Milyen új órákat vezetnétek be, ha lehetőségetek lenne egy oktatási reformra?
Én, például bevezetnék kötelező :
Közlekedés ismereteket, esetleg vezetést is mellé, ha kérne valaki
Önsegítő órát, vagy valami hasonló. mit tegyünk esetleg szakítás után, halált hogyan dolgozzunk fel,az élet nehezebb pillanatait, relaxáció, stb...
Valami sportot, egyénre szabottan
Gyakorlati informatikát, online ügyintézés, stb...
Beszedközpontú, valós , életszerű angol órákat
Esetleg külön szexuális témát érintő órát, főleg kiskamaszoknál
Plusz egy szabadon választott valamilyen művészeti/szórakoztató célú órát
Ének ( ahol énekelni tanulnak kifejezetten), gitár, filmekkel kapcsolatos, utazással kapcsolatos órák valami hasonló
Elhiszem, hogy fontos a logaritmus, meg a biokémia, meg az atomfizika , meg Petőfi életútja, de azért valljuk be többen fognak vezetni, közlekedésben részt venni, mint azt számolni,azzal foglalkozni ,hogy hány elektron futkorászik az elektronpályán , valószínűleg többeket fog érinteni szerelmi válság, mint exponenciális egyenleteket oldjanak meg.
Valószínűleg többször fogják utazás során az embert angolul arról kérdezni, hogy milyen ellátást szeretne, esetleg ha vészhelyzet van, hogy mi történt, mint arról, hogy Petőfi végülis meghalt-e a csatában vagy nem.
Tudom, hogy elég utópisztikus felvetés , de kíváncsi vagyok , hogy ki milyet órát vezetne be
Főzés és autovezetes.
Az onsegítés (=pszichológia) benne van az irodalomban.
Hát eltörölném ezt a sok barom tárgyat, amiket én is tanultam annak idején kötelezően. Például tesi. Helyesbítek, az általunk ismert tesit, éneket és rajzot törölném el, !ért én ezeket mindig szenvedésnek éltem meg. Például a tesi nem csak annyi lenne, hogy Cooper, meg iskolakör, futás, futás, futás, ordítàs, meg hasonlók, hanem lehetne választani, hogy pontosan ki milyen sportra szeretne beiratkozni, és lennének érdekesek is, például vívàs(én mindig akartam vívni, de soha nem volt még a környéken sem ilyenre lehetőség), küzdősportok, önvédelmet pedig kollektívan tanítanék a sok hülyeség helyett (például központi felmérők helyett).
Az éneket nem töménytelen elmélettel sulykolnàm a fejekbe (nálunk általánosban felelni kellett ének órán, és most felnőtt fejjel el akarok kezdeni hangszeren játszani, és magamtól kellett megtanulni kottát olvasni, mert iskolában ilyen alapokat nem tanítottak, csak folyton életrajzokból feleltünk).
Ott is hangszerekkel ismertetném a gyerekeket, zongoràval például, gitárral, lenne lehetőségük ezeket kipróbálni is. Így valószínűleg több gyerek mutatna érdeklődést a zene iránt is(én közel 20 éves koromig azt mondtam, hogy soha nem fogom még azt sem megtanulni, hogy ,,dó, ré, mi...", mert ennyire megutàltam az éneket).
Rajzból szintén nem az lenne, hogy ,,Feladat, hogy rajzolj le egy xy képet, és ha tetszik ötös, ha meg nem, akkor kettes". Én utáltam rajzolni, mert nem voltam ügyes, és nekem mindig egy trauma volt gyerekként az, hogy a tanár leszólja a rajzomat azzal, hogy mondjuk csak kettest, vagy hármast ad rá. Szerintem az ilyen művészeti órákon nem kéne jegyet adni, sőt testnevelés órán sem.
Bevezetném például az ostoba etika helyett az alap közlekedési ismereteket, ezek sokat segítenének később a KRESZ vizsgán.
Egy órán arról lenne szó szimplán, hogy hogyan kezeljük a feszültséget, a dühöt, és mi az a pont, amikor már mindenképp szakemberhez érdemes fordulni.
Vállalkozási ismereteket vezetnék be kollektívan, milyen fajta vállalkozások vannak, hogy kerüljük ki azt, hogy àtvàgjanak minket, mi kell ahhoz, hogy ez a vállakozàs sikeres legyen, stb.
Az idegennyelvre sokkal nagyobb hangsúly fektetnék, és az alkalmatlan tanárokat örökre eltiltanàm a pályától(nekem életemben négy angol tanárom volt, abból egy tanított is még alsóban, és úgy jöttem ki 12 év tanulás után iskolából, hogy nem tudtam a magyaron kívül semmilyen másik nyelven bemutatkozni, magamtól kellett elkezdenek tanulni, szerintem ez nagyon gáz). Alsóban nem tanítanék nyelvet, óvodában pláne nem, akkor még olyan szinten gyerekek, hogy akkor még hagyni kéne őket játszani, lenne maximum négy órájuk, és mehetnének haza, aki haza tud menni(amikor még én jártam általánosban 4-5 óránk volt, és legtöbbünk haza tudott menni rögtön órák után, nem volt kötelező 4-5-ig bent maradni+otthon is tanulni estig). Házi feladatot még akkor nem adnék fel. Ráér felsőben, és gimiben, de ott is maximum fizikából, kémiából és matekból, amikre tényleg gyakorolni kell, nem az, hogy írd le a következő órai anyagot, mert a tanár lusta órát tartani (sokszor tapasztaltam ilyet). Ezt egyébként felül is vizsgálnàm.
Az etikát/hittant én nem törölném át,hanem át szervezném.
Például hittanon nem Mózes meg Jákob életét keljen megtanulni,hanem hogy Isten milyen formában van jelen,hogy kell imádkozni stb.
Nálunk a technika meg egy vicc!
8.-ba nem jegesmedvét kéne csinálni,hanem főzni kéne,egy egyszerűbb villanymotort összerakni stb.
A rajz meg értelmetlen,ahogy a tesi is.
Már bocs,de a dagadt gyerekek nem heti 5*45 perc tesitől fognak lefogyni! Akkor már inkább komoly edzéseket kéne tartani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!