A középiskolai irodalom órán miért nem lehet a diákoknak egyéni véleményük, álláspontjuk egy versnél? Miért csak az a helyes, amit a tanár annak gondol?
Azt tapasztalom, hogy az irodalom órán a középiskolák túlnyomó részénél a gyerekek nem lehetnek kreatívak, szabadak, azt kell elfogadniuk és gondolniuk amit a tanár mond, ha másképpen értelmezel egy verset az "helytelen". Miért, mégis ki tudja, hogy a költő mit akart üzenni versével? Nem az lenne a lényeg, hogy mindenki azt szűrje le belőle amit akar, helyesnek vél? Nem az lenne a cél, hogy a gyerekek szabadon fantáziálnak ahelyett hogy dogmatikus módon az az elfogadott, ha 100%-osan egy véleményen vagy a verselemző tankönyvvel, tanárral? Én szeretem a verseket, írni is szoktam magam is, de utálom az irodalom órát (szerintem) szánalmas filozófiája miatt.
Ti mit gondoltok erről?
Pont az lenne a lényeg egy verselemzésnél, hogy gondolkodj el rajta, hogy formálj róla véleményt. Ha én magyartanár lennék, biztos, hogy arra biztatnám a gyerekeket, hogy legyenek kreatívak, beszéljük meg a verset, ki mit gondol róla... Elég gáz, hogy vannak olyan tanárok, akik csak lediktálnak egy verselemzést aztán tanuljátok meg, gyerekek, nem baj, hogy esetleg nem is értetek belőle semmit...
Szerencsére nálunk az irodalomórák eléggé "szabadok" voltak ebben az értelemben.
Saját tapasztalat:
- Mi a véleményed a versről?
+ Semmi sem jut eszembe.
- De valami csak eszedbe jut.
+ Na jó, *ez meg az*
- Nem, az nem lehet a véleményed, mert nem erre gondolt a költő, mikor megírta a verset.
Még jó, hogy elárulta nekem, hogy mi a saját véleményem. :P
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!