Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mennyire jó a magyar oktatási...

Mennyire jó a magyar oktatási rendszer?

Figyelt kérdés

(Felsőfokú végzettségű emberként írom a kérdés, csak azért emelem ezt ki, nehogy jöjjön a támadás: biztos rossz/ostoba tanuló stb. voltam, ez az oka a kritikus megközelítésemnek, ezért haragszok a világra.) Érdekel mások véleménye, mert én személy szerint nagyon károsnak tartom ezt a régi időkből itt maradt, elnyomó poroszos oktatási rendszert. Úgy találtam, hogy a létező legnagyobb mértékben lekorlátozza a gyerekeket első osztálytól fogva:

- Kiöli belőlük a tanulás szeretetét, amely esetleg korábban megvolt.

- Elveszi a szabadidőt, kötöttségek sorozatát rakja rájuk, megöli a kreativitást.

- Házifeladatok sokaságát teszi a gyerekek vállára (azaz kb. napi 6-7 iskolai + 4-5 óra otthoni intenzív munkát) - különös tekintettel a hétvégékre, szünetekre (mert akkor jóval többet adtak).

- Főleg elméleti, nincs gyakorlati része (maximum a technika, ének, testnevelés). Ugyan én elméleti beállítódottságú ember vagyok, de nekem is nehéz volt - hát még a gyakorlati érdeklődésűeknek.

- Belenevelik az emberbe a "Te ennyit érsz, más annyit ér!" mentalitást az osztályzatokkal.

- Kitörési lehetőség nincs (mert ugye egy rossz munkahelyről át lehet menni más munkahelyre, teljesen más rendszerbe - de az iskolai rendszer mindenütt egy).


De ha legalább volna valami haszna! De nincs, mert az egyetemi dolgok nagy részét (saját példámból tudom) egyetemen is meg lehet tanulni (az sokkal könnyebb volt nekem). Aztán számos olyan dolgot nem tanítanak az iskolákban, ami az érettségi után mindenképpen szükséges, akár megy valaki egyetemre, akár nem (alapvető jogi, pénzügyi ismeretek stb.) Amit az iskolai anyagból azóta is használok, azaz első osztályos írás-olvasás, alapfokú matematika, egy kis számítógépismeret, fogalmazni tudás. Ezeket kivétel nélkül mind iskolán kívül is meg lehet tanulni.



2021. dec. 16. 08:51
1 2 3 4
 31/40 anonim ***** válasza:
77%

A 30-as válaszoló kapcsán jutott eszembe, hogy nálunk anno általános iskolában volt matekból erősebb és gyengébb csoport. Ez akkor persze rosszul esett, de így visszagondolva nem biztos, hogy hülyeség. Ez csak heti 1 vagy max 2 órát érintett, amikor szétválasztottak minket, amúgy együtt voltunk, de véleményem szerint van abban valami, hogy akinek jobban megy, annak ne kelljen 125x ugyanazt a példát elmagyarázni azért, mert vannak gyengébb képességűek és fordítva.

Lehet, hogy már az általános iskoláknak is jobban szét kellene választania a diákokat és mindenkit a képességének megfelelően oktatni. Nem akarok igazságtalan sem lenni, de talán az oktatási rendszer egyik alaphibája is, hogy már első osztályban is együtt tanul az orvospár jó képességű, értelmes, kommunikatív gyereke és a cigány putriból kiszabadult, artikulálatlanul motyogó, félig még maga alá csináló purdé. Nyilván elő lehet jönni az etikával meg a diszkriminációval, de amikor ennyire különböző hátterű, és készségekkel rendelkező tanul együtt, ott legalább az egyik még jobban hátrányt fog szenvedni. És ilyenkor van az, hogy aki megteheti, az bérelheti fel a magántanárt, mert az iskolában nem tudnak haladni az oktatással, vagy a másik véglet, annyira lemarad már az elején, hogy behozhatatlan hátrányban lesz (ugye itt kapcsolódik vissza, hogy hogy az ördögbe fordul elő egy 21. századi európai országban analfabétizmus, amikor állítólag jártak iskolába - hát így).

2021. dec. 21. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/40 anonim ***** válasza:
33%
A baj ott van, hogy a tanár nem tud tanítani, mert fegyelmezni kell. A cigány gyerek nem tehet arról, hogy ilyen, úgy nevelték. A tanár pedig már nem biztos, hogy meg tudja nevelni. És ez vonatkozik a nem cigány gyerekekre is!!!, mert közöttük is van ugyanúgy rossz gyerek. Egyébként jó ötlet lenne az együtt tanulás, mert az erősebb tudna segíteni a gyengébbnek. A megfelelő megoldás az lenne, ha nem lenne kötelező bejárni az órákra. (Aki nagyon akarja, később pikk-pakk be tudná pótolni, jóval kevesebb idő alatt, akit meg nem érdekel a dolog, annak úgyse tudod beleverni a fejébe).
2021. dec. 21. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/40 A kérdező kommentje:

"A megfelelő megoldás az lenne, ha nem lenne kötelező bejárni az órákra." - végre valaki kimondta, amit hallani akartam...


És mennyi mindenről nem esett még szó (jó és rossz, zsarnokoskodó tanárok - görcsölés a bántalmazó osztálytársaktól, akikkel az ember legszívesebben soha egy fél órát sem töltene el - nagyhangú, leghurrogó eminensek - tanárkedvenc, de háttérben tanárgúnyoló "aranyos" kislányok - divatdiktátorok, kirekesztők, influencerek - felesleges pénzkiadások tömkelege (szallagavató, ilyen ajándék-olyan ajándék, ehhez/ahhoz kell "hozzájárulni") - véget nem érő, tortúra év végi értékelések - órákon át tartó szülői értekezletek stb.

2021. dec. 22. 07:49
 34/40 anonim ***** válasza:
100%
A kedvenceim az osztályfőnöki szentbeszédek,mikor valaki csinált valami hülyeséget, és azt végig kellett hallgatni mindenkinek. Tudom, ezzel a kijelentésemmel megosztó leszek, de a tanár most már fegyelmező lett, és a tanítás így csak másodlagos. Így még azoknak is, akik figyelnének, lelankadhat a lelkesedése. Csoda, hogy ez sok esetben nem történik meg.
2021. dec. 22. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/40 anonim ***** válasza:
100%
Az iskola jelen állapotában mondjuk ki, egy vizsgaközpont. Akkor viszont legyenek kiadott vizsgaidőpontok (mint az egyetemen) és havi szinten legyen valamilyen számonkérés, előre kiadott témakörből és időpontban. Ha és amennyiben a cél a tudás megszerzése, azt ezzel a módszerrel egyszerűen lehet ellenőrizni. Aki pedig bizonyos szint felett teljesít, ne legyen kötelezett minden nap az iskolában elb.szni az idejét, annak legyen elég a havi számonkérésekre és a félév végi vizsgára megjelenni. Mindenki mást pedig a tanárok szépen megpróbálnak felzárkóztatni az iskolai oktatás keretén belül.
2021. dec. 22. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/40 anonim ***** válasza:
100%
Az a legszomorúbb, hogy most már nem tudhatjuk meg, mi lehetett volna belőlünk, ha az iskolában töltött, sokszor felesleges órák helyett igazán elmélyedhettünk volna valamiben. Persze a lehetőségeket fel kell kínálni a gyerekeknek. De pl. a technika, rajz órákat utáltam. Most már sosem fogjuk megtudni, mi lett volna, ha ezt az energiát olyasmire fordítottam volna, ami igazán örömmel tölt el, és érdekel. Felsőtől már simán lehetne önállóan tanulni, mint az egyetemen.
2021. dec. 22. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/40 anonim ***** válasza:
100%
2021. dec. 22. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/40 A kérdező kommentje:
36-os: a lehetőségeket igen. De nem KÖTELEZNI...
2021. dec. 22. 15:24
 39/40 anonim ***** válasza:
68%

31-es, nincs igazad. Olvass utána. Sok gyerek még 6 évesen nem iskolaérett, és már akkor írjuk le őket? Kerüljön a gyenge csoportba, ahonnan aztán soha az életben nincs kitörési lehetőség?

A lányom figyelemzavaros, oviban nem vették észre. A suliban kezdődtek a gondok. Kivizsgáltattuk, vittük a papírt, hogy elvileg hogyan kéne vele foglalkozni. 16 fős falusi kisiskola, egyébként gazdag környék, nincsenek kisebbségek. A tanítónő fel volt háborodva, hogy én mit képzelek magamról, hogy majd ő külön figyelmet szentel a gyerekemnek? Hát nem ő ám az egyetlen gyerek az osztályban. És szerinte a közeli nagyvárosba kellett volna vinnem a szellemi fogyatékosok közé. El is vittem, bár nem oda, hanem egy másik integrált iskolába. Most 8. osztályos. 7.-ben 4,75 volt az átlaga, jelenleg az osztályban a 2. legjobb tanuló. Az első legjobb egy autista kisfiú, akit amúgy szintén ki akartak rakni a Taigetoszra a tanárok másik iskolákban.

Szerinted itt tartanánk, ha ahogy a tanár szerette volna berakjuk egy gyengébb csoportba? Az integráció nem véletlenül lett kitalálva, a jó tanulók húzzák a rosszabbat, az okosok megtanulják, hogy nem mindenki egyforma, és segíteni kéne a gyengébbet. Csak sajnos a valóságban nem így működik. A tanárokat nem tanítják meg a különböző képességű gyerekek kezelésére, a gyerekek neveletlenek, és túl sokan vannak egy osztályban, nincs a tanároknak semmi presztizse, motivációja stb, stb.

2021. dec. 22. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/40 anonim ***** válasza:
100%
Kedves 39-es! Sehol nem írtam, hogy ne lehessen átjárási lehetőség :) elvégre a magyar oktatás egyik legnagyobb hibája az, hogy már egészen fiatal korban elhitetik a gyerekekkel, hogy a mostani döntésükön és teljesítményükön múlik az egész életük, lásd 14 évesen a középiskolai felvételit. Nyilván attól, hogy nem kerül be valaki a környék legerősebb gimijébe, még lehet belőle orvos, ügyvéd vagy közgazdász, mégis az én fiatalkorom úgy telt, azzal a stresszel és szorongással, hogy csak akkor lesz belőlem ember, ha a város versenyistállójába vetetem fel magam, mert minden más suli sz@r. Ez nagyon nincsen rendben. Igenis kell az átjárhatóság, hiszen nem lehet egy 6, de egy 14 évesről sem előre megmondani, hogy miben lesz erős (én például a gyengébb matek csoportban tanultam egész életemben, sosem voltam jó fizikából, sem kémiából, mégis fogorvos lett belőlem, aminek kémia és fizika az alapja, így persze a matek is). De akkor is azt gondolom, hogy mindenkinek meg kell adni a lehetőséget, hogy a saját képességeinek és kompetenciáinak megfelelő oktatásban részesüljön, hiszen mint írtam, vagy az analfabéta szülők elhanyagolt gyermeke, vagy a magasan kvalifikált szülők jó képességű gyereke, de valaki hátrányt fog szenvedni. Egyébként a figyelemzavar véleményem szerint más kategória, nem véletlenül nem ezt a példát írtam, illetve mint személyesen érintett, nyilván nagyon elfogult is vagy. De ha egy kicsit is belegondolsz, lehet te is sérelmeznéd, ha azért nem haladna a gyermeked az iskolában, mert van 5 másik, akiknek még 3. osztályban is gondot okoznak a betűk felismerése, miközben a te gyereked már pörgetné a Harry Pottert.
2021. dec. 24. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!