A tanárok, miért "differenciálnak", miért tesznek különbségeket?
Szerintem ez rendkívül nagy hülyeség és nem csak a többi diákkal tolnak ki, meg az igazságot tiporják sárba, hanem magával, azzal a diákkal/diákokkal is, akivel kivételt tesznek. Az egyik reálos tanárom, nagyon meglepett minket, 2 témazárót íratott, az egyik, nehezebb, a másik könnyebb volt és mindenki maga dönthette, el, hogy melyiket írja. Értelemszerűen, senki nem írta a nehezebbet, de, baromira nagy igazságtalanság lett volna, ha egy diák megírja a nehezebbet, úgy, hogy egyenlő tudása van azzal, aki a könnyebbet írja és az egyiknek, 2-es lesz, a másiknak, meg 5-ös. Az egyik magyartanárom, meg megadja az 5-öst, azoknak, akik kevésbé jók irodalomból és elhadarják a verset, míg azok, akik jobbak, azoknak, ugyanazért, az elhadarásért 3-ast ad, jelszóval: "Az Ön képességeihez képest, ez nagyon kevés.". Egy másik reáltanárom, meg ráírja, a dolgozatra, hogy, mindenki, akinek van bármilyen, tanulási nehézsége, az jelezze "X"-el vagy karikával és akkor kevésbé szigorúan osztályoz...
Ennek mi értelme?? Ha bárki jelentkezik, például a jogi egyetemre, nem kérdezik meg tőle, hogy: "Mondja! Önt kivételezéssel engedték át történelemből?" vagy ha valaki orvosnak készül, nem kérdezik, meg tőle, hogy: "Mondja! Önt jószívűséggel, meg kivételezgetéssel engedték át, biológiából vagy kémiából?", ezért is kiszúrás, azok felé is, akik pozitív kegyeltjei, az esetnek. Másrészt, mindenkivel szemben ugyanaz a tananyag, nincsenek kivételek. Mindenkinek meg kell tanulni, az alapműveltség részét képző, anyagokat. Harmadrészt, mint említettem, ez nagyon igazságtalan, a többi diákkal szemben is. Nekem például kifejezetten rossz érzés, amikor látom, hogy én is 5-öst kaptam, meg az a gyerek is, akitől még csak fele akkora tudást sem kértek számon, mint tőlem, ez nekem olyan, mintha a tanár, velük helyezne, egy szintre.
Mi értelme ennek, a "modern szemléletnek"?
"Ha én jó vagyok valamiből számon kérhetik tőlem egyetemi szinten, ha meg rossz vagyok, még az alapműveltséget sem?"
Senki nem beszélt ilyenről, teljesen összekevered a fogalmakat, és írtam már, hogy az, amit te gondolsz erről, az nem differenciált oktatás, hanem kettős mérce, rossz tanári gyakorlat vagy nevezhetjük akárminek. A differenciált oktatásban is mindenki ugyanazt tanulja meg, ugyanazon az órán ülnek a gyerekek, csak a tanár figyelembe veszi az egyéni képességeiket. Mondhatjuk úgy is, hogy nem ugyanazon az úton jutnak el a gyerekek ugyanoda. De ugyanoda kell eljutni, a végén mindenki ugyanazt az érettségit írja meg.
Erre azt tudom mondani, hogy rossz a tanár, de ez nem magának a differenciálásnak, mint pedagógiai módszernek a hibája.
Azt írod, hogy régen arra, aki lassabb volt, egyéni figyelmet igényelt, rá mondták, hogy "rossz tanuló". Igen, egyébként valóban így volt régen, sőt, sok helyen ma is így van. Viszont ezzel én egyáltalán nem tudok egyetérteni, az ilyen eljárásnak a pedagógiához semmi köze, amelyik tanár ilyet mond, az inkább adja vissza a diplomáját, és ne tanítson. Soha nem tudnék így tanítani, teljesen ellenkezik a szakmai elképzeléseimmel. Olvasd vissza, amit pár kommenttel ezelőtt írtam a lánnyal kapcsolatban, aki SNI-s volt, de ötös lett nálam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!