lapáttal, így hajlamosak elbízni magukat. Én is műszaki szakon tanulok, de egy másik egyetemen. Lett volna lehetőségem bekerülni a BME-re is, de inkább nem jelöltem meg, mert nagyon túlértékelt az egész. Van persze ott is biztos nívós intézet és jópár elismert tanszék, de a hallgatók hajlamosak úgy visszaélni ezeknek a hírnevével, mintha ők lennének a non-plusz ultra, hogy ott tanulhatnak. Pedig a felsőoktatásból kikerülve sokkal kevésbé számít az, hogy hol tanultál, mint az, hogy mit csináltál a 3-5 egyetemi éved alatt (szakmai gyak, portfólió, pályázatok, nyelvtudás, egyetemi projektek, szakdoga). Én azt mondom, menjen a BME-re az, aki meg akarja szívatni magát. Jó közösség és okos hallgatótársak mindenhol vannak, az előző mondatban foglalt teljesítményekért meg nem kell külön a BME-re jelentkezni.
2013. nov. 30. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
75%
Nem, nem gondoljuk így. Az orvosok még többet szenvednek, meg még a természettudományi szakokon esetleg. A többit viszont körbeálljuk és mutogatva kiröhögjük.
2013. nov. 30. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
88%
Természetesen az előző válaszomat le fogják pontozni, akik nem értik a viccet. Hogy komolyan is válaszoljak: sajnos tényleg jellemző ránk BME-sekre egy kis (vagy nagy) adag beképzeltség. Ennek nagyrészt a tanárok is okozói, mert eléggé belénk ültetik az istenkomplexust. Na most valakibe ez komolyabban beleköltözik, valakibe nem (egyébként az a jellemző, hogy azok szoktak nagyon arcoskodni, akik amúgy bukdácsolva, alig-alig végzik csak az egyetemet). Én elismerem, hogy nem igazán tudnék más egyetemen, más szakon helytállni, mert egész egyszerűen nem érdekel. Az viszont tény, hogy látom a társaimon, hogy alig élnek félév végére, alig tudnak aludni (és a vizsgaidőszak még csak akkor kezdődik), Corvinuson meg hasonlókon pedig csak a vizsgaidőszakban szopnak igazán, előtte a szorgalmi időszakot vígan végigbulizzák. Természetesen ilyen emberek nálunk is vannak, de azok nagyrészt meg is buknak a legtöbb tárgyból.
2013. nov. 30. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

BME-s vagyok. VIK.


Igen, nagyrészünk nagyképű, talán mert a BMEME-re való mémgyártás mellett nincs elég időnk tanulásra.

Viszont nem mindenki ilyen. Én pl.nem. Ugyan úgy elismerem, hogy mondjuk az Óbudai Egyetemen a NIK is igen kiváló szakembereket bocsát ki mint mi.

2013. dec. 28. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
53%

másodéves vagyok a bme-n, és a fentebb hozzászólásokhoz egypár kiegézítés, személyes tapasztalat.



a tanárok 98%-a rohadtul nem súlykol belénk semmilyen "istenkomplexust",sőt mindig nagy tisztelettel beszélnek minden vidéki egyetem műszaki karairól és csak a legjobb, legmagasabbb színvonalú oktatást feltételezik ott is...

viszont a "feljebvalóság" valamiylen szinten e nélkül is, leginkább az itt eltöltött félévek során beleivódik a diákokba...de nem esik azért senki túlzásokba...

és tényleg, általában azoknak a legnagyobb a p,ofájuk, akik LEGINKKÁBB bukdácsolnak...de ez mindenhol így van . Itt a leginkább szó azért fontos mert bámilyen eőfeszítésbe is telik a gólyák közülaz első félvben csak a hallgatók fele megy át az összes tárgyából... a többi egyet-kettőt rosszabb esetbe hármat bukik...persze később ez az arány nem lesz jobb :)

egy kérdés: általában mi dönti el, hogy ki milyen szakirányt választ majd ? a válasz: "amiből kevesebbet buktam ; amiből még nem csúsztam"


és most lehetne mondnai hogy sz,emetek a tanárok, sz,opatnak, sz,ivatnak, DE NEM! eddigi pályafutásom alatt egy tanárról tudok aki ilyen (egyenesen megalázmindenki előtt) ,de őt elkerültem vizsgán , viszont el kell fogadni, hogy maagasak a követelmények amikből a tanárok egyszerűen nem fognak engedni...és ez a magasság az, amit valószínűnek tartom, hogy egyetlen vidéki egyetem műszaki karára járó 240 ponttal bejutottnövendék az életbe nem fogja teljesíteni...nem tartom magam különösebben nagy tálentumnak-mieőtt még nagyképű lennék- de én pölö a karunk vízválasztó tárgyát most fogom flvenni 3xra....... :) és elég durván készültem eddig mind a két félvben a zh-kra (amiből van hat a félévsorán és egyik se kis tingli-tangli, saját kútfőböl beikszelgetm tesztes is szösszenet)


egy érdekes összevetés: egyik volt osztálytársam vidéki egyetem műszaki karára jár, 4-es lett a1ből én 2es, általánossgba véve középsuliba mindig jobb voltam matekból, még egy érdekesség: annó 360an vettük fel a tárgyat, vizsgázni pedig a ötven valahnyadik legjobb zh pontszámokkal mentem! és végül egy kettesre volt elég...az az 50. hely ami ki,baszottul előkelő volt.... :)

persze feltételezhetjük a legjobbakat és mondhatnánk, hogy biztos valami olyan impulzus inger étre az egyetm első két hete során hogy úgy megtáltosodott, hogy a vidéki egyetem semmivel nem könnyebb műszaki karán ugyanolyan (vagy még nehezebb) feltételek mellett ő 4-re vizsgázott énmeg kettesre..... :)


mindamelett nem hinném, hogy beképzelt lennék, mert vannak nálam sokkal jobb tanulmányi eredménnyel rendelkező hallgatók, én azt mondom: próbálok bűszke lenni arra, hogy a műegyetemre járok, viszont azt hiszem tisztában is kell lenni a különbségekkel.



ui: a másfél év alatt szembetűnt, hogy úgymondd a "leg,szopóbb" kar az építő , és ez nem hazabeszélés

2013. dec. 28. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Fleshgod Apocalypse válasza:
100%

Sziasztok!


Én is a BME Építőmérnöki Karára járok. Sokan ismernek, tudják, hogy nem vagyok sem öntelt, sem nagy pofájú. A BMEme-s posztokon természetesen szoktam jókat


röhögni, de ettől még nem fogok lenézni más egyetemre járókat.

Nem tartozom az egyetemet gyorsan elvégző emberek közé, ennek legfőképp két oka van, az egyik, hogy folyamatosan dolgozom mellette, ami erősen megnehezíti, a


másik, három évig volt egy rossz (Corvinusos) barátnőm, aki nem hagyott tanulni (mennék katalógusos órára, aztán: jajj, ne menj el, maradj még). Tudom, hogy


a hölgyeknek is vannak igényei, nem hanyagoltam el soha, de hát mi férfiak tudjuk, milyen nehéz megérteni a viselkedésüket. Nem akarom ráfogni, de nagyban


lassította 4-5 félévben az előrehaladásom. És láttam tanulni, illetve, hogy mennyit foglalkozott az egyetemmel. Volt, amikor megkért, hogy töltsem ki egy


online ZHját, és nekem, aki sose foglalkozott a témával, hibátlanul sikerült. Azt is láttam, hogyan készül egy dolgozatra, vagy vizsgára, és ezt tényleg nem


lenézésből, de biztosan állíthatom, hogy nálunk ennél még bizonyos "ingyenkétkredites tölteléktárgyakra" (pl. alapozó fizika) is többet kell tanulni.


A Kolléga hozzászólásában leírta, hogy szerinte az építőknek a legnehezebb. Ezt nagyjából alá tudom támasztani, építésznek jelentkeztem, mivel nem tudok


szépen rajzolni, csak a Pécsi Építész Szakra vettek fel, onnan átjelentkeztem, megjelöltem a BME építőt is, úgyhogy ide kerültem. Láttam, mennyi feladata van


egy ottani építésznek, milyen a követelményrendszer (érdekes módon, ott a testnevelés volt durva, nekünk jegyet adtak rá, úszásból a kettes szint eléréséért


sokan vért izzadtak, nekem pedig röplabdából kellett pótvizsgáznom, mert a tanár szerint nem ütöttem elég szépen; az, hogy félév közbe a "csoport top5-jében"


voltam, teljesen hidegen hagyta). Tehát mondhatni, a BME-n ennél talán kisebb a követelmény testnevelésből (mert itt nem jár érte kredit, csak kötelező).


Ahogy elkezdtem járni a BME Építőmérnöki Karára, szemet szúrt néhány óriási különbség a PTE-hez képest. Itt azt kezdtem látni, hogy a tanárok többségét


érdekli ez az egész, át akarják adni, és jó esetben ez sikerül is. Természetesen itt is akadnak olyanok, akiknek kevésbé megy, még olyanok is, akik szerintem


nem ütik meg a szintet, de ezt kompenzálják megfelelő mennyiségű online, vagy nyomtatott segédanyaggal, órán kívüli, vagy e-mailes konzultációval. Viszont


láthatóan magasabb is az elvárás.


Amiért nehéz a BME, és amiért számomra nehezebbnek tűnik az Építőmérnöki a többi karnál, az a dolgozatok, beadandó feladatok mennyisége és a sok esetben


rosszul felállított kreditrendszer.

Az Építész és Gépész Karokon is közel ilyen mennyiségű a beadandó, gépészeknél hasonló az arány, mint nálunk építészeknél sokkal több a rajz. Hogy miért


gondolom mégis a mi karunkat nehezebbnek? Mert nekünk kell később kiszámolni, hogy amit az építész megálmodott, meg is álljon. Emiatt vannak 3-4 kredites


tárgyakból 30-40 oldalas beadandó számítások, például Vasbetonszerkezetek 2-ből 3 beadandó, ami a végére sokaknál 80-100 oldal, bizonyos tanárok ezt szabad


kézzel körmölve kérik, és ehhez természetesen A1-es rajzok tartoznak, továbbá van egy dolgozat, amit, mivel másfél ponton elbuktam, jövőre csinálhatok újra


mindent. És, ha ez nem lenne elég, vizsga is van, amire szintén sokat kell készülni. Mindez négy kreditért, amikor van egy ötkredites tárgy, 2 egyszerű


gyakorlati, és egy kétrészes, összevont elméleti dolgozat sikeres megírásával teljesíthető (ebből is azért jópáran meg szoktak bukni). De a kedvencem az a


tárgy volt, melyben több rajzot vártak el tőlünk, mint az építészektől, emellett volt dolgozat és vizsga is, potom három kreditért.

Laktam építésszel albérletben, láttam, mennyit dolgozik, mennyit alszik (és engem lepett meg legjobban, hogy nálam kevesebbet dolgozik, és többet alszik, aki


addig azt hitte, hogy az építészeknek még nehezebb a dolga).


A dolgozatokkal nálunk legtöbbször az a probléma, hogy szeretik azokat egyszerre besűríteni. Nagy általánosságban 3. héttől minden hétre jut 1-2, de minden


félévben előfordul, hogy két-három héten 5-10 ZH is van, közbe leadási határidőkkel. Ha jól tudom, ez a BME többi karán is így van.

Sok a külföldi diák, akiket több tárgyból hajszálnyival enyhébb követelményekkel oktatnak, ők is rengeteget panaszkodnak, hogy náluk sokkal könnyebb. Többen


kértek tőlem segítséget házi feladatokban közülük (alsóbbéveseknek szoktam segíteni), és bizonyos tantárgyaknál, mint például Utak, Vasúti Pályák, körülbelül


a házi feladatnak csak az 50-60%-át várják el tőlük, így is siránkoznak, hogy milyen kemény.


Sok embert ismerek más műszaki egyetemekről, főiskolákról, és nem nézem le egyiküket sem. Viszont tény, hogy a legkeményebb feltételek nálunk vannak. Ide


könnyű bekerülni, és bent maradni sem bonyolult, viszont az Egyetem előirányzott egy 450 millió forintos értéket fél évente, amit a különeljárási díjakból


fedeznek (1800/kredit, 4500/pótpótZH, vagy pótpótvizsga, ez utóbbiból félévente egy lehet, 1800/késedelmes házi), és messze túlteljesítik.


Tehát a Műegyetem legtöbb hallgatójában, ha bármi felsőbbrendűségérzés van, annak ez lehet az egyik oka (átlagon felüli követelményrendszer, és elismerendő


szakmai minőség a legtöbb tanár részéről), a másik, hogy bizonyos tanárok tényleg elég nagyra tartják magukat és a BME-t, illetve lenézik a többi egyetemet,


bár szerintem a BME-s diákokat is, ebben az MTA több tagja élen jár. Az itt tanuló ismerőseim közül maximum 10% tartja magát nagyobbra, mint amennyire kéne,


és ennek többsége tényleg a lassan haladók közül kerül ki. Viszont van egy oktatási intézmény, amit nem szeretnek a BME-sek, és még azok is lenézik, akik


egyszerre csinálják a kettőt, és ott is tanulnak, ez pedig a Corvinus. Nem azért nézzük le az odajárókat, mert rossz egyetem, csak éppen beszélnek a magas


követelményekről, míg egyik haveromnak most így harmadév telén volt az első szóbeli vizsgája; emellett nagyon lenéznek mindenkit, túlságosan nagyra tartják


magukat (tisztelet a kivételnek), ez az, ami bennünk, BME-sekben azt eredményezi, hogy emberszámba se vegyük őket. De ezen kívül általában nem nézünk le


senkit, és nagyképűek se vagyunk, csak csendben szívunk, kétszeres képzési időn innen és túl...

2015. jan. 20. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
21%

jaj kérdező. beleolvastam a kommentekbe az eduline-on, a szokásos zagyvaságokat írják el:


"Első helyes megjelölés, persze hogy ezek az intézmények viszik a pálmát, mert ahhoz hogy diplomát szerezzen itt a jelentkezőnek , töredékét kell teljesítenie, mint egy műszaki egyetemen..."


ez egy értelmetlen kijelentés. egyrészt az általánosítás durva érvelési hiba, másrészt miben mérjük a nehézséget? vizsgák száma? kihullottak száma? tanulással töltött idő?


arról nem is beszélve, h mindenki más adottságokkal rendelkezik, és a szakok és között is nagy különbségek vannak.

ez egy értelmetlen klisé, amit előszeretettel puffogtatnak a reál szakosok.



lehet, h a BME-n több a nagyképű hallgató, de sztem a reál szakosok nagy részére jellemző a beképzeltség.

megnyugtatlak, nem minden reál szakos ilyen, láthatod, itt is vannak normális reálos hozzászólók.


az, h miért beképzelt a reál szakosok, egyszerű:


1, reál szakot végzettek nagy része frusztrált, kisebbrendűségi komplexusos. ha megnézed, szinte mindenhol ők fröcsögnek és támadják a bölcsészeket.

nem biztos, h igazam van, de van elméletem, h miért csinálják ezt: az emberek a mérnökök tudását nem tekinti az általános műveltség részének. valljuk be, a mérnökök nagy része szakbarbár, a szakterületén kívül nem sok mindenhez tud hozzászólni, így amikor elmegy egy társaságba ( ahol mondjuk bölcsészek vannak), nem sok mindenhez tud hozzászólni.


2, elég sokat bukdácsolnak az egyetemen, így még frusztráltabb lesznek, a dühöket meg úgy adják ki, h szidnak más szakokat ( jellemzően bölcsészeket).


3, szinte minden művészetet elutasítanak. nem fognak elgondolkodni egy festményen, se dalszövegeken, vagy versen. nincs ami formálja a személyiségüket, empatikussabbá tenné őket, így többségük érzelmi analfabéta. nem véletlenül, h szinten minden homofób/rasszista/szociálisan érzéketlen emberről kiderül, h reálos beállítottságú. büszkék arra, h technikailag egyre jobban fejlődünk, de az nem zavarja őket, h erkölcsileg egyre jobban züllünk.


elnézést mindenkitől, de nekem a reál szakosok zöme mindig is "hasznos robotnak" tűnt. jól keresnek, építenek/terveznek/javítanak dolgokat, hasznos munkát végeznek, ugyanakkor többségük érzelmi analfabéta és szociálisan teljesen fejletlen, nem épp olyan, akit barátnak akarnék.


és végezetül: nem általánosítottam, mivel nem gondolom azt, h minden reál szakos és BME-s nagyképű lenne, kivételek persze akadnak.

2015. márc. 15. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!