Nulladiktól kezdve nyolcadikig ma összesen 9 óram lesz, a sok edzés, tanulás miatt pedig alig aludtam öt órát, kivagyok, tippek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#1 "olyan egészségtelen mint az életmódod"
Ezt most úgy mondtad mintha őt hibáztatnád érte. Szerinted ő írja magának az órarendet? A rendszer ilyen fos, én nem engedném, hogy középiskolában 6nál több órája legyen egy diáknak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A probléma egyik oka a mindennapos tesi, aki kitalálta, azzal érdemes volna elbeszélgetni. Egy BAROMSÁG az egész, hiába van papíron 5 tesije egy osztálynak minden héten, valójában nincs annyi megtartva, viszont az óraszámba beleszámít, tehát pl. nem lehet földrajzot, kémiát, bioszt vagy fizikát úgy tartani, mint korábban - ugyanis ezeknek az elmúlt években elég drasztikusan lecsökkent az óraszáma. A nulladik óra az egyik legnagyobb hülyeség, ami létezik, teljesen értelmetlen, a diákok nincsenek olyan állapotban, hogy tanuljanak, a tanárok se sokszor. Nem normális, hogy ennyi órájuk van a diákoknak, mindezt úgy, hogy ami tényleg fontos lenne, abból meg kevés van, de van helyette hittan meg minden nap tesi, marha fontos.
Csökkentsd az edzést, ha egyetemre akarsz menni, mert ez mind a tanulás kárára fog menni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
“de van helyette hittan meg minden nap tesi”
A hittan nem órarendi, választható. Milyen érdekes, hogy egyesek elsőnek mindig a hittant akarnák kidobni, beleavatkozva a tőlük eltérő világnézetűek erkölcsi, lelki nevelésébe, kirekesztve őket az ioktatásból.
A testnevelés valóban fontos, meg lehet nézni a göthös, csápos-tápos, ceruzaujjú diákok tömegeit.
De elég lenne a heti 3 óra is, hogy a szellemi munkához szükséges állóképessége meglegyen. Aki igazoltan külön sportol, az egyesületi igazolással felmentést kapna, mondjuk, a nulladik testnevelés órák alól.
A fakultációt kellene jobban megszervezni.
Pl. bizonyos tárgyakat csak 10.-ig tanítani, alapszinten.
Pl fizika.
Aki orvosira készül, az 10.től leadna más tárgyakat, pl földrajz, és helyette több órát venne fel bioszból, fizikából.
Aki mérnöknek készül, az leadná a biológiát, kémiát és helyettük több matekot, fizikát venne fel.
Stb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A hittannak nincs helye a közoktatásban, vallásokról így is tanulnak a diákok irodalomórán (görög és római mitológia, Biblia, van, ahol a Koránt is megnézik, középkori vallásos irodalom, újkori vallásos irodalom), történelemórán (mind a három monoteista vallásról tanulnak és ezek fejlődéséről és szerepéről is), földrajz (vallásföldrajz van a népességföldrajzban 10. osztályban). Ennél többet nem kell tanítani a vallásokról, pláne nem szubjektív elemeket belevinni.
A vallási nevelés a család feladata, bár nem lenne baj, ha csökkenne a vallásosak aránya.
A tesi valóban fontos, de ott is modernizálni kéne, például a csapatsportok irányába tolni a hangsúlyt, mert valljuk be, a szekrényugrásnak sok gyakorlati haszna nincs, a csapatsportok viszont együttműködésre tanítanak. A tesi órákból valóban bőven elég lenne a 3, azt is borzasztóan nehéz megvalósítani, arról nem is beszélve, hogy diákként hogy utáltam, mikor nem utolsó óra volt, így aztán ülhettünk izzadtan és büdösen a többi órán. Ez egy olyan dolog, amit mindenképp meg kéne reformálni, mert ez így inkább káros, semmint hasznos.
Fakultáció most is így működik, rajz, ének, informatika, biológia, kémia, fizika és földrajz (nem tagozatos osztályok esetén) a gimnáziumokban 9-10. osztályban van. Alapvetően nem is ez a baj, hanem az óraszámuk, ami iszonyatosan lecsökkent, főleg a 4 természettudományé látványos. Ennek nagyon komoly negatív következményei lesznek egyébként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!