Mennyire nehéz összehozni egy 2-es matek érettségit?
18: "Ja, szóval csak nem tudsz magyarul, értem" - én teljesen normális stílusban beszélgettem, nem értem miért kellett átmenni bunkóba. Nem szépirodalmi stílusban társalogsz a mondatod alapján, úgyhogy szerintem inkább ezt hagyjuk is, inkább sepregess a saját házad táján :) Tökéletesen lehetett érteni. A tesinél az óraszám mennyisége nőtt valóban, de a kommentemet lehetne úgy teljes egészében értelmezni, nem pedig kiragadni belőle mondatokat, ez eléggé olcsó és szánalmas trükk arra, hogy hogyan kerüld el azt a beismerést, hogy igazam van.
A hittan-erkölcstan valóban választható volt általános iskolában, ahogy én is vagylagosan írtam, de gimnáziumban nálunk külön volt etika az utolsó 2 évben, és valaki érettségi tárgynak is választotta pont emiatt.
"Ezt a szüleiden kell számonkérned, mert nem kötelező tárgy egyik évfolyamon sem. Minek írattak olyan suliba, ahol kötelező volt? Kérdezd meg tőlük!" - inkább tőled kérdezném meg, hogy miért nem szorult beléd annyi érzelmi és értelmi intelligencia, hogy kitaláld magadtól, hogy mondjuk rengeteg diák lakik olyan helyen, ahol nincs túl sok válogatási lehetőség iskolákból. Nem a drámán volt amúgy a hangsúly a mondanivalómban, hanem azon, hogy ma már rengeteg olyan tárgy van, ami régen nem volt, sőt, még lesz is újabb, és ezt nem is tudtad megcáfolni, csak velem kötözködsz kiragadt mondatokon. Én viszont nem érek rá meddő vitákat folytatni, és ennyire nem is unom magamat, amit el akartam mondani, elmondtam, úgyhogy neked is további szép napot!
Régen is voltak jó és rossz iskolák. Egy gyenge szakközépben régen sem lehetett órát tartani. A férjem egy ilyenbe járt, és a tananyag felét nem is vették, érettségin csak nézett, hogy milyen feladatok vannak.
Szóval nem kell a régi időket fényezni, akkor sem volt jobb.
Az viszont tény, hogy az érettségi követelmények sokkal, de sokkal alacsonyabbak, mint 20 éve voltak.
"a kommentemet lehetne úgy teljes egészében értelmezni, nem pedig kiragadni belőle mondatokat, ez eléggé olcsó és szánalmas trükk arra, hogy hogyan kerüld el azt a beismerést, hogy igazam van ... Nem a drámán volt amúgy a hangsúly a mondanivalómban, hanem azon, hogy ma már rengeteg olyan tárgy van, ami régen nem volt ... és ezt nem is tudtad megcáfolni"
:)))
Nem arról van szó, hogy nem akarom beismerni, hogy igazad van, hanem arról van szó, hogy nincs igazad: nem, nincs rengeteg olyan tárgy, ami régen nem volt, csak néhány van, és helyette viszont vannak olyan tárgyak is, amik ma már nincsenek, csak régen voltak.
"csak velem kötözködsz kiragadt mondatokon"
Nem tudnék kiragadni problémás mondatokat, ha igaz lenne minden, amit írtál. De mivel több minden sem stimmel, "úgy teljes egészében" sincs igazad. Kötözködésnek nevezed, mert nem esik jól. Akár érvelésnek is nevezhetnéd - és felhozhatnál ellenérveket.
A "úgy teljes egészében" azt akartad mondani, hogy a mai diákok jobban túl vannak terhelve, mint a régiek, akkor pl. arról kellett volna írni (de valami konkrétumokat, megbízható forrásra hivatkozva), hogy régen milyenek voltak a heti óraszámok, meg hogy most milyenek; vagy hogy régen milyenek voltak a követelmények, meg most milyenek.
#15
Abban igazad van, hogy 30+ éve a tanári pálya még társadalmilag és anyagilag is jobban meg volt becsülve, a gyerekek pedig nem a tévét nézve és internezve nőttek fel, hanem úgy, hogy mesét olvastak nekik, majd maguk is elkezdtek olvasni, ami tudvalévőleg fejleszti a képzelőerőt és absztrakciós készséget.
A mai tanárok nincsenek megbecsülve, a jelenlegi kormány is iszonyatosan megalázza őket, persze, hogy csak azok mennek tanárnak, akiknek más nem jön össze, vagy akik nagyon elhivatottak, és kevésbé érdekli őket a pénz. De közülük sokan hamar kiégnek vagy feladják, mert egy jó tanár nem tud úgy tanítani, hogy meg akarják neki mondani, hogyan csinálja, és még csak meg sem fizetik érte rendesen, ha meg tiltakozik, akkor lekomcsizzák.
A gyerekek jó része pedig figyelemzavaros, nem tud koncentrálni, nem tanulja meg használni az agyát, mert a tévé és internet révén csak azonnal fogyasztható, látványos, színes képi információfeldolgozásra képes, és sem számolni, sem olvasni, sem gondolkodni nem tanul meg rendesen, mert az fárasztó, és az egyébként is frusztrált tanár lehet, hogy nem is fektet bele túl sok energiát, hogy rendesen megtanítsa. És sajnos az is keveset segít, ha a szülő tudatosan figyel arra, hogy ennek minél kevésbé tegye ki a gyerekét, mert elég, ha az óvodában, vagy alsó osztályban van pár olyan gyerek, akik beleviszik a többieket a rossz trendekbe. Az én kislányom iskolájában pl. komoly probléma, hogy a felsősök már pornót néznek a neten szünetben, mert akkor már bevihetik magukkal a telefont, az alsósok meg abban mérik az idő múlását, hogy már csak egy-két év, és ők is legálisan telefonozhatnak. Katasztrófa!
Saját magunkat nyírjuk ki, ez egyértelmű. Ez a mai felnövekvő generáció lesz egyszer az, akik az országot irányítani fogják. Kíváncsi leszek, milyen lesz...
"Az én kislányom iskolájában pl. komoly probléma, hogy a felsősök már pornót néznek a neten szünetben, mert akkor már bevihetik magukkal a telefont, az alsósok meg abban mérik az idő múlását, hogy már csak egy-két év, és ők is legálisan telefonozhatnak. Katasztrófa!"
Tényleg az!...
"Ez a mai felnövekvő generáció lesz egyszer az, akik az országot irányítani fogják. Kíváncsi leszek, milyen lesz..."
Szerintem Orbánnál ők sem lesznek rosszabbak.
"A gyerekek jó része pedig figyelemzavaros, nem tud koncentrálni, nem tanulja meg használni az agyát, mert a tévé és internet révén csak azonnal fogyasztható, látványos, színes képi információfeldolgozásra képes."
A figyelemzavar nem emiatt alakul ki. Persze ronthat rajta, de alapvetően nem ez okozza. 2 adhd-s gyerekem van, eléggé utánaolvastam a témának. 3 éves korukig tévét sem láttak, és mégis már kicsi korban ott voltak a tünetek.
#26
Nem akarok politizálni, de "a nem lesznek rosszabbak Orbánnál", már éppen elég rossz egy militarizálódó, a klímakatasztrófa felé haladó világban gázerőműveket építeni akaró miniszterelnök esetében.
Nem is arra akartam utalni, hogy a figyelemzavar a tévétől alakul ki, hanem arra, hogy a figyelemzavar mellett nagy probléma az intenzív audiovizuális ingerek túl korai használata. Én 4-5-6 évesen még diafilmeket néztem és képeskönyvekből olvastak fel nekem. A mai gyerekek többsége azt sem tudja, mi az a diafilm, és jó részük már 5 évesen a telefonon lóg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!