A bullyingoló diákokat miért nem emelik ki a közösségből és viszik javító intézetbe?
Rengetegszer lehet hallani, hogy terrorizálják egyesek a diáktársaikat és aztán ezért sok gyerek lesz öngyilkos vagy ragad kést elkeseredésében.
A legutóbbi bőnyi esetnél is még az utca embere is tudta, hogy régóta bántották a késelőt, de mégse tett senki semmit.
Hogyhogy senki nem tesz semmit?
Hol vannak a tanárok?
Miért nem lehet ezeket a másokat gúnyoló, rossz gyerekeket eltávolítani a közösségből, javítóba vagy valami táborba vinni átnevelési célzattal?
Miért mindig az áldozatnak kell elmennie?
Vagy ha egy kislány szép, egy kisfiúnak gazdagok a szülei akkor már el lehet neki nézni mindent?
Hogyan lehetne ezeket a gonosz gyerekeket megfékezni vagy elmagyarázni nekik, hogy ne gúnyolják a másikat?
Konkrét választ ugyan nem tudok adni, illetve nem tényként mondom a következőt sem, de talán egy kicsit velemélyít:
Nagyon sokszor akik másokat bántalmaznak azok belülről már mennek tönkre. Lehet, hogy az apjuk veri őket, vagy ha olyan szerencsésnek tűnik a helyzete akár az is lehetett, hogy kisebb korában (vagy akár a látszat ellenére most is) nem kapott elég szülői, vagy egyéb szükséges szeretetet. Nincsennek jó, vagy rossz gyerekebb, inkább csak másoknak problémásnak tűnő az általánoshoz mérve. Egyáltalán nem pártolom a zaklatókat, sőt, én is örülnék ha nem kellene ilyenekkel szembenéznünk (jómagam is egy kiszemelt célpont voltam még általánosban).
Viszont nem tudom miért nem tesznek, vagy esetleg miért nem tudnak tenni ez ellen semmit sem. Én inkább a megelőzésről beszéltem, mielőtt még ilyen történne a gyerekkel, célpontokat zaklat, vagy maga lesz a célpont. Attól függ mit kapott egész életében és hogy védekezik ellene.
Azért mert a törvények nagyon rosszul vannak felépítve, és megtörténhet, hogy NEM az áldozat, hanem a bántalmazó húz belőlük hasznot. Például ha megtámad egy járókelőt egy aljas bántalmazó, aki ki akarja rabolni, akkor ha a járókelő kiáll magáért, és helyben hagyja a bántalmazó/támadót, akkor a végén még a járókelő ellen indul eljárás...
Ugyanezen "logika" alapján védik az erőszakos, bántalmazó diákokat is. Azt hiszik, hogy nekik is ugyanannyi joguk van, mint az áldozatnak, na meg gondolom a pszichomókusok szövegelése is benne, van hogy ezek szegény gyerekek, akik rossz családból származnak, és szépen kell nekik elmondani a dolgokat, bla, bla bla...
Egy fárászt.
Ezek maguk az ördögök, akiknek hiába beszélsz, hogy kár a gőzért, akkor sem értik meg, mivel pszichopaták, és nincs bennük empátia, bűntudat.
Engem zaklattak, bántalmaztak az iskolában. A tanárok SEMMIT sem tettek.
A dolog odáig fajult, hogy ott kellett hagynom az iskolát, és most - kihagyás után - estin fogok érettségizni.
Még valami:
Az gyűjtő iskolákat meg kell szüntetni, és a tankötelezettséget le kell vinni 14 évre, így a bántalmazó diákokat - akik többségében rossz tanulók - azonnal ki lehet csapni.
Óriási tévedésben vannak a szakértők, ha azt hiszik, hogy a pszichopaták kezébe szakmát, érettségit kell adni.
Nem.
Bőven elég a 8 általános, azzal végezhetik azt a munkát, ami a lelkületükhöz illik. Lehetnek takarítók, mosogatók, összeszerelők, utcaseprők, raktárosok stb.
Óriási tévedés, hogy a pszichopatákat iskoláztatni kell.
Így van elég bajunk, hogy olyan emberek kerülnek vezető pozícióba, akik folyamatos visszaéléseket: csalás, szexuális zaklatás stb. követnek el.
#2-3, amit itt lenyomtál, annál demagógabb szöveg nem létezik a Földön... Aki bullyingol, nem feltétlenül pszichopata és/vagy rosszak a körülményei a látszat ellenére. Egyszerűen arról van szó, hogy gyerekként sok dolgot nem feltétlenül tud felmérni az ember, vagy az empátia nem fejlődött ki eléggé nála. Ehhez hozzájöhet esetlegesen az alternatív szocializáció (mit lát a TV-ben, mi a "menő"), illetve a megfelelő büntetés hiánya (ha azt látja, hogy a cselekedetei után őt nem éri hátrány, akkor nem fog nála a megfelelő gát kialakulni).
Annak idején én is magas szinten voltam ennek áldozata, és nem csak az osztályban, hanem kb. az alsó évfolyamon (a napköziben is), felsőben némiképp korlátozódott a helyzet, mert akkor már kevesebbet voltam egy légtérben a többiekkel. Ennek az volt az oka, hogy volt egy karizmatikus osztálytárs, akinek a szülei egyébként befolyásos emberek voltak (az önkormányzatnál dolgoztak), és ő másokat rá tudott venni dolgokra, tehát ő mondhatni "handycap"-pel indult, mert a szülei elismert emberek voltak. Aztán ott voltam én, akinek az apja ismerten alkesz volt. Innentől teljesen mindegy volt, hogy ki mit mondott, a srácnak bemondásra ehittek mindent, nekem pedig még akkor sem, amikor konkrét bizonyíték volt rá, hogy a srác hazudik, vagy esetleg valakik kiálltak mellettem, és azt mondták, amit én.
Szóval volt egy "fő felbújtó", aki egyébként nyíltan csak nagyon ritkán bántott, és volt a "slepp", aki mindig csinálta a cirkuszt. A másik dolog, hogy ezek a zaklatások szinte mindig úgy történtek, hogy a tanárok ne lássanak vagy halljanak belőle semmit, nekem meg ugye nem hittek ezzel kapcsolatban. Amilyen válaszokat kaptam, amikor segítséget:
-Ha beszólogatnak, ne foglalkozzak velük, majd megunják és abbahagyják.
-Csak túl érzékeny vagyok, a többiek biztosan csak ugratnak. (Érdekes módon, amikor az egyik szekálás során ellöktem az egyik gyereket, aki elesett, és amúgy semmi baja nem lett, de ordított, mintha legalábbis meg akartam volna ölni, akkor nem az volt, hogy a gyerek csak "túl érzékeny", hanem azt hozták ki belőle, hogy közveszélyes vagyok.)
-Biztos tettem valamit azért, hogy így bánnak velem.
Tehát ahelyett, hogy csak egy minimális támogatást kaptam volna, még én voltam a szar szemét, és mindenről én tehettem. Emellett gyakorlatilag az önvédelem is tilos volt nekem (valami ilyesmit írt az előttem hozzászóló is, de ennek semmi közze ahhoz, hogy jogilag mit szabad és mit nem). Pedig amúgy egy jó tanuló gyerek voltam, jártam szakkörökre, versenyekre, és magamtól nem ártottam senkinek, mégsem álltak ki mellettem a tanárok.
A szekálás sok esetben nem csak verbális módon nyilvánult meg, hanem több esetben anyagi kárt is okoztak; kiszúrták a biciklim kerekét, a tolltartómat kidobták a kukába, fociztak a tornazsákommal. És ezekkel sem foglalkozott soha senki. Egyszer volt egy olyan eset is, hogy "viccből" a kedves osztálytárs rám csapta az üveges bejárati ajtót, én pedig kinyújtottam a kezemet, hogy elkapjam, de az üveges részt sikerült elérnem és betörtem az üveget. Ráadásul ilyen nagy táblás üvegajtó volt, az ajtó fele volt üveg. Nekem szerencsére nem lett semmi bajom, és hiába mondtam, hogy a másik gyerek csapta rám, nyilván a másiknak hittek, aki váltig állította, hogy nem tett ilyet, és azt hozták ki, hogy én nem tudok viselkedni, és még kárt is okozok az iskolában.
Volt egy olyan eset is, hogy egy új gyerek jött az osztályba. Nála is voltak egyébként otthoni gondok, és nem is nagyon akartak vele barátkozni. Amikor jóban lettük, konkrétan megfenyegették, hogy ha tovább mer velem haverkodni, akkor ugyanúgy piszkálni fogják, ahogy engem. Annak az lett a vége, hogy csak iskola után jártunk össze, arról nem tudott senki.
A lényeg, hogy ez egy nagyon sokrétű dolog, de főként a tanárok felelősségét kellene vizsgálni; azt, hogy nem tudtak, vagy nem akartak segíteni (az én esetemben a utóbbi volt). Nálam is lehetett volna akár az a vége, hogy lemészárolom a fél osztályt, de szerencsére nem történt ilyen.
Nem mellesleg a másik végletre is van példa. Alig 3 éves eset, hogy Tisza Gábor öngyilkos lett a bullying miatt. Benne van a pakliban, hogy "ő is csak túl érzékeny volt", csak azt felejtik el sokan, hogy mindenkinek JOGA VAN az érzéseihez; ha valakit valami bánt, akkor nem lehet csak annyival elintézni, hogy túl érzékeny.
Tudom, hogy így is túl hosszúra sikerült, de egy kis aktuálpolitikát is szeretnék belevinni; népszerű teória, hogy Oroszország azért támadta meg Ukrajnát, mert "olyan csúnyán viselkedett vele", és csak "önvédelemből" támadt rá. Furcsamód ugyanez az érvelés az iskolai bullyingra sokaknál nem szokott működni, hanem elvárják, hogy a zaklatott fél tűrjön. Kettős mérce a köbön.
"Aki bullyingol, nem feltétlenül pszichopata"
Aki nem feltétlenül pszichopata, az nem lép át egy határt.
Maradjunk ennyiben.
Van az a jelenség, amikor az emberek viccből szívatják egymást, de legbelül nem akarnak rosszat a másiknak.
De, hogy értsd, miről van szó:
Középiskola első napján - évnyitó után vagyunk pár órával - annyi történt, hogy egy felsőbb éves diák be akart jönni a terembe. Én meg, mivel kezdődött az óra, becsuktam az ajtót.
A nap végén, mikor mentünk haza az iskolából, ez a diák odajött hozzám, hogy én hogy képzeltem, hogy becsukom az ajtót előtte?
Majd - mindenki előtt! - megrugdosott engem. Öltönyben voltam, mivel évnyitó volt, képzeld csak el a jelenetet!
A buszra fel sem szálltam, egy új osztálytársam, akivel 1 napja sem ismertük egymást, kísért el. Tőle tudtam meg, hogy ő ismerte azt a diákot aki - és most kapaszkodj meg - általános iskolában is TERROIZÁLTA a diákokat.
Vagyis középiskolában ugyanott folytatta, ahol abbahagyta!
Mivel pedig a többiek látták, hogy első nap lényegében megvertek, ezért a mások szemében is pofozózsák lettem.
Itt abbahagyom a mesélést.
A bántalmazó/zaklató diákok között igenis VANNAK pszichopaták, és világosan el lehet őket különíteni.
A pszichopátiának egyértelmű jelei vannak, amik már gyerekkorban kimutathatók.
És igen, állítom, hogy az ilyeneket - hacsak nem húzzák meg magukat - el kell távolítani a közoktatásból, és nem kell a kezükbe sem érettségit, sem szakmát adni, diplomát meg főleg nem.
Az ilyenekből lesznek a zsarnok főnökök, akik molesztálják a titkárnőt stb.
#5 "Aki nem feltétlenül pszichopata, az nem lép át egy határt."
Már ne is haragudj, de ennek a mondatnak semmi értelme...
Emberek pedig nagyon sokszor átlépnek határokat, a kérdés az, hogy ezt tudatosan teszik-e meg, vagy sem. Ha pedig tudatosan teszik, az sem azt jelenti egyenesen, hogy pszichopaták. Kár is ezen a tengelyen rugózni.
Attól még, hogy valaki pszichopata, lehet jó szakember, ezért nem is értem, hogy miért vagy az iskolázottságuk ellen. De gördítsük tovább a dolgot; ha nem iskolázottak, akkor mégis hogyan tartsák fenn magukat, ha nem tudnak elmenni dolgozni? Vagy tartsa el őket az állam a mi adónkból? Vagy hogyan képzelted? Feltételezéseim vannak ezzel kapcsolatban, de inkább nem írom le, mert még a végén te tűnnél pszichopatának.
A probléma inkább az, hogy a pszichopatákat a társadalom nem veti ki magából -ezért is tudnak olyan jól működni-, és igen, a gátlástalanságuk miatt gyakrabban válnak belőlük vezetők, ami szintén eredményez sok problémát a nem-pszichopatáknak.
"A bántalmazó/zaklató diákok között igenis VANNAK pszichopaták, és világosan el lehet őket különíteni."
Nem állítottam, hogy nincsenek, és abban nincs igazad, hogy világosan el lehet őket különíteni - ha pedig el lehet, akkor az már olyan szinten is van. Még egyszer mondom: gyerekként sok esetben nem képes az ember felmérni, hogy azzal milyen kárt okoz, ezért is van az, hogy a NEVELÉS hatására tanuljuk meg, hogy mi a rossz és mi nem (pontosabban, hogy mit szabad, és mit nem). Ha valaki nem kap megfelelő nevelést, vagy a tettei után nem kapja meg a méltó büntetést, akkor egy torz világkép alakulhat ki benne, amit te előszeretettel fémjelzel pszihopátiával.
Én teljesen megértem az érzelmeidet a történtek miatt, de ilyen diskurzust nem lehet csak érzelemből végigvezetni. Lehet, hogy a te bullyd valóban pszichopata volt, de csak abból, amit leírtál, nem lehet egyértelműen meghatározni, vizsgálni kell egy rakat más dolgot is hozzá.
#6
"Ha pedig tudatosan teszik, az sem azt jelenti egyenesen, hogy pszichopaták."
Akkor lesz pszichopata - pardon, elsődleges pszichopata! - valaki, ha nincs bűntudata, sőt élvezi is, amit csinál.
Ennyi az egész.
Emberek átléphetnek határokat, de akinek van bűntudata, az idővel be is látja, hogy amit csinál, az rossz, és többet nem csinálja.
"Attól még, hogy valaki pszichopata, lehet jó szakember, ezért nem is értem, hogy miért vagy az iskolázottságuk ellen."
>Most erről eszembe jut a Classroom of the Elite anime sorozat. Full pszichopata benne a srác, de azon kívül, hogy eszközként használja az osztálytársait, nem bánt senkit sem. Nem verekszik, nem kötekszik, hanem meghúzza magát. Sőt: még jó fej is.
Az okos pszichopata diákok oktatása ellen nincs kifogásom.
Mert ameddig nem lehetetleníti el más diákok életét, addit kit érdekel, hogy ő milyen személyiség?
A buta pszichopatáknak viszont, akik nem elég okosak ahhoz, hogy meghúzzák magukat, és ellehetetlenítik más diákok életét, nincs helyük az oktatási intézményben.
"De gördítsük tovább a dolgot; ha nem iskolázottak, akkor mégis hogyan tartsák fenn magukat, ha nem tudnak elmenni dolgozni?"
Ez kb. tükrözi is, hogy miért élünk ilyen hitvány világot, mint amilyen most van. A hozzád hasonló gondolkodású emberek nem az áldozatot nézitek, hanem a bántalmazót.
És most visszatérek ahhoz, amit a #2-es kommentben írtam:
Ha egy járókelőt megtámad egy bántalmazó, és ha a járókelő helyben hagyja, akkor ellene indulhat eljárás!
Nem tudom, hogy ezen sírjak-e vagy nevessek. 😅😥
Még valami: hiszed vagy sem, de iskolai végzettség nélkül is lehet boldogulni. Exbarátnőm apjának még érettségije sincs, de sokkal többet keres a gyárban, mint a felesége, aki tanárnő...
Belső forrásból tudom azt is, hogy az egyik építkezésen a munkások napi 20 000 Ft-ot keresnek. Én van köztük olyan is, aki még Pestre is feljár dolgozni a szabadnapján. Ez alsó hangon havi kb. 300 000 és 500 000 közötti fizetés lehet.
"Feltételezéseim vannak ezzel kapcsolatban, de inkább nem írom le, mert még a végén te tűnnél pszichopatának."
Ezen most ki is akadhatnék, de nem teszem. Azért nem, mert bizony élénken él még bennem az emlék, amikor a tanár nem a bántalmazót, hanem engem szidott le, ráadásul mindenki előtt. A békesség kedvéért inkább le sem írom, hogy mit gondolok rólad. Az ígyis sokat mondó, hogy a többi mondandódra már nem reagálok.
------------
Tanulságként mindenesetre annyit megjegyeznék, hogy senki ne várjon változást, mert nem lesz! A bántalmazó/zaklató diákok továbbra is folytatni fogják a tevékenységüket. Tudják, hogy be vannak védve.
A változáshoz nem elég az oktatást megújítani.
Nem elég a kormányt leváltani.
Ide egy teljes rendszerváltozás kell, radikális változás, és mindent el kell takarítani, ami a régi rendszerből van.
Egy olyan rendszerre van szükség, amely Nierzsche-hez hasonlóan az összes értéket elveti, és felépít valami teljesen újat.
Ha az Isten megadná, hogy egyszer olyan pozícióba kerüljek, hogy ebben részem lehet, akkor olyan tisztogatás lesz végrehajtva, amelyet Mária Terézia óta nem látott Európa.
Még valami:
"Még egyszer mondom: gyerekként sok esetben nem képes az ember felmérni, hogy azzal milyen kárt okoz, ezért is van az, hogy a NEVELÉS hatására tanuljuk meg, hogy mi a rossz és mi nem"
Csakhogy itt nem 3-5 éves gyerekekről beszélünk, akiknek el kell magyarázni, hogy "nem bántjuk a cicát", hanem olyan emberekről, akik mondjuk 1-2 év múlva felnőttek lesznek. Ha mondjuk 16-17 éves bántalmazókat veszünk alapul.
Innentől fogva már felelős a tetteiért, tud döntéseket hozni. És ha otthonról azt a mintát is hozta, hogy verni kell a másikat, elvileg képes arra, hogy másként döntsön. Már érte elengendő hatás, hogy lássa: van békés életmód is. Feleslegesen próbálod tehát védeni a bántalmazókat. Akik engem bántottak, tudatában voltak annak, hogy mit tesznek.
Az elméleted egyébként az intelligenciakutatás alapján is támadható:
A frissebb kutatások alapján ugyanis egyrészt az IQ nagyjából megjósolja azt is, hogy kiből lesz bűnöző.
Ezen felül, - ami ennél fontosabb, és tanudöngető - a nevelés nem is befolyásolja olyan erős mértékben az embert, mint ahogyan azt korábban hittük. Hogy kik vagyunk, az nagyrészt az intelligenciánktól függ.
Ne nekem higgy, nézd meg a szakértőt itt (ha akarod):
Ezt a kommentet még azért írtam meg, mert az elméletedet rendkívül károsnak tartom. Hiszen a te logikád alapján bármelyik fiatalkori bűnözőt be lehet védeni azzal, hogy elvitatjuk tőle a döntés felelősségének a jogát, és rákenjük az egészet a nevelésre. Nem ismerjük fel, hogy ez a diák nem való az iskolába, hanem megpróbáljuk integrálni, aminek csak az az eredménye, hogy teret hagyunk a bűnözésnek.
Hátborzongató, de ezzel a "logikával" még a Hitler korabeli náci fiatalokat is fel lehet menteni, hogy nem kaptak jó nevelést, ezért álltak be az SS-be, és okoztak annyi fájdalmat a melegeknek, zsidóknak stb...
#7-8, nekem tök fura, hogy itt habzó szájjal támadod a pszichopatákat, közben pedig a te írásodban sok helyen felmerül, hogy te magad is az lehetsz (már ha elfogadjuk azt a leírást, amit te magad adtál meg).
"Akkor lesz pszichopata - pardon, elsődleges pszichopata! - valaki, ha nincs bűntudata, sőt élvezi is, amit csinál.
Ennyi az egész."
Kezdjük ott, hogy a világ nem fekete és fehér -bár tény, hogy a pszichopaták szeretik azt gondolni-. Ha csak ennyivel el lehetne intézni, akkor nem lenne a jelenségről komplett szakirodalom. Ezt is sugalltam, de nem értetted meg; a pszichopátia önmagában nem csak 1-2 dologról ismerhető fel, bármennyire is szeretnéd ezt hinni. A tanárok pedig pláne nem elég képzettek ennek felismerésére.
"Emberek átléphetnek határokat, de akinek van bűntudata, az idővel be is látja, hogy amit csinál, az rossz, és többet nem csinálja."
Ez is bár ilyen egyszerű lenne... Akinek van bűntudata, az sem feltétlenül látja be, hogy rosszat tett. Például, te belátod azt, hogy milyen dolgokkal gyanúsítottál meg, és hogy az mennyire volt helyes? És te ezek után elszégyelled magad, és többet nem fogod csinálni?
"Az okos pszichopata diákok oktatása ellen nincs kifogásom."
És belőlük lesz a tökéletes időzített bomba, csak mondom...
Szubkulturális műveket nem jó belekeverni egy tudományos vitába, de ha már behoztad, legyen egy másik példa is; ott van például a Dexter című sorozat. Róla úgy tudja mindenki, hogy senkinek nem árt. Akkor ő most a te terminológiád szerint melyik csoportba sorolható?
"Ez kb. tükrözi is, hogy miért élünk ilyen hitvány világot, mint amilyen most van. A hozzád hasonló gondolkodású emberek nem az áldozatot nézitek, hanem a bántalmazót."
Először is, ezt a feltételezést kikérem magamnak. Másodsorban, minden problémát egészében kell vizsgálni. Ezzel szemben te kiragadva mindenhonnan csak egy problémát vizsgálsz, és arra is egy drasztikus megoldást javasolsz. Ennyi erővel akár azt is mondhattad volna, hogy akkor ki kellene őket végezni -és igen, ez az, amit nem akartam előbb leírni.
Akárhogy is, léteznek alapvető emberi jogok, amik MINDENKIT megilletnek, ilyen például a fejlődéshez való jog is. Persze ezt úgy is meg lehet oldani, hogy a deviánsakat elszeparáljuk, de attól még a probléma nem fog megoldódni, csak a későbbiekben fog felbukkanni. Ezért nincs erre a témára jó megoldás.
"Még valami: hiszed vagy sem, de iskolai végzettség nélkül is lehet boldogulni. Exbarátnőm apjának még érettségije sincs, de sokkal többet keres a gyárban, mint a felesége, aki tanárnő...
Belső forrásból tudom azt is, hogy az egyik építkezésen a munkások napi 20 000 Ft-ot keresnek. Én van köztük olyan is, aki még Pestre is feljár dolgozni a szabadnapján. Ez alsó hangon havi kb. 300 000 és 500 000 közötti fizetés lehet."
Rendben, elfogadom azt az érvedet, hogy meg lehet élni végzettség nélkül is. Viszont felvetődik a kérdés; a pszichopaták vajon minden esetben tisztességes pénzkereseti forrást választanak? Hát, nem valószínű. Akkor már az egy jobb választás, hogyha van neki egy végzettsége, így nagyobb eséllyel lesz törvénytisztelő állampolgár.
Ugyanez a problémakör a "nempszichopaták" esetén is minduntalan előjön, főként egy bizonyos kisebbségi réteg egyedei körében.
"Ezen most ki is akadhatnék, de nem teszem. Azért nem, mert bizony élénken él még bennem az emlék, amikor a tanár nem a bántalmazót, hanem engem szidott le, ráadásul mindenki előtt."
Mint ahogy leírtam, és in voltam ugyanebben a cipőben, úgyhogy ne tegyél úgy, mintha egyedül te éltél volna át ilyen borzalmakat...
"A békesség kedvéért inkább le sem írom, hogy mit gondolok rólad."
Pedig én kíváncsi vagyok rá. Már csak azért is, mert láthatóan az érzelmeid vezérelnek, amikor olvasod az általam leírtakat, és nem vagy képes úgy érteni, ahogy le vannak írva.
"Ha az Isten megadná, hogy egyszer olyan pozícióba kerüljek, hogy ebben részem lehet, akkor olyan tisztogatás lesz végrehajtva, amelyet Mária Terézia óta nem látott Európa."
Na, ez pont egy olyan dolog, amit akár egy pszichopata is írhatott volna...
"Csakhogy itt nem 3-5 éves gyerekekről beszélünk, akiknek el kell magyarázni, hogy "nem bántjuk a cicát", hanem olyan emberekről, akik mondjuk 1-2 év múlva felnőttek lesznek. Ha mondjuk 16-17 éves bántalmazókat veszünk alapul."
Ennél nagyobbat nem is tévedhettél volna... Pont, hogy a kamaszkorban feszegeti leginkább a határait az ember, és ez az az életszakasz, amikor leginkább meghatározza személyiséget az, hogy milyen visszajelzést kap a környezetétől. Ha azt tapasztalja, hogy "bármit megtehet" következmények nélkül, akkor később is ugyanígy fog viselkedni.
"Ezt a kommentet még azért írtam meg, mert az elméletedet rendkívül károsnak tartom. Hiszen a te logikád alapján bármelyik fiatalkori bűnözőt be lehet védeni azzal, hogy elvitatjuk tőle a döntés felelősségének a jogát, és rákenjük az egészet a nevelésre."
Pontosan hogyan is következik az egyikből a másik?
Attól még mindenki felelős a tetteiért, mert akármilyen nevelést kapott. Viszont ha valaki nem kap megfelelő nevelést, akkor nem is tudhatja, hogy rosszat csinál. De, mint ahogy a jogban is le van írva, a nem tudás nem ment fel a felelősségvállalás alól.
"Ennél nagyobbat nem is tévedhettél volna... Pont, hogy a kamaszkorban feszegeti leginkább a határait az ember, és ez az az életszakasz, amikor leginkább meghatározza személyiséget az, hogy milyen visszajelzést kap a környezetétől. Ha azt tapasztalja, hogy "bármit megtehet" következmények nélkül, akkor később is ugyanígy fog viselkedni."
Semmi ilyenről nincs szó, ez egy téveszme, amit a hozzád hasonló gondolkodású emberek találtak ki, akik fent akarják tartani ezt a rendszert.
Értelmes gondolkodású ember már tizenévesen megérti, hogy azért, mert ő keresi a személyiségét, és feszegeti a határait, még NEM jelenti azt, hogy joga van pl.
nemi erőszakot elkövetni az osztálytársán, meg azt sem, hogy orrba vághatja Gyulukát, hogy "kipróbálja", hogy ezt megteheti-e következmények nélkül vagy sem.
Ez egy téveszme, elképesztően káros gondolkodás, ami fenntartja ezt a rendszert, mert a bántalmazó/zaklatókat kereső (értelmes) embereknek állítja be, ráadásul teszi ezt úgy, hogy az ártatlanoknak el kell viselni ezt a barbár "keresést".
Az általam megálmodott rendszerben azonban éppen fordítva van: zéró tolarencia van az határok feszegetésének ilyen barbár módja ellen. Az ilyen embereket ki kell rakni a közoktatásból, és ha nem történik gyökeres változás, akkor a társadalomból is, mert nem valóak a normális emberek közé.
"Pontosan hogyan is következik az egyikből a másik?"
Úgy következik, hogy megtűritek a közoktatásban ezeket a személyeket, és ahelyett, hogy az áldozatok kártérítéséről gondoskodnátok, a bántalmazók pártjára álltok, és próbáljátok áltudományos, pszichológiai gondolatokkal ott tartjátok őket, hogy a nevelés meg a többi ilyen dolog.
Az áldozatok mellett senki nem áll ki. Sőt, megy az áldozathibáztatás. Kb. úgy, ahogy te most pszichopatának neveztél engem, a tanár kb. így szidott le, amikor az órai szekálás után felemeltem a hangom.
Nem őt, hanem engem.
Ahogyan azt a csajt sem szidták le, aki lerántotta rólam a tornanadrágot, és nyilvánosan megalázott, sőt, még engem csesztek le, amiért nem mentem el az iskolai versenyre.
Ja, még valami:
Ha elfogadsz egy tanácsot: ne foglalkozz lelkileg sérült emberekkel, sőt, ne is menj a közelükbe. Az, hogy te engem pszichopatának neveztél, felért egy olyan sértéssel, mintha beszólnál egy férfigyűlölő nőnek, miután tisztában vagy azzal, hogy ketten megerőszakolták.
LOL vagy, nagyon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!