Szerintetek a gimnázium vagy az egyetem a jobb?
Nincs olyan szak, ahol csak azt tanulod, ami érdekel. Sok-sok tölteléktárgy van.
És minden ismerősöm ezt meséli (ELTE-TTK, ELTE-BTK, ELTE-TÓK - huhh most hogy leírtam mennyi ismerősöm ELTÉ-s...)
FSZ-en már kevesebb, OKJ-n meg alig van oda nem tartozó, hanem unalmas száraz sz.r.
Az első két félév még mindig alapozó, 100%-ban.
A fizikát nem lehet érdekesen leadni, mert unalmas ahogy van.
Mintha ismernéd az összes egyetemistát. De akkor itt vagyok én élő példának: SZTE-TTIK-ra járok és nincs "sok sok" tölteléktárgyam. És az, hogy alapozó nem feltétlenül jelenti azt, hogy unalmas.
És most próbálhatod bizonygatni, hogy márpedig ez nem így van, de nem tudod bebizonyítani. Mert hidd el, van olyan ember aki szereti (mondjuk a professzorod valószínűleg szereti, aki leadja az anyagot - te ebbe is beleköthetsz, nekem van olyan tanárom, akiről tudom, hogy szereti csinálni a dolgát).
Nem, a tanárok se szeretik. Ők unják kb jobban.
Jó, mondjuk ez a sulim baja, hogy ilyenek a tanárok.
De akkor is hatalmas kisebbség, akik egy fizikát vagy egy mechanikát szeretni tudnak. Számomra abszurd dolog. Meg egy matek is rohadt unalmas.
Olyan élő embert még nem láttam, aki az alapozó féléveket ne unta volna. Maximum egy-két tárgyat nem, és ha beszélgettünk a suliról, azokat emelte ki, így pozitívvá vált a beszéde. De amint másra is szó terelődött, kiderült, hogy a többség tantárgy dögunalom ott is.
És alapvetően mindenhonnan ezt hallom.
Lehet, hogy van 40%-nyi szakmai tantárgy, ami érdekes, de a mindenféle közgázos, menedzsment jellegű, kommunikációs jellegű, EU ismeretek, biztonságtechnika stb tárgyak rakás sz.rok.
Nekem van alapozó tárgyam. Egy játékot kell megírom. Ugye milyen unalmasnak hangzik? Főleg nekem, aki programozónak készül, egy játékot leprogramozni pfhúú szörnyű....
- remélem átérződik az irónia -
Én akkor ilyen hiper különleges lehetek. Írhatod, hogy ismerősöd ezt meg azt mondta. Nekem van pár ELTE-s ismerősöm, állítólag az egész egyetem sz.r.
Hányan is járnak az ELTE-re? Úgy 30.000-n? És van ott 2-3 ismerősöm.
Mintha 10.000 emberből kiválasztanék 1 embert és az ő véleménye alapján írnám le az egészet. Remélem te is érzed, hogy nem adna túl realisztikus képet. Ahogy a te mondókád sem.
Mindketten stréberek vagytok vagy mi? Nem értem, hogy lehet ennyire szeretni tanulni.. És még azt hittem, én veszem túl komolyan.
Játékprogit megírni tényleg jó lehet...
De kommunikációt, közgázt, EU ismereteket, menedzsmentet tanulni egy elvileg műszaki szakon már nem annyira...
Arról nem is beszélve, hogy az alapozó tárgyak köztudottan sz.rok, és nálunk mindenki utálja őket.
De hőmennyiséget számolni, meg a Carnot körfolyamat kiinduló térfogatát - ez szerintem mindenhol dögunalom.
79%-os: Nem veszed észre, hogy nem a véleményeddel van a baj, hanem azzal, hogy általánosítasz?
Mindenki elhiszi, hogy a te sulidban úgy van, és neked ez a tapasztalatod. De tényleg nem igaz minden suli minden szakjára.
Nálunk pl. a "tölteléktárgyaknak" is van köze ahhoz amit tanulok, mivel csak olyan tárgyat vehetünk fel még szabadon választhatónak is, amit a mi karunk hirdet meg.
Mármint felvehetünk más milyet is, de szabadon választható kreditnek nem számolják be.
Komolyan nincs közgázotok, menedzsmentetek, kommunikációtok, EU-ismeretek, biztonságtechnika, munkavédelem meg egyéb ilyesmitek? Nálunk tudtommal az egész karon van ilyen... nemcsak nekünk.
Nem volt alapozó első két félévetek, amikor minden száraz reál sz.r össze kellett tanulni?
Nincs a diát egy az egyben felolvasó, vagy hadaró, vagy összefüggéstelenül beszélő, a tananyagba itt-ott belekapó tanárotok?
1. Nem, nekem nincs se közgáz, se menedzsment, se semmi egyéb. Nekem szociológia, antropológia, kommunikáció, pszichológia, etika van, ugyanis orvosira járok.
Nálunk is sok ember utálja ezeket a tárgyakat, de nem mondanám rájuk, hogy teljesen haszontalanok.
2. Nekem spec. a tölteléktárgyaim (köt. és szabadon választhatók) is sokkal érdekesebbek, mint mondjuk a gimis tárgyak voltak. Mivel engem nagyrészt csak a biológia, azon belül is az emberi test érdekel, nem szerettem se a törit, se a magyart, se a föcit stb.
Még mindig szívesebben tanulok pszichológiát, mint ezeket...
3. Nyilván vannak szar tanárok. De a gimiben is voltak. Anno a töritanárom állandóan politizált, az anyaggal meg nem jutottunk sehová. Érettségiig nem sikerült átvenni a második VH-t, és a 48-as szabadságharcot is elegánsan kihagyta.
Ami nagyon szar, arra nem megyek be és kész. Gimiben kénytelen voltam bent ülni a legfosabb órákon is. Itt meg szimplán nem megyek be, hanem alszok helyette.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!