Diákok! Hogy bírjátok az online oktatást?
Elsőéves egyetemista vagyok, és nagyon élvezem az online oktatást. Levelezőn tanulok, havi 1x3 nap vannak óráink reggeltől estig. Szeptemberben még be kellett mennünk, reggel nyolctól este ötig ott ültünk, én hajnali négykor indultam el itthonról és nyolcra se értem haza, rettenetes volt. Októberben már online voltak az óráink, és nagyon jó volt. Az előadások minősége ugyanolyan maradt, az oktatók jól vették az akadályt. A kapcsolat néha akadozott, de azért megfelelő volt, mindent lehetett érteni, a ppt-ket is jobban lehetett látni, plusz majdnem mindet megkaptuk. Amelyiket nem, azt meg megoldottuk print screen-nel. Az előadásokat néha lehetett rögzíteni, így azok se maradtak le, akik esetleg dolgoztak. Néhány szabadon választható tárgyhoz alámondásos ppt-k készültek, így azokat bármikor meg lehetett tekinteni/hallgatni.
A számonkérések nem tudom, hogy mennyiben mások, mivel szeptemberben még nem voltak, csak az online oktatás alatt. Tényleg kevés volt egy kicsit az idő, de nem volt semmi teljesíthetetlen, nekem eddig minden 90% felettire sikerült (ez pénteken valószínűleg változni fog, mert most nem volt elég időm készülni). A vizsgáink nagy része online lesz, lesz feleletválasztós teszt, kifejtős teszt és kamerás szóbeli vizsga is. Remélem egyikhez se kell majd bemenni (1-2 oktató még gondolkodik), mert nem mindegy, hogy hajnali négykor már a vonaton kell ülnöm, vagy aludhatok fél nyolcig.
Nekünk most elég sok beadandót kellett írni, összesen kb. 50 oldalt, nem tudom, hogy általában mennyit kell. Szerintem ezek segítették a tanulást, rákényszerítettek, hogy foglalkozzak a témákkal. Ami nehéz volt, az a források hiánya, jó lett volna a könyvtárban is keresgélni, mert neten nem találtam meg mindent, 10 könyvet meg nem fogok kifizetni egy beadandó miatt. Volt olyan, amit megvettem, de az tényleg érdekelt is.
Szóval nekem a könyvtár hiányzik, de azon kívül nagyon élvezem, remélem, hogy sokáig lesz rá lehetőség, hogy online tanulhassunk. (Szeptemberben az egyik oktatónk jelenléti előadás közben is elindított egy online órát, így akik nem tudtak eljönni, mert pl. karanténban voltak, azok is követhették, amit mond. Ez máskor is megoldható lenne a legtöbb előadáson.)
Végzős gimnazista vagyok. Élvezem az online oktatást.
Nem tanulok se többet, se kevesebbet minthogy ha jelenléti oktatás lenne.
Nálunk online óra csak egy van, egy töltelék tantárgyból, abból viszont a tanár mániákusan ragaszkodik a jelenlétre és arra, hogy minden úgy történjen ahogy ő akarja.
De ez is előnyös, mert jelenléti oktatás mellett alig van esély a kettesre nála, így azt elérem könnyebben.
Gimnazista vagyok, gyűlölöm az online "oktatást".
Így nem lehet tanulni normálisan, még annyi szabadidőm sincs, mintha bent lennék az iskolában. Ahogy vége egy órának, már kezdődik a következő, nincsen szünet.
Nekem egyetemi terveim vannak, szeretnék normálisan tanulni.
Nyilván aki irtózik a tanulástól, az örül az online oktatásnak, hiszen így lophatja a napot, csinálhat akármit iskolaidő alatt. Aki viszont tényleg szeretne tanulni, azt csak szívatják ezzel a digitális tanítással.
Elsős gimnazista vagyok, és a digitális oktatás miatt kellett tavaly hamarabb búcsúznom az osztályomtól! Most meg alig tudtam még megismerni az újakat! Ráadásul semmiben sem csökkenti a járvány terjedését, de bezzeg engem depresszióba kerített a bezártság, és mert elvesztettem a barátaimat!
Valamivel nagyon felbosszanthattuk odafent az isteneket, hogy ilyen apokaliptikus járványhelyzetet zúdítottak ránk, csak úgy hirtelen, előjel nélkül (ugyanúgy, ahogy a H1N1-nél történt)! Mostmár annyira depis vagyok, hogy attól tartok, ebbe a vírusba fogunk belehalni! (Igen, lehet hogy hülyeség; enyhén vallásos vagyok 🤔)!
A távoktatásra visszatérve és a kérdésre válaszolva, tehát: Én RÜHELLEM!!!
Rosszul. Másodéves egyetemista vagyok, és nekem az a benyomásom, hogy a tanárok elvárják, hogy mi úgy teljesítsünk, mintha rendes oktatás lenne, de ők (tisztelet a kivételnek) sokkal kevesebbet tesznek értünk. Gondolok itt arra, hogy egy előadásomból írásbeli vizsga helyett szóbeli lesz, hétfőtől már vizsgaidőszak, de nagyjából az anyagok fele van feltöltve. Vagy egy másik előadásomra beadandót kell írni, viszont pár hete közölte a tanár, hogy a szükséges tankönyv az egyetemi könyvtárban van csak (ami ugye bezárt). Egy másik gyakorlatra szintén beadandó kell, rendesen kutatómunkával, de itt megint bejön az, hogy nincs könyvtár.
Csak hogy írjak valami pozitívat a végére is, vannak rendes tanárok is. Valaki írásbeli vizsga helyett beadandót kér, ami azért sokkal könnyebb. És olyan is van, aki megmondta, hogy mindenkinek 5-öst ad, aki az összes beadandót megcsinálta, és látja, hogy minimális munkát beletett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!