Egyetértenétek, hogy a tanár ezt osztályozza?
Ma a kisfiam sírva jött haza, mert négyest hozott töriből. Csodálkoztam is, hiszen négyesért soha nem volt még szomorú. Töri a kedvence, mindig tanul rá, nagyon érdekli a téma ezért is érintette őt ilyen rosszul az, hogy a tanár így osztályzott. Megnézetett az osztállyal egy videót(kb 15-20 perces) ami a következő leckével kapcsolatos. Majd ez után ki kellett tölteni egy feladatsort, kvázi mi hangzott el a videóban. Értem én, hogy ez jó dolog mert így könyebb megérteni az anyagot mint a tankönyvből de ez memóriából ment. Mert nem a tudást méri, hiszen életükben most először találkoztak a témával. Tehát leosztályozta és utána adta le ő az anyagot mondván következő órára tessék megtanulni. Miért nem lehetett akkor a feladatsort is később megíratni, amikor már a gyerek tanul is rá, tanári magyarázatot is hall?
Szegénykém érzékeny az ilyen dolgokra de ez engem is kiakasztott kissé.
Nektek erről mi a véleményetek?
Nem mindegy mi volt a téma.
Van olyan mi hangzott el témájú "cetli" egyetemen is, hogy 120perc anyagát kell lapra vetni. De ebben nem várják el, hogy konkrét évszámokat, vagy egyéb konkrét dolgot tudj.
Simán lehet ebből olyan kérdéssor is, hogy valóban annyi kellett, hogy a diák üljön, figyeljen, ne a telefonját nyomogja, ne beszélgessen és akkor menni fog mindenkinek kitűnőre, sőt, lehet olyan szándék állt mögötte, hogy mindenkinek egy potya ötös.
Ennyi alapján nem lehet eldönteni. Ha valóban igazságtalan szivatás lett volna, akkor a gyerekednek se lett volna szerintem négyes. Láttam már tanárt bőven, ha szivatni akart az összes tudott, de akkor ott jó jegy nem született. Lehet mondani, hogy jó tanuló gyerek szóval boztos azért lett négyes... De ismeretlen anyagnál nem számít az, hogy mennyire jó abból amire felkészült.
Túl kevés az információ, hogy át lehessen látni az egész helyzetet.
Ezt így nehéz megmondani. Látni kéne a feladatlapot, meg a videót. Én régen tanítottam, és én is csináltam ilyet, mert a legtöbb diák nem vette komolyan. Óra végén beszedtem, és aki üres lapot adott be, az kapott órai munkára egy egyest. Ott is volt ám lázadás bőven.
Lehet, hogy itt is ez volt a cél, hogy figyeltek-e.
A négyes még nem a világ vége, én nem keserednék el emiatt. Ha úgy érzi, hogy veszélyben van az év végi ötöse, akkor jelentkezzen szorgalmi feladatért.
Egyébként a tanárok nem nagyon szeretik, ha a szülők akarják megmondani mit és hogyan kéne számonkérni. Pedig nekem is nagyon nehéz megállni, amikor látom, hogy némelyik tanár hogy pontoz, meg miket kérdez, főleg a saját tantárgyamból. De csak itthon mérgelődök magamban, nem szoktam szólni, mert annál inkább kitol a gyerekkel.
A gyereknek meg azt szoktam mondani, hogy mindig a tanárnak van igaza, akkor is, ha nincs igaza. Viszont vannak olyan tanárok, ahol a négyes a legjobb jegy, akármit is csinál, nem kell magára venni.
Inkább a gyermek lelkét kell ilyenkor erősíteni, majd máskor jobban sikerül, javíthat még, mindenkinek lehet rossz napja, stb.
Egyébként hányadikos? Számít bárhova a jegy?
Hát nem tartom a legjobb módszernek de mi a fenét számít, hogy a gyakorin 10 komment alapján kideríted, hogy ezzel nem értenek egyet az interneten? Beviszed a tanárnak, hogy az interneten anonim kommentelők nem értenek ezzel egyet? Akkor már hasznosabb lenne beszélni az osztályfőnökkel egyedül vagy többen de könnyen megeshet, hogy a tanár tenne rá magasról. Persze megpróbálni meglehet. Ráadásul azt sem tudhatjuk, hogy lesz e még ilyen dolgozat és felteszem, hogy általános iskolás a gyerek és semmi sem fog múlni ezen az egy jegyen a későbbi élete kapcsán.
Bár kétségkívül nehéz 1 hallgatás alapján memorizálni de ennél sokkal sokkal nagyobbakat lehet szívni hülye tanárok miatt. Gimiben egy rossz tanár 4 évig szivathat egy osztályt. Egyetemen egy tanár gonoszsága miatt el lehet bukni egy tárgyat és akár csúszni is lehet miatta.
Ez általános iskola amúgy?
Ez így nem egészen megválaszolható a feladatsor és a videó hiányában, én azt kifogásolnám, hogyha a videó megnézése után közli, hogy na akkor ebből jegyet kaptok. Nem azért, mert csak akkor kell figyelni, de tipikusan másképp kell nézni egy ilyen videót, ha tudom, hogy "számonkérés" lesz belőle. (Pl. zanza tv-s videó amiben sok infó elhangzik, nem egy hangulatkeltő epizód valahonnan, aminek csak az a lényege, hogy mondjuk el tudjon képzelni az ember, egy x idő beli csatát).
Azzal nem értek egyet, hogy csak "tanulás után" lehet számonkérni. Az is csak memória, meg ez is (ha már a te érveddel kell éljek). Fontos, hogy amint ismeretanyaggal találkozunk, fel is tudjuk használni azt - és mint látszik a gyermeked ügyesen vette az akadályt.
A sírás inkább az igazságérzetéből fakad, ha mégsem, akkor én igyekeznék nem ekkora terhet tenni rá. Egy négyes röpdoga igazi szerencse, ha jó tanuló, igazából alig fog látszani az átlagán. Annál inkább fogja ez a teljesítménykényszer tönkretenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!