Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Tanítók, tanárok? Ki milyennek...

Tanítók, tanárok? Ki milyennek látja a mostani gyerekeket?

Figyelt kérdés

Szeptemberben kezdtem tanítani angolt egy általános iskolában. A tanítványaim többsége elfogadott, megtaláljuk a közös hangot. Én magam '97-es születésű vagyok, az általános iskolát 2003-ban kezdtem.


Azt tapasztalom, hogy sok gyerek nem tudja leolvasni a faliórát, vagy éppen fogalmazást nem tud írni. Meglepődtem, mert amikor én jártam általános iskolába, gyakran írtunk fogalmazást. Az óra leolvasását is gyakran gyakoroltuk alsó tagozatos koromban.


Akad több hiperaktív, részképességzavaros és/vagy magatartászavaros diák is. A középkorú munkatársaim szerint 20-30 éve nem volt ennyi BTMN-es gyerek, mint manapság. Más pedagógus is vesz észre hasonlót? Ha igen, szerintetek mi vezet ahhoz, hogy sok gyerek ilyen? A szülők? Az IKT eszközök? Esetleg más ok?



2021. ápr. 15. 19:50
1 2
 1/18 A kérdező kommentje:
Félreértés ne essék, szeretek emberekkel foglalkozni, ha nem így lenne, nem tanítanék. :) Csak felvetődött bennem a kérdés, hogy ekkorát fordult volna a világ?!
2021. ápr. 15. 19:55
 2/18 anonim ***** válasza:
90%
Ez neked még gyakorlat vagy rendes munkahely?
2021. ápr. 15. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
93%
Amiket leírtál mint tapasztalatok teljesen igazak. Olyannyira, hogy tudósok foglalkoznak az okok feltárásával.
2021. ápr. 15. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
100%

Azért meg kellene vizsgálni, hogy amit magatartás zavarnak definiálnak nemes egyszerűséggel, mi is valójában.

A neveletlen, minden korlát nélkül felnövő, nem szocializált gyerek egyre több, akik persze az iskolában is minősíthetetlenül viselkednek. Ehhez járul sok esetben, hogy a szülő elvárja, hogy az iskola neveljen helyette, de az iskolával viszont nem működik együtt. A társadalom is hihetetlen módon pedagógus ellenes.

Továbbá a gyerekek nagy része túl korán kap telefont, saját tv-t számítógépet, azt ellenőrizetlenül használják. Ezek pótolják a mesét, a közös programokat a családban. Az idegrendszerüket és a pszichéjüket is károsítják a nekik nem való tartalmak.A virtuális valóságot tényleges valóságnak hiszik. Ezért sokszor szoronganak vagy éppen agresszívvé válnak. Mivel ezeken a gépeken lógnak, nehéz a figyelmüket más irányba terelni és fenntartani.

Régebben valóban nem volt ennyi problémás gyerek.Én ezért elsősorban a szülőket teszem felelőssé. /kivéve a születési károsodás miatti problémákat.

2021. ápr. 15. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a részletes választ!


Ez már rendes munkahely. :)

2021. ápr. 15. 21:52
 6/18 A kérdező kommentje:
Amit még tapasztalok: sok gyerek tud ugyan olvasni, de nem tudja értelmezni az adott szöveget.
2021. ápr. 15. 22:22
 7/18 anonim ***** válasza:
100%
Más olvasni és más értőn olvasni. Hiába ismeri a betűket, ha magához a szöveghez köthető ismerete nincs, mert nem olvastak, meséltek neki, nem játszottak vele, nem kirándultak stb.
2021. ápr. 15. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
100%
Ezt funkcionális analfabetizmus hívják. Sajnos a magyar társadalom 20%-át érinti, ezért nagyon súlyos társadalmi probléma. Ennek ellenére semmit nem tesz ellene a kormányzat. Egyes felmérések szerint a funkcionális analfabéták lemorzsolódása az oktatásban és társadalmi leszakadásának az esélye sokszorosa (a pontos számra már nem emlékszem, de 3-4x körül mozgott) a többi diákéhoz/emberéhez képest.
2021. ápr. 15. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Sajnos én is így látom, pedig ez egy súlyos probléma, tenni kellene valamit ahhoz, hogy javuljon a helyzet.

2021. ápr. 15. 23:02
 10/18 anonim ***** válasza:
96%
Szia! Nem tanár vagyok, de egy évben születtünk :D Én jogon vagyok utolsó éves. Én már a "mi időnkben" is megfigyeltem, hogy nagyon nagy különbségek vannak iskolák között is (többször volt szerencsém iskolát váltani).Mindig állami iskolákba jártam, de ég és föld volt az eltérés a gyerekanyagban, az oktatás minőségében és visszakérdezésében is. Voltam önkéntes múzeumi gyerektáborokban, és ott is megfigyeltem ezt a kettősséget azonos korú gyerekek között, illetve én is azt látom távolról, hogy a mai gyerekek nagy része valahogy furcsán "inkompetens", úgy általában mindenhez. Lehet, hogy a sok műkaja, hormontabletták, globális szennyezés, magas stressz a világban együtt ezt idézi elő, de nekem is különös. Én amit viszont észrevettem, hogy a szülők egyre kevesebbet foglalkoznak a saját gyerekeikkel. Gyakorlatilag csak a fizikai szükségleteikről gondoskodnak, de semmilyen fajta nevelést nem adnak, lepasszolják nagyszülőkhöz, kisbarát/kisbarátnő szüleihez hétvégére, majd fordítva, és élik a saját világukat. Az én gimnáziumi osztályomban az osztály nagyobbik része azt csinált, amit akart, idősebb testvér igazolványával mentek bulikba, ahol aztán minden megtörtént velük, a szülőket megnem izgatta. Egy nyolcadikos születésnapi bulin az anyuka vett nekünk 2 üveg alkoholt, közben valaki hozott, elkezdett bármixert játszani, aminek következtében a születésnapos lány úgy berúgott, hogy összetörte a saját berendezésüket és elkezdett pucérra vetkőzni, úgy kellett visszafogni és visszaadni rá a ruhát, a fiúk meg csak nézték. Na, ilyen a szülők voltak már akkor. Panelben lakom, a házban lakik egy kisfiú az anyukájával, ahányszor mennek valahova, a gyerek némán megy mellette, az anyuka meg mobilozik és zenét hallgat. Mindig ugyanott laktam, régen nagyon ritka volt, hogy kicsi gyerekek egyedül mászkáljanak az utcán, mostanában meg heti szinten látok 7-10 év közötti gyerekeket egyedül metrózni. Az iskolától várja a nevelést mindenki, de a gyerekek a hozzájuk közelállóktól várnának szeretetet, törődést. A tanár nem babusgatja a gyereket, nem vígasztal, nem lehet odamenni hozzá sírni, nem az ad ételt.... Ráadásul, ha meg a tanár mond valamit, akkor a szülők teremtik le a tanárt. Nagyon más lett minden. Őszintén megmondva, szerintem a szülők hozzánemértése vetül ki sajnos sok gyerekre, ami meglátszik a hozott ismereteik hiányában és tanulmányi színvonalukon. Sajnos. Ezt pótolni szerintem csak úgy lehetne, ha már óvodában, első osztályban elkezdenék a gyerekeknek a legalapabb illemszabályokat, etikai dolgokat is tanítani, ami az "otthon" dolga lenne, mert abból kell kiindulni, hogy tényleg csak kaját meg ruhát kapnak otthon, sajnos.
2021. ápr. 18. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!