Tanárként kérdezem: Tudtok javasolni módszereket amivel egy kicsit hatékonyabb lenne a tanulás?
Környezetismeret, természetismeret, biológia. Ezekből is csak heti egy óra van egy osztállyal. Egy hét alatt mindenki elfelejti, mi volt az előző órán, és ez így nem jó.
Most próbálom azt a módszert, hogy pl ha hétfőn van egy óra, akkor aznapra feladom házinak a mf maradék feladatait, és az órai jegyzet átolvasását. Szerdán írom ki a DKT-ba, hogy mondjuk megoldandó feladatként aznap csináljanak meg a témához kapcsolódóan egy 5 perces interaktív, önjavítós tesztet. Pénteken másik DKT feladat, hogy nézzenek meg egy nagyon rövid videót a témában, és egy pár gondolkodtató kérdést teszek fel.
Egyelőre furcsállják, hogy három részre osztom a házit, de majd meglátjuk a hatékonyságot. A három feladat összesen kb 30 percet vesz igénybe, talán ez nem sok...
Van valakinek egyéb ötlete?
Tanár és diák is írhat természetesen!
Köszönöm!
Milyen iskola ez? A Természetismeret hivatalos, NAT szerinti óraszáma 5-6. osztályban ugyanis heti 2. Ettől eltérni elvileg tilos.
A kérdésedre válaszolva, ne oszd be a gyerekek idejét ezekkel az elaprózott házikkal. Én ezt nagyon utálnám, hogy már megint vegyem elő 10 percre. Belemélyedni ez az idő kevés, ellenben ilyen kényszeresen ellenőrző, kontrolláló benyomást kelt, hogy már megint X. Y. néni/bácsi anyagával kell foglalkozni. Egyrészt fogadd el, hogy lesz amit elfelejtenek. Másrészt én is csak azt mondom, hogy tarts olyan órát, amit meg is jegyeznek. Ne te beszélj. Legyen sok feladat, csoportmunka, vigyél be minél több növényt és ha lehet állatot is, nézzétek, vizsgáljátok őket. Azt sokkal kevésbé fogják elfelejteni.
#1 4-8
#2 A három feladat összesen kb 30p. A DKT nem csak lezárások idejére való, nekem is és a gyerekeknek is ismerős, megszokott platform, szeretjük, mert könnyű benne rövid teszteket, interaktív anyagokat készíteni, kitölteni, és a régebbi anyagokra is könnyebb visszakeresni.
#3 Minden órámat értékelhetik a diákok, én úgy látom, tetszenek nekik az órák. Nagyon sok, kézzel fogható dolgot viszek be (élő állat pl csiga, giliszta, cserebogár, béka, stb. ,sok-sok növényt is, a főiskolás növény és rovargyűjteményem visszakunyeráltam, és elég sokszor tudjuk használni.) A tapasztalati tanulást helyezem előtérbe az órákon is, sokszor megyünk fakultatív tanulmányi kirándulásra. A frontális oktatást én magam kifejezetten utálom, nem vagyok én színész a pódiumon! :-D Nagyon sok a kérdésük, és így sok infót tudok nekik visszaadni. Viszont az elvárási szintben inkább a szárazabb anyag van benne. Úgy vettem észre, hogy ha egy hétig nem veszik elő az anyagot, akkor az előzményekből sokat felejtenek, ezért nehezebb a TZ-ra készülés. Emiatt gondoltam, hogy ha többször kicsit ránéznek, akkor ez könnyebb lenne.
Cornell módszerrel tanítom jegyzetelni 5-től a gyerekeket, és minden órához adom a vázlatot, amit lefűzhetnek külön, hogy az összefüggéseket, összehasonlításokat könnyebben lássák.
Valahogyan rá kellene szoktatni őket, hogy ne az óra előtti napon próbálják egyszerre az egészet, mert az úgy sok. A tankönyvi anyagból sok mindent ki lehet hagyni, viszont sok mindennel kell kiegészíteni, hogy mondjuk a 4-5-es anyag tényleg alapozza a továbbiakat, és mindenki munkája könnyebb legyen később is. Plusz sokan mennek különböző versenyekre, felvételikre, ahol az alapnál több kell, igénylik is többen a plusz infókat, csak valami módszer kéne, hogy ne egyszerre akarják betömni a fejükbe, mert az nem fog menni.
Ha csak mondom, hogy ismételjenek, tanuljanak rendszeresen, ne kampányszerűen, az nem működik. Az ismeretterjesztő rövidfilmeket szívesen nézegetik, de nem mindenből találok ilyet
A csapatmunka szuper, és órán is sokszor van, de pl 5-től felfelé a csapatmunkás projekteket is élvezik (lehet bandázni :-) ) Viszont azokat sem kezdik el időben, szóval a time management-en próbálok javítani, és a tervszerű tanuláson.
Személyes tapasztalatom alapján mint volt diák. A diákok többségének eléggé leterhelő így is a sok óra és a sok házi. Az hogy a te tantárgyad kevesebb valóban jó ötletnek tünik azzal kompenzálni hogy sok házit kapsz de mivel a sok órás tantárgyból is rengetek házit fognak kapni, nem hiszem hogy a kevés órás tantárgyra fog mindenki készülni.
Persze gondolom hogy stresszes hiszen nem tudsz haladni az anyaggal, viszont a diáknak is stresszes ha sok az otthoni lecke.
Nem feltétlenül több a lecke, inkább az eredeti mennyiség darabolása.
Mondjuk én azt nem értem, hogy az olyan tantárgyakból, amiből heti több óra van, miért kell minden óra után sok házi feladatot adni? Mennyiségre én sem adok sokat, a legtöbb dolgot meg tudjuk csinálni órán. OK, meghajtom őket órán, mint Zinger a varrógépet, de a legtöbb még tudja követni. A házi inkább csak a rögzítésre, emlékeztetőnek van.
Egyelőre bejön nekik a felosztott házi. Olyan mini házik, 10 percesek darabonként. Azt mondták, olyan, mint a "mini games". Úgy látom, így eredményesebbek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!