Igaz, hogy az igazán erős gimnáziumokban nem ritka, hogy a kettes 75-80-85%-tól van?
Itt, a Gyakori Kérdéseken olvastam, hogy náluk ennyitől volt, de kiválóan meg is tanultak mindent, és nem okozott nehézséget sem. Erre egy másik válaszoló leállatozta a tanárt (megjegyzem: a konzervatív és szigorú, de igazságos, nem elnyomó és kiszámítható oktatás híveként egyetértek vele), erre valaki azt válaszolta, hogy az erős gimikben ez egyáltalán nem ritka.
Én úgy tudtam, hogy az iskola, ahova járok a város egyik legjobb iskolája, híres iskola és eléggé erős. Édesanyám tanár, és ezt ő is alátámasztja. De nálunk 80-85(-90)%-tól (téma-, tantárgy-, tanár- és feladatsorfüggő) az 5-ös van meg, és nem a kettes, meg a hármas. Például a fizikatanárunk beleunt a mindent letojó osztályomra, ezért baromi egyszerű dolgozatok vannak, csak hogy átlökje őket. Itt például teljesen igazságos, hogy 90%-tól ötös, mert az egész annyira alap, hogy max. figyelmetlenséggel lehet elrontani. Mostanában már csinál egy nehezebb feladatsort is, amit másként értékel. Majd fakon nehezebb dolgok lesznek és jobban is lehet haladni... A történész és filozófus tanárunknál ellenben egy dolgozat három nagy esszéből állt, és volt, hogy fejtegetést kellett írni. Nála egy dolgozat 80%-tól már ötös volt, így is kb. ketten voltunk ötösek nála. Kémiából és földrajzból kb. a kettő közötti szint van.
Szerintem egyébként r*hadt igazságtalan egy ilyen tanár, már ha igaz, amit ez a válaszoló írt. Cseppet sem igazságos, hogy egyazon rossz kategória az, aki rengeteget tanult, figyelt órán, de nem volt kipihent, éppen pár fogalmat kevésbé nézett át, izgult és mondjuk csak 75-80%-ra, vagy akár valamivel többre teljesít, mint aki fosott az egészbe, ki se nyitotta, órán is aludt, amikor épp nem telefonozott vagy beszélgetett, cseppet sem konyít az egészhez, emiatt inaktív is volt. Másrészt nagyon el tudja venni egy ilyen tanár az ember kedvét az egésztől... Egyáltalán nem örül a diák annak, hogy tanulhat, sőt, gyomorgörcsből tanul, ha tanul, és még nem adta fel, jelszóval "Ha tanulok éjszakába nyúlóan napokon át, de nem tudok hibátlant vagy közel hibátlant írni, különösen, ha még becsapós is a feladatsor, akkor is sz@r jegy, meg akkor is, ha nem tanulok semmit, és inkább hagyom az egészet a fenébe. Amúgy is egy kategóriában vagyok a melegedni bejáróval is". Másrészt nem lehet mindig mindent hibátlanra írni, különösen, hogy ennyire túlterheltek a diákok. Nem egy tantárgy van, amit hetekig lehet tanulni, hanem sok.
Igaz ez, vagy leginkább handázott a válaszoló? Az én sulim lenne gyenge?
Nálunk gyakran az volt, hogy van 4 feladat, ha 1-et oldasz meg, 2-es; ha 2-t, 3-as;...
Esetleg olyan, hogy van egy 5. feladat is, ami ha sikerül, akkor 5-ös, és a maradék nem számít. (Persze ez nehezebb feladat volt, és ha nem sikerült, meg az idő is elment rá úgy, hogy az első négyből sem sikerült egyik sem, akkor meg 1-es.)
De, ahogy a 23:09-es válaszban pedzegeted, nagyon számít a feladatok nehézsége. Például középsuliban a Putnam-versenyen elért 2% az bőven lehet 5-ös, a huszas számkörbeli összeadáson 95% alatti teljesítményre pedig határozottan 1-est adnék.
"Másrészt nem lehet mindig mindent hibátlanra írni, különösen, hogy ennyire túlterheltek a diákok. Nem egy tantárgy van, amit hetekig lehet tanulni, hanem sok."
Ha neked hetekig tart akármelyik tantárgyat tanulni akkor neked a képességeiddel vannak problémák. A gimnáziumban oktatott anyag mennyisége és színvonala egy vicc egy normális egyetemi szakon oktatottakhoz képest. Szóval ha neked már a gimnázium problémát okoz akkor teljesen felesleges erőltetni a tanulást és a jó eredményekre törekedni mert az egyetemen az első félévben elvérzel.
"a tanár azt csinál, amit akar. Semmi kontroll nincs"
Nem igaz. Ha iskolaszinten szabályozva van, akkor köteles ahhoz igazodni. Ha nem teszi, beindul a lavina: jön panaszkodni a diák, aztán a szülő, aztán mennek az ofőhöz, az igazgatóhoz, stb.
14-es, te hol élsz? Nálunk évek óta nincs szaktanár, ha véletlenül betéved egy, akkor azt csinál, amit akar, senki nem szól neki.
A szülők meg pláne nem, mert attól tartanak, hogy még jobban kitol a gyerekkel.
13-as, azért nincs igazad. másképp tanul egy 15 éves, meg másképp egy 20 éves. Egyetemen 2 nap alatt bevágtam egy könyvet, azért nem gondolnám, hogy gimiben akármelyik diák tud ilyen hatékonyan tanulni. Ennek is vannak fokozatai, az agyat is trénelni kell.
"14-es, te hol élsz? Nálunk évek óta nincs szaktanár, ha véletlenül betéved egy, akkor azt csinál, amit akar, senki nem szól neki."
Hát, nálunk még van elég tanár, az igaz... De a kérdező nem az a kategória, aki örül a bármilyen tanárnak (hiszen az is jobb, mint a semmilyen), úgy nézem...
#13.
Egyrészt túloztam, másért volt olyan egyetemen is oktató professzor tanárom, akinél egy év végi témazáróra igenis kellett vagy egy hetet készülni.
#16.
Miért kellene örülni annak, hogy van egy papírja?
Ha a gyakorlatban a takarító többet adna le, és még nem is szemétkedne, akkor miért kellene örülnöm valakinek, akinek bár van papírja a dologról, de nincs kedve tanítani, elhagyja az órákat, majd irattat egy szívatós dolgozatot?
"Miért kellene örülni annak, hogy van egy papírja?"
Nem annak kéne örülni, hogy van egy papírja, hanem hogy valóban azt csinálja, amire ki van képezve, nem pedig hátat fordított a tanításnak.
"Ha a gyakorlatban a takarító többet adna le, és még nem is szemétkedne ... nincs kedve tanítani, elhagyja az órákat, majd irattat egy szívatós dolgozatot"
Ez tapasztalat? Az igazgató tud róla? Nem itt kell panaszkodni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!