Elsősorban iskolában dolgozóktól kérdezem, hogy mitől lehet az, hogy a PISA-felmérésen rosszul, egyesek szerint évről évre rosszabbul teljesítenek a diákok?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Többször felügyeltem a PISA mérésen, mint tanár. Az előttem szólók a szövegértést és néhány más dolgot említettek meg. Én kiegészíteném azzal, hogy a diákok hozzáállásával is nagy gond van. A diákok ezt a mérést egy következmények nélküli "dolgozatnak" fogják fel. Sokszor elpoénkodták a válaszokat, vagy direkt mindenhol az első válaszlehetőséget jelölték be. Talán ez is hozzátesz egy picit a rossz eredményekhez.
Sajnos ugyanezt tapasztaltam a kompetenciamérésen is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kilencedikes gyerek. Próbálkozunk az időmértékes verseléssel (új nat miatt muszáj), mire kisül, hogy azért nem megy neki, mert nem tud szótagolni.
Miről beszélünk?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Túl gyors az olvasás tanítás. Már első félévre elvárják, hogy tudjon olvasni. Lassan, rövid szövegekkel kellene tanítani, hogy kialakuljon az értő olvasás. Ez az alapja a későbbi tanulásnak. Tudom, most sokan lehurrognak, de nem kellene alsó tagozatban idegen nyelvet tanítani, ráérnének felsőben is.
Amit olvasni kell a gyerekeknek, gyakran nem felel meg az életkoruknak. Nem értik meg és elidegenednek az olvasástól ami azzal jár, hogy logikus nem fejlődik a képzelőerő, a szókincs, a gondolkodás. Ebből aztán jön a többi: kreativitás, empátia, logikus gondolkodás stb. hiánya. A túl sok lexikális anyag is elveszi a kedvet a tanulástól és nincs is rá szükség. A 21.sz.-ban fontos kompetenciákat kellene kialakítani, de erre a mai oktatás nem képes és nem a tanárok miatt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az is probléma, hogy elavult módszerrel oktatnak.
Nem ismerik a tanárok az olvasás fajtákat, sem a lista-módszert, sem a kérdezés tudományát, sem a funkcionális szemléletet, sem a logika tudományát. Iskolában nem oktatják a gyerekeknek ezeket, fegyelmezett, valóságból kiinduló képzelőerő fejlesztés sincs, amelyek által fejlődhetne…
Természetesen a gyerekek hozzáállása is egyre rosszabb, amire a szülők, még rá is tesznek….
Mivel nincs demokratikus szokások, gondolkodás, így a helyzet sem fog változni. Összeomlás lesz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sokszor az igazgató is kormány, hatalmi bérenc, illetve a kormány felé is jelezve lett a teljes oktatás reformja, azaz gyakorlati tantárgyhasznosítás, de nem érdekli őket, mert ők maguk a csőcselék, vagyis az egész parlament.
Nem érdekük a demokratikusan gondolkodó, magas intelligenciával rendelkező, propagandát ismerő, kritikusan gondolkodó, jogi ismeretekkel rendelkező, kreatív nép, mert akkor nem tudnának rajtuk élősködni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!