Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Elsősorban iskolában dolgozókt...

Elsősorban iskolában dolgozóktól kérdezem, hogy mitől lehet az, hogy a PISA-felmérésen rosszul, egyesek szerint évről évre rosszabbul teljesítenek a diákok?

Figyelt kérdés
Nyilván nem lehet mondani, hogy a tanárok hülyék, de azt sem, hogy évről évre hülyébbek a fiatalok. (Vagy talán azok?) Szerintem a rendszer működésében kell keresni a választ, leterheltség, fölösleges tananyagok, ilyesmik.

2021. dec. 18. 20:35
1 2 3 4
 1/38 anonim ***** válasza:
86%
A legnagyobb probléma a gyerekek szövegértésével van. Sajnos nem olvasnak, és a magyar oktatás nem is olvasástámogató. Az olvasás óráknak vége van 4-ben, pedig számos szövegértési stratégia van, és a szövegértési kompetenciájuk nagyon gyenge. Maga az irodalom óra ehhez kevés sajnos. Inkabb arrol kellene szolnia ennek az óranak, hogy az egyszerűbb szövegek olvasásátol haladunk a bonyolultabbak felé, de sajnos ilyen verseléssel meg rimeléssel foglalkozunk, amihez nem kell érteni a szöveget. Én csak kortárs műveket olvastatnék a gyerekekkel általanosban és ráér az irodalomelméleti rész középiskolában is. Egy két alapszerző Petőfi, Arany, de kár már Gárdonyit eröltetni, hisz nem értik.
2021. dec. 18. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/38 A kérdező kommentje:
Hogyan éli meg egy tanár, hogy rosszul teljesítenek a felmérésen a diákok? Hiszen egy tanár nem azért megy tanárnak, hogy órákon keresztül beszéljen csak, hanem, hogy legyen eredmény.
2021. dec. 18. 20:51
 3/38 anonim ***** válasza:
87%
Egyetértek az elsővel. Az elején azt kéne elérni, hogy akarjanak is olvasni. Tehát akár csak olvassanak el egy Witchert, Harry Pottert, stb. Majd utána jöhetnek a továbbiak. Tök nevetséges, hogy általános iskolásoknak Rómeó és Júliát, meg egyéb ilyen olvasmányokat írnak fel. Volt, ahol láttam, hogy a háború és békét ajánlják. Amikor az még felnőtt fejjel, olvasást szeretve is kemény cucc. Persze, hogy elmegy tőle egy gyerek kedve.
2021. dec. 18. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/38 anonim ***** válasza:
100%

Többször felügyeltem a PISA mérésen, mint tanár. Az előttem szólók a szövegértést és néhány más dolgot említettek meg. Én kiegészíteném azzal, hogy a diákok hozzáállásával is nagy gond van. A diákok ezt a mérést egy következmények nélküli "dolgozatnak" fogják fel. Sokszor elpoénkodták a válaszokat, vagy direkt mindenhol az első válaszlehetőséget jelölték be. Talán ez is hozzátesz egy picit a rossz eredményekhez.


Sajnos ugyanezt tapasztaltam a kompetenciamérésen is.

2021. dec. 18. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/38 anonim ***** válasza:
90%

Kilencedikes gyerek. Próbálkozunk az időmértékes verseléssel (új nat miatt muszáj), mire kisül, hogy azért nem megy neki, mert nem tud szótagolni.


Miről beszélünk?

2021. dec. 18. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/38 anonim ***** válasza:
91%

Túl gyors az olvasás tanítás. Már első félévre elvárják, hogy tudjon olvasni. Lassan, rövid szövegekkel kellene tanítani, hogy kialakuljon az értő olvasás. Ez az alapja a későbbi tanulásnak. Tudom, most sokan lehurrognak, de nem kellene alsó tagozatban idegen nyelvet tanítani, ráérnének felsőben is.

Amit olvasni kell a gyerekeknek, gyakran nem felel meg az életkoruknak. Nem értik meg és elidegenednek az olvasástól ami azzal jár, hogy logikus nem fejlődik a képzelőerő, a szókincs, a gondolkodás. Ebből aztán jön a többi: kreativitás, empátia, logikus gondolkodás stb. hiánya. A túl sok lexikális anyag is elveszi a kedvet a tanulástól és nincs is rá szükség. A 21.sz.-ban fontos kompetenciákat kellene kialakítani, de erre a mai oktatás nem képes és nem a tanárok miatt.

2021. dec. 18. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/38 anonim ***** válasza:
69%

Az is probléma, hogy elavult módszerrel oktatnak.


Nem ismerik a tanárok az olvasás fajtákat, sem a lista-módszert, sem a kérdezés tudományát, sem a funkcionális szemléletet, sem a logika tudományát. Iskolában nem oktatják a gyerekeknek ezeket, fegyelmezett, valóságból kiinduló képzelőerő fejlesztés sincs, amelyek által fejlődhetne…


Természetesen a gyerekek hozzáállása is egyre rosszabb, amire a szülők, még rá is tesznek….


Mivel nincs demokratikus szokások, gondolkodás, így a helyzet sem fog változni. Összeomlás lesz.

2021. dec. 18. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/38 A kérdező kommentje:
Tehát lényegében főleg a szövegértés miatt teljesítenek rosszul? Illetve az jutott még eszembe, hogy nincs arra lehetőség, hogy tanítóként, tanárként rávilágítson, jelezzen a felsőbb vezetők felé, hogy nem jól működnek bizonyos dolgok a rendszerben?
2021. dec. 18. 21:31
 9/38 anonim ***** válasza:
33%
A begyöpösödött, kommunista országokban mit akarsz a felső vezetőktől?
2021. dec. 18. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/38 anonim ***** válasza:
74%

Sokszor az igazgató is kormány, hatalmi bérenc, illetve a kormány felé is jelezve lett a teljes oktatás reformja, azaz gyakorlati tantárgyhasznosítás, de nem érdekli őket, mert ők maguk a csőcselék, vagyis az egész parlament.


Nem érdekük a demokratikusan gondolkodó, magas intelligenciával rendelkező, propagandát ismerő, kritikusan gondolkodó, jogi ismeretekkel rendelkező, kreatív nép, mert akkor nem tudnának rajtuk élősködni.

2021. dec. 18. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!