Nincs tanár képzettségem, de most, vészes tanárhiány esetén lehetnék pedagógus?
Én pályaelhagyó tanár vagyok, és ki kell ábrándítsalak benneteket, nem tanultunk semmit arról, hogy mit lehetne kezdeni a tanórán rendetlenkedő gyerekekkel. A gyakorló gimnáziumban is csupa motivált, okos gyerek ült, tehát egyáltalán nem a mai valóságot képviselték.
Jelenleg a tanárnak semmi eszköze nincs a fegyelmezésre. Már ha rákiabál egy diákra, ő van meghurcolva. Szóval egy rosszabb szakmunkásképzőbe csak azért megy be a tanár a tanórára, hogy valahogy megpróbálja túlélni azt, és nem tanítani.
Amúgy a fiam iskolájában tavaly a tesiórát egy érettségizett fiatal srác tartotta. Félévkor vették fel, mert nyugdíjba ment a tesitanár, de most azt mondták, hogy nem tarthatják meg, mert nincs végzettsége. Inkább majd tartja a magyartanár a tesiórákat ingyen túlórában, minthogy végzettség nélküli tanárt alkalmazzanak.
Zárójelben jegyzem meg, hogy a fiam beilleszkedési és tanulási zavarral küzdő gyereknek van megbélyegezve. Már bánom, hogy hagytam, de azt mondták akkor kapunk segítséget. Azt nem kaptunk, de a 2-es válaszadókhoz hasonló rosszindulatú diszkrimináció folyton éri a gyerekemet. Ez nem azt jelenti, hogy egy neveletlen csöves, hanem azt jelenti, hogy figyelemzavaros, és fejlesztést kéne kapnia. Az osztályban van 3 ilyen gyerek, és velük legalább foglalkozva van, mert a többi neveletlen gyerek teljesen el van hanyagolva.
Szerintem ha közmunkásokat alkalmaznának tanárnak, akkor abból az iskolából tömegesen vinnék el a gyerekeket a szülők, szóval nem hinném, hogy ez megvalósítható.
#6
Szeretném megkérdezni, hogy miért érzed a válaszomat rosszindulatúnak és diszkriminatívnak, mert egyáltalán nem annak szántam.
Azt állítottam, hogy Magyarországon - az én benyomásom szerint - sajnos van egy szakadék a "jó nevű iskolák" (pl. gyakorló gimnáziumok) és a "többi iskola" között, és utóbbiak rosszabb helyzetben vannak személyi erőforrás tekintetében. Nem állítottam, hogy az utóbbi intézményekbe járó gyerekek egy homogén massza lenne, vagyis aki figyelemzavaros, vagy bármilyen szempontból nem neurotipikus, az automatikusan szociálisan lecsúszott és elhanyagolt is lenne. Azt sem írtam, hogy pl. egy figyelemzavaros gyerek ne lehetne érdeklődő, és ne tudhatna viselkedni. Arra szerettem volna rávilágítani, hogy a jelenlegi rendszer összegyűjti a minden szempontból "könnyű gyerekeket" (akiknek gyakorlatilag minimális segítségre van csak szükségük), nekik (valamennyire) megadja a képzett tanárokat és az erőforrásokat, a többieket meg egyszerűen magukra hagyja: ez igazságtalan, és a gyerekek közötti induló különbségeket egészségtelen módon felerősíti.
Másrészt azt állítottam, hogy éppen az utóbbi csoportnál lenne kritikus olyan tanárokat biztosítani, akik nemcsak szaktárgyi tudásban, hanem módszertanban, pedagógiában és pszichológiában is képzettek. Még egyszer: nem teszek egyenlőségjelet egy autista, egy diszkalkuliás, egy ADHD-s, egy állami gondozott, és pl. egy drogokkal kapcsolatba került, esetleg rendőrségi ügyekkel rendelkező gyerek között. Az viszont közös bennük, hogy ők a standard révais diáknál többet veszítenek, ha egy ideálisan képzett pedagógus helyett pl. egy programozó matematikus tartja az informatika órát. Azért, mert egy külön szakma felismerni és megérteni az adott gyerek egyéni nehézségeit, és a módszertant ehhez igazítani.
Ha nem értesz egyet, nagyon kíváncsi lennék a véleményedre, mert én nem vagyok pedagógus, ezért nincsenek közvetlen tapasztalataim. Arra viszont szeretnélek megkérni, hogy tegyük félre a személyeskedést.
2-es voltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!