Miért tanulunk annyi értelmetlen dolgot?
Miért nem lehet már gimiben kiválasztani azt az irányt amerre haladni akarunk? Nem kellene pl. angol szakos létemre történelmet tanulnom a sok idióta évszámmal. Semmi értelme, hog y én most megtanulom mikor volt a peleponnészoszi béke meg mikor vezették be a cserépszavazást. Elég lenne ha az előző évszázadot megtanítanák rendesen nem az időszámítás előtti dolgokat amiknek a fele lehet nem is igaz. Meg ott van még az irodalom ahol beszívott költők és 20000 éve élt emberek írásait kell elemezgetni. Ezeket a dolgokat 4-5 év múlva elfelejtem de szerintem nem csak én. AKkor mi a jó francos értelme van neki? Az élet így is rövid és ilyenekre b{*#{sszuk el. Ja és a matekot majdnem kifelejtettem. Biztos létfontosságú tudnom, hogy mi mekkora szöget zár be és a függvények összes tulajdonságát kitéve betéve a 2.fokú egyenletmegoldással együtt.
Nektek mi a véleményetek erről?
12:19.
Persze mindenki így gondolja, én is így gondoltam, aztán most, jó 20 évvel később tök érdekes pl. történelmi dolgoknak utánaolvasni, nem olyan mélységben, mint a gimiben, hanem jóval behatóbban.
Meg milyen jó lesz, ha majd a gyereked megakad a leckecsinálásnál, csak odaülsz mellé, és tudsz neki segíteni.
Nézd már meg a színvonalat basszus.
Olyan kérdéseket olvasok ezen az oldalon, hogy leborulok a székről. Ha az emberek normálisan tanulnának, nem csak hőbörögnének egyfolytában, akkor nem lennének ilyen tudatlanok.
A diákok nagy része 18 éves korára nem képes az értő olvasásra!!! Odaraksz elé egy szöveget és nem fogja fel! Ha vki nem magyarázza el neki, hogyan kell, akkor nem tud felsőoktatásba se jelentkezni, mert képtelen értelmezni azt, ami le van írva...
NE KEVERD A MAGYAR DIÁKOT A CIGÁNNYAL!
-.-
Most mondok valamit. Nem vagyok hülye és a tanulmányi eredményeim se rosszak (közepes-jó között) de ismerem a világot nem mondanám, hogy tájékozatlan vagyok és kellőképp kultúrált is. Tudok helyesen írni, kommunikálni. Néha én is behalok azokon a kérdéseken amiket ide kiírnak de nem kell leáltalánosítani az egész fiatalságot arra a pár idiótára aki azt sem tudja, hogyan lesz a gyerek.
A gimnázium törekszik leginkább arra, hogy egy átfogóbb ismeretet adjon, és kevésbé specializálja a diákokat.
Amúgy meg olyan, hogy értelmetlen, és felesleges tudás, nem létezik. Ha nem érdekel megtanulod kettesre (ehhez még tanulni sem kell), aztán ha nem kell, úgyis elfelejted.
A történelem oktatás egyébként talán a legkevésbé elcseszett az oktatási rendszerben. Bár azon is van mit javítani, de nem attól volna jobb, hogy megfelezik az anyagot és mondjuk a reneszánsztól kezdik oktatni. Az igazi probléma a reáltárgyak oktatásával van. az informatikával, matematikával, fizikával (leginkább ezek szar helyzetét ismertem), de gondolom a kémiával, és a vallás és valláskritika témakört elnézve a biológiával is hasonlóan gyászos a helyzet.
A matematikával nagyon lassan haladnak, ami a fizikaoktatás kárára megy. A szükséges matematikai ismeretek hiánya miatt a fizikaoktatás kimerül a fizikatörténettel felhígított képletmagoltatásban. Ez nagyságrendekkel nehezíti az érthetőséget és tanulhatóságot. Mást nem is nagyon tudnak csinálni. Így elég nehéz felkelteni a diákok érdeklődését iránta.
Az informatika oktatás pedig másról sem szól, mint középhaladó Microsoft Office felhasználók képzéséről. A legtöbb helyen még szakmai irányú középiskolai oktatásban sem tekintenek ki az aktuális Windows és Office mögül. Aztán a leérettségizett diák nem tudja karbantartani a saját gépét, ha meg meglát egy parancssort, halálra rémül.
Valóban hasznos volna szerintem is, ha mondjuk képességek és érdeklődés szerint lehetne valamilyen szinten specializálódni. Például a diákokat három darab kis létszámú osztályba szórják szét egy szint és igényfelmérő után. De teljesen leépíteni bizonyos tárgyakat, hatalmas ostobaság.
Ha csak annyit kellene megtanulni, amennyit az emberek 85-90%-a rendszeresen használ, általános iskolainál magasabb végzettségre nem is volna szükség. Szóval, ha téged az angolon kívül semmi nem érdekel, hagyd ott a gimit és csinál meg helyette egy nyelvtanfolyamot.
De érdekel :D biosz kémia angol a kedvenceim. Német is elmegy még de amit ki nem állhatok az a matek, fizika, töri. A többi meg olyan semleges.
Úgyhogy most azt sem tudom eldönteni, hogy reál vagy humán vagyok :D
"De nem érted? Ezeknek a kis dolgoknak a nagy részét úgyis elfelejtem mire megyek érettségire. Ugyanakkora lesz a tudásom mintha meg se tanultam volna. Engem ez bosszant, hogy felesleges "energiabefektetés" és időpocsékolás."
Akkor neked súlyos tanulási gondjaid vannak, mert amit az ember rendesen megtanul, nem felejti el teljesen. Megmarad benne egy derengés a témában, és tudja hol kell utána nézni, ha szüksége van rá. ezért használhatsz függvénytáblázatot és atlaszt érettségin, és ezért adnak ki 1500 oldalas mérnöki zsebkönyveket végzett mérnökök számára. Senki nem várja el, hogy mindent, amit tanítanak szóról szóra tudd is életed végéig.
"Amerikában fele ennyi tanulnak és mégsincs ekkora munkanélküliség és tudják menynit kel a hitel után visszafizetni. Inkább azzal van a baj, hogy sokan annyira nagyra tartják ezt a sz@r oktatási rendszert hogy csak na."
Cserébe nagyon jól értenek a szakmáikhoz, de azon túl nagy részük teljesen segg. A tudományos kutatásaikat is jórészt a mai napig bevándorlók végzik.
"A tudományos kutatásaikat is jórészt a mai napig bevándorlók végzik."
Na ez viszont 100%-ig igaz!:D Ezért fizetik meg jól ott a kutatókat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!