Kedves Pedagógusok! Mit gondoltok hogyan lehetne titeket segíteni abban, hogy az autizmussal, adhd-val élő gyerekeket hatékonyabban kezeljétek?
Akár oktatás, akár fegyelmezés terén. Mi az a program, képzés, élőadás, amin, akár szabadidőtökben is részt vennétek?
Most tekintsünk el attól, hogy mindenki csak tankönyvi gyereket akar tanítani, sajnos a realitás az, hogy meg kell tanulni bánni a többiekkel is.
Plusz mellékelem az új pontozási TÉR rendszert, ha valakinek esetleg illúziója lenne afelől, hogy a tanár egyetlen dolga, hogy tanítson. :) Bár így lenne amúgy... Lehet a nehezebb diákokra is lenne akkor több idő.
"Folyamatosan képeznek bennünket, igaz, hogy a cégek általában ki is fizetik"
Igen, itt az óriási különbség szerintem. Nálunk a továbbképzés az vagy ingyenes, vagy a tanárnak kell fizetnie. És ezeket este, hétvégén, nyáron tudod csak elvégezni, a szabadidődben. Ugye mindenki érzi a motiváltságot? :)
Lehetne itt minden, csak akkor be kellene építeni, hogy ez a munkaidőbe épüljön bele és/vagy fizetést adni érte... És akkor tényleg lehet tök sok klassz dolgot még tanulni.
Amúgy én folyamatosan képzem valamivel, magam miatt. De iskolai szinten ez semmivel sincs elismerve.
Továbbra is azt látom, hogy a hozzáállás nem megfelelő. Mindig a másik a hibás. A gyerek, a szülő, az állam.
Minden munkahelyen kell új dolgokat tanulni. A gyerekek változnak, a tanároknak ezzel lépést kéne tartani. De kicsit sem hajlandóak rá, csak folyton azt szajkózzák, hogy ők ezt nem tanulták az egyetemen. Közben meg a tanárok átlag életkora a felmérések szerint 53 év feletti. Szóval minimum 30 éves diplomája van. Nevetséges.
33
Igen, ez szerintem is benne kellene lennie, hogy haladni a dolgokkal, viszont ha nincs erre megfelelő módszertan, időkeret, segítség, akkor nagyon nehéz megvalósítani egyénileg.
Én továbbra is úgy gondolom, hogy ennek nem magányos, önfeláldozó hősködésnek kellene lennie, hanem egy általános, központi fejlesztésnek, paradigmaváltásnak.
Egyébként sok ilyen továbbképzés van (hiszen kell 7 évente 120 kreditet csinálni kötelezően), amit elvégzünk, de az más kérdés, hogy be tudjuk-e építeni a mindennapokba. Erre tudok mondani egy példát, amikor féléven keresztül egy projektben vettünk részt, hogy hogyan lehetne a projektoktatást csinálni design szemlélettel. Mindenki örült, hogy tök klassz, kreatív, szuper és akkor a valóság, hogy lehetetlen beépíteni a jelenlegi struktúrába.
Mint minden más, a tanárság is egy munka... Most gondold el, ha te mondjuk banki ügyintéző vagy, és akkor az ügyfelek téged hibáztatnak, hogy nem adsz hitelt a szegényeknek. Vagy a tésztagyárba, hogy miért 800 Ft egy zacskó spagetti, és igenis neked kéne megoldani.
Sajnos a sztrájkok ideje alatt nem állt mellénk, az oktatás mellé, a gyerekek mellé a társadalom. Hiába mondtuk, hogy nem csak az anyagiakkal van probléma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!