Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért kell ennyi hülyeséget...

Miért kell ennyi hülyeséget tanulni?

Figyelt kérdés
Mikor fogja valaki a gyakorlatban használni a koordináta-geometriát? Fizikán miért csak számolni kell? Miért nem az magyarázzák, hogy ez miért van, hogyan van, tele lehetne rakni kísérletekkel és máris érdekes óra lenne belőle.
2011. máj. 30. 22:47
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
mind1 mindenki túlesik ezen, bírd ki azt a pár évet, én most érettségizek :P
2011. máj. 30. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:
100%

Én is leírtam a fizikát anno, most meg itt vagyok mérnökinfó szakon, minden félévre megáldva legalább egy fizikához kötődő tárgyal... a koordinátageometriáról ne is beszéljünk, mert az meg tényleg kell...

És hidd el, a fizika itt se sokkal érdekesebb, mivel a termeket, ahol érdekessé lehetne tenni, épp felújítják...

2011. máj. 30. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:

Én speciel elég sokat használtam már a gyakorlatban a koordináta-geometriát.

De a tanulás önmagában i hasznos, okosítja az agyat, gondolkodási struktúrákat épít...

2011. máj. 31. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:

Nem konkrétan a matek és a fizika kapcsán: szerintem tényleg egy csomó felesleges dolgot tanulnak a gimisek. Azért kb. 3. év elejére csak kiderül a gyerekről, hogy mihez van érzéke, mivel szeretne később foglalkozni...


Minek neki erőltetni olyan dolgokat, amik az életben nem fogják érdekelni? Nincs is benne sikerélménye, szenved vele, pedig ezt az időt olyan dolgokra is áldozhatná, amiben jó és még jobbá válhatna... Én azt vezetném be MO-n, ahogy külföldön láttam: 4 év helyett 5 év a gimi, 3 év után az utolsó két évben már csak az irányultságukat meghatározó tárgyakat tanulják (jobban fel is készülnek az egyetemre!!! Ott elég rövid idő alatt össze lehet rázni egyetemen az évfolyamot,és nem nagyon van olyan, hogy még mindig a helyesírást kell gyakorolni...). Ezért sem ér semmit a magyar felsőoktatás... mert a gimnáziumból teleturbózott fejű gyerekek jönnek ki, akik mégsem tudnak "semmit"...

2011. máj. 31. 01:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:

utolsó: az egy dolog, hogy aki az eü-ben tanul tovább mondjuk, az nem fogja használni matekot. Persze ez sem igaz, mert alapvető műveleteket muszáj vágnia, de mondjuk.

Ettől függetlenül, a matek tanulása strukturálja a gondolkodást, fejleszti az ember agyát. Ezért is kell tanulni, nem csak a deriválásért.

2011. máj. 31. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 Silber ***** válasza:
83%

Azért kell tanulni ezt a sok "hülyeséget", hogy tágítsa az ember világképét. Ugyanis aki besúvasztja magát egy szűk területre, az ritkán ér el sikeresek. A fentebb emíltett eü-s hölgynek szerencséje volt, jó állása van. Viszont ez ritka. Ő is úgy boldogult, hogy kiment külföldre. A gimnáziumban azért is (!) kell ennyi mindent tanulni, hogy sok dologgal találkozzon az ember, hátha valami felkelti az érdeklődését. Vegyük például a kémiát. Azt te civilként nem fogod használni hogy a nátrium-klorid vízben 100%-osan disszociál (szétbomlik), és hülyeségnek is tartod. Viszont az osztálytársad ezt megtanulja és orvos lesz, és így tudni fogja, hogy miért kell majd az a fránya 0,9 tömegszázalékos oldatot belédpumpálni, amit infúziónak nevezünk. És ezzel akár az életed is megmentheti. Ugyanez a helyzet a koordináta-geometriával. Lehet hogy téged nem érdekel, viszont ha ez nincs, akkor nincs a civilizációnk. Nem lehetne félvezetőket sem gyártani, mivel nem lennének oly precíz eszközeink hozzá (nem lenne se számítógép, se mobiltelefon).

Összefoglalva: azért kell ilyen elvont dolgokat tanulni, hogy intellektuális legyél. A buta embereket senki nem veszi komolyan, nem is szívesen alkalmazzák. És legalább tudni fogod nagyjából, hogy miről hadovál a discovery-műsor.

2011. máj. 31. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 A kérdező kommentje:
Eddig csak olyan válaszokat kaptam, hogy egyetemen, meg építészetben. És az Életben??? Ha esetleg nem építésznek készülök, mert ugyebár mindenki nem mehet annak...
2011. máj. 31. 15:04
 18/23 anonim ***** válasza:
100%
Hát épp ez az. Jó, persze, beszélhetünk erről évekig, úgyis meg kell tanulni ezeket, ha tetszik, ha nem. Ha megfigyelitek, általában azok az emberek, akik valamiben nagyon tehetségesek, általában más dolgokhoz nem. Ez normális, mindenkinek más a beállítottsága. Éppen ezért az oktatást is ehhez kellene alakítani. Így nincs sikerélmény az embernek a tanulásban. Aki mindenből kitűnő és mindenhez "ért" (jegyek alapján), az általában a szorgalmával éri el azt, hogy olyan tantárgyakban, amiket nem szeret, jó legyen. És akárki, akármit mond, a tanár is nagyon sokat számít!
2011. máj. 31. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
83%

"Eddig csak olyan válaszokat kaptam, hogy egyetemen, meg építészetben. És az Életben???"


gondolkodni, átlátni dolgokat, egy problémának a lényegét megfogni, átlátni, hogy a rendelkezésedre álló eszközökkel milyen módon lehet megközelíteni - ezt viszont használod az életben akkor is, ha nem építésznek, informatikusnak, mérnöknek, matematikusnak, fizikusnak, vagy bármi olyannak mész, ahol a koordináta-geometriát közvetlenül is használhatják. Például pont a koordináta-geometria elég jól fejleszti ezeket a készségeket.


És az a tapasztalat, hogy tényleg látszik az embereken, az ún. "humán beállítottságú" emberek, vagy pontosabban akik ezzel a címkével rázzák le, hogy nekik minek matekot tanulni, úgyse használják a "való életben", rendre sokkal rosszabbak (gyakran gyalázatosan rosszak) ezekben a valós életet érintő alapdolgokban, sokkal kevésbé képesek valós életbeli helyzetek, problémák lényegét megfogni, átlátni, és abból logikusan felépíteni a megfelelő megoldást, helyette marad a maszatolás, rizsálás.



Nem véletlenül vannak előítéletek az ilyen bölcsészekkel szemben, nem alaptalanul.

2011. máj. 31. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

Utolsó hozzászóló: láttam régebben egy híres magyar ügyvéddel egy riportot, aki mesélte, hogy érettségin épphogy kettest kapott matematikából.... akkor ő is tehetségtelen, rizsázós...? Szerintem nem véletlenül vitte sokra.


Egyébként meg a matematikai érzék hiányát ne keverjük össze az emberi tényezőkkel! Én meg voltam győződve mindig is, hogy hülye vagyok matekból, aztán most derült ki (4 évvel a gimi után), hogy végig inkompetens tanáraim voltak. Most magamtól elkezdtem iránta érdeklődni és nagyon tetszik! Akkor ezek szerint, idáig humán beállítottságú voltam, tehát idáig nem is értettem semmihez?!

2011. máj. 31. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!