Igaz, hogy az igazán erős gimnáziumokban nem ritka, hogy a kettes 75-80-85%-tól van?
Itt, a Gyakori Kérdéseken olvastam, hogy náluk ennyitől volt, de kiválóan meg is tanultak mindent, és nem okozott nehézséget sem. Erre egy másik válaszoló leállatozta a tanárt (megjegyzem: a konzervatív és szigorú, de igazságos, nem elnyomó és kiszámítható oktatás híveként egyetértek vele), erre valaki azt válaszolta, hogy az erős gimikben ez egyáltalán nem ritka.
Én úgy tudtam, hogy az iskola, ahova járok a város egyik legjobb iskolája, híres iskola és eléggé erős. Édesanyám tanár, és ezt ő is alátámasztja. De nálunk 80-85(-90)%-tól (téma-, tantárgy-, tanár- és feladatsorfüggő) az 5-ös van meg, és nem a kettes, meg a hármas. Például a fizikatanárunk beleunt a mindent letojó osztályomra, ezért baromi egyszerű dolgozatok vannak, csak hogy átlökje őket. Itt például teljesen igazságos, hogy 90%-tól ötös, mert az egész annyira alap, hogy max. figyelmetlenséggel lehet elrontani. Mostanában már csinál egy nehezebb feladatsort is, amit másként értékel. Majd fakon nehezebb dolgok lesznek és jobban is lehet haladni... A történész és filozófus tanárunknál ellenben egy dolgozat három nagy esszéből állt, és volt, hogy fejtegetést kellett írni. Nála egy dolgozat 80%-tól már ötös volt, így is kb. ketten voltunk ötösek nála. Kémiából és földrajzból kb. a kettő közötti szint van.
Szerintem egyébként r*hadt igazságtalan egy ilyen tanár, már ha igaz, amit ez a válaszoló írt. Cseppet sem igazságos, hogy egyazon rossz kategória az, aki rengeteget tanult, figyelt órán, de nem volt kipihent, éppen pár fogalmat kevésbé nézett át, izgult és mondjuk csak 75-80%-ra, vagy akár valamivel többre teljesít, mint aki fosott az egészbe, ki se nyitotta, órán is aludt, amikor épp nem telefonozott vagy beszélgetett, cseppet sem konyít az egészhez, emiatt inaktív is volt. Másrészt nagyon el tudja venni egy ilyen tanár az ember kedvét az egésztől... Egyáltalán nem örül a diák annak, hogy tanulhat, sőt, gyomorgörcsből tanul, ha tanul, és még nem adta fel, jelszóval "Ha tanulok éjszakába nyúlóan napokon át, de nem tudok hibátlant vagy közel hibátlant írni, különösen, ha még becsapós is a feladatsor, akkor is sz@r jegy, meg akkor is, ha nem tanulok semmit, és inkább hagyom az egészet a fenébe. Amúgy is egy kategóriában vagyok a melegedni bejáróval is". Másrészt nem lehet mindig mindent hibátlanra írni, különösen, hogy ennyire túlterheltek a diákok. Nem egy tantárgy van, amit hetekig lehet tanulni, hanem sok.
Igaz ez, vagy leginkább handázott a válaszoló? Az én sulim lenne gyenge?
"volt olyan is, hogy csak a hibátlan az 5-ös, és 1 hiba 4-es, 2 hiba 3-as...stb."
100 pontos dolgozatban volt így, vagy olyan feladatban, mint pl. az érettségi idegen nyelvi szövegértés feladata, ami időnként max. 5 pont? Nem mindegy...
#23.
Ez egyáltalán nem fair! A helyesírást nem tudod megtanulni teljesen. Át tudsz nézni gyakran kérdezett szavakat, órai munkát stb., de nem tudod megtanulni az egész magyar helyesírást.
A szódolgozat már... Ha nem 150 szó volt egyik napról a másikra, akkor elég valószínű, hogy vagy mindent megtanulsz, vagy semmit. Az meg miért lenne jó osztályzás, ha korábbiakból összeraksz egy összetett szót és már kettes? Bár azért mondjuk egy helyesírási hiba r*hadtul túlzás ott is. Nem az anyanyelved (bár egyes szavakat magyarul sem biztos, hogy helyesen írsz le), nem épp vizsgázni mész holnap, addig meg lazán beléd rögzül, hogy most kell-e bele ejtéskönnyítő hang vagy nem. De idegen nyelvi nyelvtanból hatalmas nagy szemétség ilyen dolgozatot íratni.
"A helyesírást nem tudod megtanulni teljesen. Át tudsz nézni gyakran kérdezett szavakat, órai munkát stb., de nem tudod megtanulni az egész magyar helyesírást."
De egy röpdolgozat nyilván nem az egész magyar helyesírásról szól, hanem valahogyan le van szűkítve a témája...
"idegen nyelvi nyelvtanból hatalmas nagy szemétség ilyen dolgozatot íratni"
Függetlenül attól, hogy milyen szintű a csoport és milyen nehézségű a dolgozat?... Mondjuk angolból egy már B1 vagy akár B2 közelében levő csoportban miért lenne gáz így íratni a Present Simple-nek egyszerűen csak a képzéséből (hogy végre az is összekapja magát, aki folyton visszafogja a csoport haladását)?...
#26.
Nem mindenhol. Nálunk volt egy olyan szemétkedő tanár, aki röpdolgozatba beledobált tavalyi anyagokat, mert azt elvileg tudni kellene már... Igen, persze, de nem ártana szólni előtte, hogy legalább átnézhesse az ember.
Most te egy olyan nyelvet hoztál fel, aminek nincs valami bonyolult alapnyelvtana, és történetesen épp egy nagyon-nagyon alap anyagrészt dobtál be.
Ellenben nálunk németeseknél elég nagy szemétség lenne így íratni teljesen nyelvtanból, nem alap anyagból. Egy kis Passiv, egy kis Adjektivdeklination, némi vonzatos ige, kis Verben mit Präpositionen, Präpositionen, valami Konjunktionen, majd egy esszé, amiben mindezt használni kell. Ezek mind olyan anyagok, amelyektől a legtöbb német nyelvtanuló kifut a világból. Vagy nálunk kínaiasoknál szintén nem egy egyszerű dolog, mondjuk csak az írás. Hülyeség, ha egy tanár kínaiból leszed egy jegyet, mert elrontja a karaktert egy vonásban, úgy, hogy amúgy a pinjin jó volt, valamint a karakter sem valami orbitális badarság. Angolnál sem hinném, hogy túlságosan normális, ha a tanár az előző nyelvtani anyagrészből irattat ilyet. Azért ott is van néhány mumus dolog.
"Nálunk a gyereknek általános alsó tagozatban volt olyan a tanítónő, hogy 50-60%-tól adta a kettest. Mindezt a covid alatt, miközben órát se nagyon tartott. Zseniális, nem?"
Ezt így nem lehet megmondani. Attól függ, hogy miről volt szó, meg hogy milyen eszközök álltak a tanár meg a gyerek rendelkezésére.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!