Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » A tanárok, miért "differenciál...

A tanárok, miért "differenciálnak", miért tesznek különbségeket?

Figyelt kérdés

Szerintem ez rendkívül nagy hülyeség és nem csak a többi diákkal tolnak ki, meg az igazságot tiporják sárba, hanem magával, azzal a diákkal/diákokkal is, akivel kivételt tesznek. Az egyik reálos tanárom, nagyon meglepett minket, 2 témazárót íratott, az egyik, nehezebb, a másik könnyebb volt és mindenki maga dönthette, el, hogy melyiket írja. Értelemszerűen, senki nem írta a nehezebbet, de, baromira nagy igazságtalanság lett volna, ha egy diák megírja a nehezebbet, úgy, hogy egyenlő tudása van azzal, aki a könnyebbet írja és az egyiknek, 2-es lesz, a másiknak, meg 5-ös. Az egyik magyartanárom, meg megadja az 5-öst, azoknak, akik kevésbé jók irodalomból és elhadarják a verset, míg azok, akik jobbak, azoknak, ugyanazért, az elhadarásért 3-ast ad, jelszóval: "Az Ön képességeihez képest, ez nagyon kevés.". Egy másik reáltanárom, meg ráírja, a dolgozatra, hogy, mindenki, akinek van bármilyen, tanulási nehézsége, az jelezze "X"-el vagy karikával és akkor kevésbé szigorúan osztályoz...


Ennek mi értelme?? Ha bárki jelentkezik, például a jogi egyetemre, nem kérdezik meg tőle, hogy: "Mondja! Önt kivételezéssel engedték át történelemből?" vagy ha valaki orvosnak készül, nem kérdezik, meg tőle, hogy: "Mondja! Önt jószívűséggel, meg kivételezgetéssel engedték át, biológiából vagy kémiából?", ezért is kiszúrás, azok felé is, akik pozitív kegyeltjei, az esetnek. Másrészt, mindenkivel szemben ugyanaz a tananyag, nincsenek kivételek. Mindenkinek meg kell tanulni, az alapműveltség részét képző, anyagokat. Harmadrészt, mint említettem, ez nagyon igazságtalan, a többi diákkal szemben is. Nekem például kifejezetten rossz érzés, amikor látom, hogy én is 5-öst kaptam, meg az a gyerek is, akitől még csak fele akkora tudást sem kértek számon, mint tőlem, ez nekem olyan, mintha a tanár, velük helyezne, egy szintre.


Mi értelme ennek, a "modern szemléletnek"?



2021. márc. 27. 01:42
1 2 3
 21/26 A kérdező kommentje:
Élek megint a példával: Ha én jó vagyok valamiből számon kérhetik tőlem egyetemi szinten, ha meg rossz vagyok, még az alapműveltséget sem? Nyugaton pont ez van és ezért van sok hülye köztük... https://www.youtube.com/watch?v=0OpPgA1buC4
2021. márc. 31. 11:15
 22/26 anonim ***** válasza:
97%

"Ha én jó vagyok valamiből számon kérhetik tőlem egyetemi szinten, ha meg rossz vagyok, még az alapműveltséget sem?"


Senki nem beszélt ilyenről, teljesen összekevered a fogalmakat, és írtam már, hogy az, amit te gondolsz erről, az nem differenciált oktatás, hanem kettős mérce, rossz tanári gyakorlat vagy nevezhetjük akárminek. A differenciált oktatásban is mindenki ugyanazt tanulja meg, ugyanazon az órán ülnek a gyerekek, csak a tanár figyelembe veszi az egyéni képességeiket. Mondhatjuk úgy is, hogy nem ugyanazon az úton jutnak el a gyerekek ugyanoda. De ugyanoda kell eljutni, a végén mindenki ugyanazt az érettségit írja meg.

2021. márc. 31. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 A kérdező kommentje:
Nálunk is mindenki azonos órán ül, csak valaki megkapja az egyetemi tanulmányokat, tanulmányozni "mert neki az a kihívás", a másik meg az alapműveltségnél is egyszerűbb kérdéseket.
2021. márc. 31. 14:16
 24/26 anonim ***** válasza:
100%

Erre azt tudom mondani, hogy rossz a tanár, de ez nem magának a differenciálásnak, mint pedagógiai módszernek a hibája.


Azt írod, hogy régen arra, aki lassabb volt, egyéni figyelmet igényelt, rá mondták, hogy "rossz tanuló". Igen, egyébként valóban így volt régen, sőt, sok helyen ma is így van. Viszont ezzel én egyáltalán nem tudok egyetérteni, az ilyen eljárásnak a pedagógiához semmi köze, amelyik tanár ilyet mond, az inkább adja vissza a diplomáját, és ne tanítson. Soha nem tudnék így tanítani, teljesen ellenkezik a szakmai elképzeléseimmel. Olvasd vissza, amit pár kommenttel ezelőtt írtam a lánnyal kapcsolatban, aki SNI-s volt, de ötös lett nálam.

2021. márc. 31. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 A kérdező kommentje:
Hát jó... Én nem értek vele egyet, mivel szerint ellentétes az alapvető egyenlőség értékeivel. Szerencsére nálunk is vannak normális, velem hasonló értékrenddel rendelkező tanárok, akik nem adnak javítási lehetőséget, a rest, lusta dögöknek, meg aki a megérdemelt jegyet adja. Ahogy a régi bölcsek mondták, nem az elérés módja, hanem az eredmény a lényeg.
2021. márc. 31. 15:47
 26/26 anonim ***** válasza:
95%
Ahogy látom, itt egy parttalan, ideológiai alapú vita folyik éppen a hozzászólók között. Ez a vita már vagy 100 éve folyik a pedagógiai folyamatokban bármilyen szempontból érintett emberek és szakemberek között. A gyökere ennek az, hogy az oktatási rendszerek szelekciós mechanizmusai kapjanak-e prioritást, vagy pedig az egyéni tanulók sajátos tanulási igényeinek kielégítése, lehetőleg minden tanuló számára optimális tanulási feltételek megteremtése a fontosabb. A megoldás, mint mindig, egyfajta kompromisszum a kettő között, mert bármelyik végletnek garantáltan sok kárvallotja lesz. A tanulók versenyeztetésére és teljesítmény alapú szelekciójára alapozott iskolarendszernek az elitképzés a nyertese és a kevésbé tehetséges többség a vesztese, akik számára túl sok kudarcot és önbecsülés-romboló negatív megbélyegzést jelent az iskola. Ha pedig teljes melszélességgel a tanulóközpontú (ún. progresszivista) pedagógiát követjük, akkor a tanulók számára egy hamis, védett, ideális világot teremtünk az iskolában, amely köszönő viszonyban sincs a való világ farkastörvényeivel, így ez utóbbira nem készítjük fel őket. A többség számára a két véglet közötti kompromisszum az, ami végső soron ideális. Szerencsére szabad iskolaválasztás van, így aki akarja, beirathatja a gyermekét mondjuk egy versenyeztető szellemű iskolába éppúgy, mint mondjuk egy progresszív Waldorf-iskolába. Az a nagy kár, hogy annak eldöntésében, hogy a gyermeküknek mi volna az ideális, a szülők gyakran nem kompetensek és lila vágy-ködben élnek. Én tanítottam régebben verseny-szellemű, hajtós iskolában, és bizony volt olyan tanulóm nem is egy, akit pusztán a szülők becsvágya tett oda, s ezek a tanulóim láthatóan egész nap semmi mással nem foglalkoztak, csak azon ügyködtek, hogy hogy lehetne az iskolai napokat számukra a lehető legkevesebb lelki sérüléssel minimalizálni. Az ilyen gyerekeknek nem való ez a fajta iskola, mert jó eséllyel szorongó személyiség, alacsony önbecsülés alakul ki bennük, amit utólag már szinte lehetetlen orvosolni. A szülők jó része sajnos túl sokáig nem hajlandó ezt tudomásul venni, és erőlteti azt, amit nem kellene. Szerintem inkább legyen valakiből egy lelkileg egészséges gyógyszertári asszisztens, mint egy idegroncs gyógyszerész.
2021. márc. 31. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!