Tesin osztályzásnál miért nem nézik a genetikát, és hogy kinek milyen az állóképessége? (bővebben lent)
Szóval azt értem ez alatt, hogy pl magasugrásnál miért kiabál a tanár azzal a 154 cm magas lánnyal, aki kicsit testesebb és nem tudja átugrani a 125 cm magasan lévő rudat, BEZZEG az a fiú, akinek a lábai ott kezdődnek, ahol fent említett lány válla, na ő bezzeg át tudja ugrani a 155 cm-t is.
Mikor veszik végre észre a tanárok, hogy hiába kiabálnak szegény gyerek fejébe, attól ő még nem fog tudni megnőni vagy nagyobbat ugrani, vagy hogy egy fiúnak és egy lánynak általában teljesen más a testfelépítése, nem fogja minden lány lefutni sulikörnél a 4 percet, amit a fiúk a kb másfél méteres lábaikkal simán lekocognak?
"azt kell nézni hogy egy adott feladatot végre tud-e hajtani az illető, függetlenül attól hogy milyen áron. Inkább operáljon meg egy lusta zseni sikeresen mint egy szorgalmas tehetségtelen ember sikertelenül."
Hát igen, van ebben valami, csak kérdés, hogy jó-e az úgy, ha az okos, de nem is csak lusta, hanem felelőtlen, hazug, csaló, alattomos, becstelen, stb. embereket hagyjuk-e inkább érvényesülni, rájuk bízzuk-e inkább a világot, az életünket, vagy azokra, akik egy fokkal talán kevésbé okosak, viszont hajlandóak tanulni, fejlődni, lelkiismeretesen és szorgalmasan végzik a munkájukat, stb. Vagyis hogy hogyan tegyen akkor különbséget az oktatási rendszer a kettő között, ha semmi más se számít, csak az eredmény. És ha puskázással érte el? És ha csalással? Nem azért, mert amúgy nem tudta volna megcsinálni, hanem mert aljas. Akkor ennek ne legyen nyoma sehol? Vagy ha a jegyekben ne, akkor hol? Mert az ilyen a többit (intő, stb.) pont leszarja...
"Egy "lusta zseni" minek csalna??"
Hogy még annyit se kelljen tanulnia, amennyi neki elég lenne, főleg azokból a tantárgyakból ne kelljen, amelyeket nem szeret annyira.
Az olyanokra gondolok, akik "véletlenül" folyton hiányoznak, amikor témazáró van, így mindig időt nyernek a pótdolgozatig, ami eleve sportszerűtlen. Akik vannak annyira értelmesek, hogy nagyon jól tudják, hogy okosabbak, mint az átlag, sőt, jóval okosabbak - és ennek kapcsán alapból hülyének nézik az összes tanárukat, úgyhogy már csak a hecc kedvéért is teszik meg, hogy csalnak, ahol csak tudnak, mert azzal is tisztában vannak, hogy nagy bajuk végülis nem lehet belőle, mert ha nagyon szorul a hurok, pikk-pakk megtanulják, amit kell, és máris megvan a hármas átlaguk legalább, ha néha lebuknak és egyes lesz mondjuk a dolgozat, viszont mellé kapnak egy ötöst is. Eleve azért sem lesz belőle nagy bajuk, mert sok tanár annyira tiszteli a diákok személyiségi jogait meg minden ilyet, hogy csak akkor kérdez rá, hogy mit matat a padban, ha már 1000%, hogy mobilozik, nem pedig már akkor is, amikor még csak mondjuk 60%, és akkor is beéri annyival, ha a diák azt mondja, hogy semmit. Meg eleve egy csomó tanár valami mást csinál, általában dolgozatokat javít, miközben dolgozatot írat, úgyhogy eleve oda se figyel rá, hogy melyikük mivel próbálkozik, és az ilyen diák visszaél a helyzettel (ami igen, a tanár miatt is van, de valahol az is érthető, amíg olyan túlterhelt, hogy csak így tudja megoldani, de most nem ez a téma, és egyébként is: az egyenes, becsületes diákok ilyenkor sem csalnak).
"Egy normális rendszerben lehetne válogatni, hogy csak az előzőeket alkalmazzák"
Vagyis ne a valódi eredménytől függjön, hogy kit vesznek fel egyetemre, hanem attól, hogy kinek fájdalmasabb a menstruációja (merthogy a csupa empatikus tanárral körbevéve ő nyilván jobb eredményeket fog elérni, mint az, akinek - nem tehet róla, de - kevésbé fájdalmas, ezért kevesebb engedményt kap)?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!