Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Milyen új órákat vezetnétek...

Milyen új órákat vezetnétek be, ha lehetőségetek lenne egy oktatási reformra?

Figyelt kérdés

Én, például bevezetnék kötelező :


Közlekedés ismereteket, esetleg vezetést is mellé, ha kérne valaki


Önsegítő órát, vagy valami hasonló. mit tegyünk esetleg szakítás után, halált hogyan dolgozzunk fel,az élet nehezebb pillanatait, relaxáció, stb...


Valami sportot, egyénre szabottan


Gyakorlati informatikát, online ügyintézés, stb...


Beszedközpontú, valós , életszerű angol órákat


Esetleg külön szexuális témát érintő órát, főleg kiskamaszoknál



Plusz egy szabadon választott valamilyen művészeti/szórakoztató célú órát

Ének ( ahol énekelni tanulnak kifejezetten), gitár, filmekkel kapcsolatos, utazással kapcsolatos órák valami hasonló


Elhiszem, hogy fontos a logaritmus, meg a biokémia, meg az atomfizika , meg Petőfi életútja, de azért valljuk be többen fognak vezetni, közlekedésben részt venni, mint azt számolni,azzal foglalkozni ,hogy hány elektron futkorászik az elektronpályán , valószínűleg többeket fog érinteni szerelmi válság, mint exponenciális egyenleteket oldjanak meg.


Valószínűleg többször fogják utazás során az embert angolul arról kérdezni, hogy milyen ellátást szeretne, esetleg ha vészhelyzet van, hogy mi történt, mint arról, hogy Petőfi végülis meghalt-e a csatában vagy nem.


Tudom, hogy elég utópisztikus felvetés , de kíváncsi vagyok , hogy ki milyet órát vezetne be



2020. szept. 24. 03:29
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
61%

A közoktatásnak az a célja, hogy közismeretet tanítson. Minden másra ott vannak a különféle önképző körök.

Értem én, meg valahol jónak is találom, csak ha mindent be akarunk hurcolni az iskolába, akkor gyakorlatilag internátussá kellene átalakítani az iskolákat, ahol már reggel hatkor megkezdődhetne a tanítás egészen délután 4-ig, minden nap.

Én nem vinnék be konkrétan semmit, hanem szerkezetileg változtatnék, mint például a gyerekek dönthessék el, hogy melyik órát egy héten hányszor szeretnék látogatni.

2020. szept. 24. 03:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 A kérdező kommentje:

Én is úgy gondoltam, hogy természetesen, aki már látja , hogy ő emelt kémiázni akar, mert olyan egyetemre megy , annak maradjon.


A matek/magyart se venném ki teljesen, csak csökkenteném az óraszámot , meg az anyagmennyiséget.

És ezek helyébe mennének a többi tárgyak.


Szinten kivenném mondjuk a heti egy etikát, mert nem ott tanulja meg a gyerek a társadalmi normákat.

Ott például sokkal hasznosabb lenne mondjuk a kresz.

2020. szept. 24. 03:52
 3/24 anonim ***** válasza:
80%

A közoktatásba olyan dolgokat is be akarsz rakni ami szerintem részben, vagy egészben a szülő feladata (szexuális felvilágosítás, pénzügyi tudatosság stb).


Személyre szabott sport: a plusz két óra tesiben szerintem ez benne van.

Beszédközpontú életszerű angolórák: az én gimimben csak ilyenek vannak (szinte mindenkinek meg van a nyelvvizsgája is 11. osztályban).


Mivel a diákok sokszor még 18 éves korukban sem tudják, hogy mi érdekli őket nem hogy 14 évesen. Ezért kell mindenből egy pici. Igenis kell kémia, biológia, magyar, töri, matek... mert ezekből kell választania majd a továbbtanuláshoz. Hiszen ha valaki orvos, jogász, mérnök ... szeretne lenni akkor fel kell készülnie a felvételire.


Alapvetően a közoktatásba nem sok pénzt rak bele az állam és ez sokkal nagyobb probléma, mint amit te pedzegetsz.

2020. szept. 24. 04:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
77%

"Valami sportot, egyénre szabottan



Gyakorlati informatikát, online ügyintézés, stb...



Esetleg külön szexuális témát érintő órát, főleg kiskamaszoknál"


Ez mind a szülő feladata. Nehohgy már minden szrt bevezessünk az iskolába.


Ezakre a tantárgyakra (mármint fizika,biológia,kémi stb.) igenis szükség van!

2020. szept. 24. 06:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 Deák Dominik 2020 ***** válasza:
100%

Ilyenkor mindig az a kérdés, mit szeretnél az oktatás céljának. Az gondolom mindenkinek világos már, hogy régebben tudásszerzésre volt jó, a jobb helyeken a készségfejlesztésre gyúrnak rá, nálunk meg a nemzeti közösség kialakítására.


Ezektől függetlenül két dolgot hiányoltam mindig:

1) Tanulás óra: Azaz megtanulni, hogyan kell hatékonyan tanulni.

2) Gondolkodás és értelem óra: Itt alapvetően arról lenne szó, hogy megtanuljon a gyerek rendszerben gondolkodni, megértse, hogy mire miért van szükség, hogy lássa, mi hogyan működik, hogy merjen kérdezni és kritikusan gondolkodni... stb.

2020. szept. 24. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
74%

Jó lenne ha a tanulók többsége tudná hogy ő orvos akar lenni pl es kell neki az emelt kémia/biosz, DE NEM TUDJA. Nagyon sok évfolyamtársam utolsó 2 évben döntötte el vagy változtatott azon hogy én nem orvos leszek hanem közgazdász vagy mérnök stb. Ezért kell mindenből általános ismereteket tanulni, hogy lehetősége legyen a tanulónak még az utolsó pillanatban is váltani.

Sok mindenen lehetne változtatni, de ilyeneket hogy kressz és társai nem vinnék be az iskolába még leterhelni őket max szakköre.

Viszont aminek látnám értelmét hogy természettudományt tanítani (kemia/biosz/fizika/földrajz helyett). 4 évig úgy hogy lássák a tanulók a tárgyak közötti összefüggéseket és tényleg középfokon, aki meg akar tovabb menni valamelyikkel az kiemelhetné facktra a tárgyat 11.-től. Mindenki más pedig általános ismereteket tanulna törvényszerűségeket stb és mondjuk heti 4/5 órában természetismeret/tudomány lenne és már is 1-2 órával kevesebb lenne nekik mert eredetileg erre 6 óra jut bontva vagy több 9.-től.

Olyat is csinálnék hogy művészeteket tartanék (rajz/technia/enek helyett). Meg lehetne bontani az osztályok egységet és a tanuló eldönti melyiket válassza es arra megy 1 évig. Ha másik évben váltana megtehetné ismét kiesne egy óra és csak azt tanulná amit ő is akar.

A tesi számát lecsökkenteném 3-ra es aki szeretne választhatna még tömegsportot.

A matekot nyomnám meg a magyart (de ne irodalommal foglalkozzanak vagy is másképp a cél témák feldolgozása lenne pl:szabadság, család különböző olvasási stratégiák által -- rengeteg ma magyarorszagon a funkcionális analfabéta) es a nyelvet. Ha lehet akkor 2 nyelvet minél hamarabb.

És persze a 21. században az informatika és a történelem ismerete is fontos. De lehetne egy pár órám nyerni a történelem es irodalom összevonásával is. Hiszen a töri adná a keretet annak amiben az irodalmi művek megszületnek egy-egy esemény kapcsán pedig meg lehetne a műveket is nézni.

A nyelvtan órát használnám arra hogy alapvető ügyintézesi feladatokat tanuljanak, mondjuk 11.-től addig pedig általános magyar nyelvi ismereteket. Ez is fontos lenne mert kapcsolódik a szövegek feldolgozásához megértéséhez és kevesebb funkcionális analfabéta lenne.

Az oktatás nem fog változni egy hamar gyökeresen meg kellene változtatni a tanárképzési rendszert és kb mindenbe belenyúlni, és az sem 100% hogy osztatlan sikert arat/nem bukik bele az adott kormány. Ez nagy falat ezért nem vállalják be mert óriásit lehet vele bukni ha nem jön össze.

2020. szept. 24. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
91%

5-ös „tanulás óra” jobb helyeken van, és tanulásmódszertannak hívják. Általában az osztályfőnöki órák idejében tartanak ilyen jellegű foglalkozásokat (már ha van, aki megtartsa).

Igazság szerint egy jól működő oktatási rendszerben ezt már alsóban meg kellene tanulniuk a diákoknak, egyrészt mert akkor még egy tanító tanít mindent, akinek -elvileg- át kell látnia, hogy melyik gyereknek miért nem megy az anyag elsajátítása, ennek megfelelően iránymutatást kellene adnia, másrészt ebben a korban többnyire a szülővel együtt tanul még a gyerek, így a szülő bevonásával könnyebben orvosolhatóak lennének ezek a problémák, mint később.

2020. szept. 24. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
47%

Megritkítanám a feleslegesen túl mély természettudományos tárgyakat (komolyan, mikor használtad utoljára a kovalens kötéssel kapcsolatos ismereteidet BÁRHOL, ha nem vagy biológus, orvos vagy vegyész?), és helyettük csinálnék egy általános "science" című tárgyat, mint Amerikában, és a tartalmát korszerüsíteném. Csak azt tanítanám, amire valóban szükség van + az alapokat.


Kiirtanám az informatika tantárgyat a jelenlegi formájában gyökerestül, csak viszi az óraszámot, de nulla értelme van.


Helyette, az algoritmikus gondolkodást / programozást a matematika órába tenném bele, és komolyan tanítanám.


Ugyancsak erősíteném a statisztika és adatvizualizáció tanítását, ez borzasztóan fontos (és nehéz) tudomány, éppen ezért is fontos, hogy már kiskorban elkezdjük tanítani az adatelemzést.


A közgazdasági és pénzügyi ismereteket valahogy be kellene vezetni, de úgy, hogy ne legyen unalmas... ez nehéz dió. Talán vállalkozást kellene indítania minden gyereknek úgy, mint az AKG-ban és konkrét projekten keresztül kellene tanítani a vállalkozások, marketing stb. alapjait. Ez legalább hasznos mindenhol mindenkinek, szemben a kovalens kötéssel...


A matekot értelemszerűen megerősíteném, felhúznám a régi jó szocialista szintre. A matematika a jövő.


Bevezetnék egy olyan tárgyat, hogy ember- és társadalomtudomány... és belepakolnék szociológiát, antropológiát, pszichológiát, amennyi csak életkor szerint belefér. Szégyen, hogy pont ezt nem tanítjuk, helyette a teljesen periférikus szerves kémiát stb... blah...


Megerősíteném az erkölcstant, eltörölném a kötelező hittant és helyette csak egy egységes etikát vezetnék be, de azt nagyon durván szintre hozva a modern játékelméleti, evolúciós, filozófiai stb. etikai eredményekkel és modern problémákat tárgyalva. Ne trogloditák jöjjenek ki az iskolából, akik a Maunika Saú alapján szavaznak a választásokon...


Ami engem illet, kötelezően visszahoznám az ógörög oktatást az iskolákba. Nagyon nehéz nyelv, de ez a kultúránk és létünk alapja, ezért nem vagyunk ma a mezőkön lovagló, jurtában alvó nomádok, szóval ennyi önismerettel tartozunk magunknak.


Szóval összefoglalva:


Mai tananyag

- természettudomány

- "informatika"

+ matek

+ programozás (matekon)

+ adatelemzés

+ társadalomtudomány

+ erkölcstan

+ ógörög


Oké az ógörög kicsit extrém elképzelés, de a többit tartom.


A tesiórát meg eltörölném, helyette rendesen edzésre kellene járni valamilyen sportra.

2020. szept. 24. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
100%

A pénzügyismeret nagyon fontos lenne.

Sőt, ha már megszalad a fantáziánk, a különféle online és offline ügyintézéseket is belevenném. (Különös tekintettel a segélyhívó helyes használatára.)

2020. szept. 24. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:
56%

A természettudományos órák számát drasztikus mértékben növelném,

a matek óraszámot még inkább. Aki nem ilyen pályára megy, annak is szüksége van arra a gondolkodás- és látásmódra, logikai készségre, amit ezekkel tud megszerezni. Az egyre inkább terjedő konteók, sarlatán "gyógyítók" is háttérbe tudnának talán szorulni, legalábbis hazánkban. Arról nem is beszélve, hogy a világunk, a természet működését legalább nagyon alapszinten mindenkinek értenie kellene.

A magyarhoz nem nyúlnék, az így is elég gyér "alapműveltség" nélkül

el sem tudom képzelni, milyen ország lenne ez pár évtizeden belül...

Kicsit nehéz ez, mivel így jóval több óra lenne... De valahogy meg kell oldani:D

-előző: a matematika természettudománynak számít a legtöbb besorolás szerint. Nem a matek, hanem a term. tud.-ok összességében az alapjai MINDENNEK mind ma, mind a jövőben. Az ógörög nyelv pedig nem a kultúránk alapja, egyáltalán hogy jutott ez eszedbe?:D

2020. szept. 24. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!