Milyen új órákat vezetnétek be, ha lehetőségetek lenne egy oktatási reformra?
Én, például bevezetnék kötelező :
Közlekedés ismereteket, esetleg vezetést is mellé, ha kérne valaki
Önsegítő órát, vagy valami hasonló. mit tegyünk esetleg szakítás után, halált hogyan dolgozzunk fel,az élet nehezebb pillanatait, relaxáció, stb...
Valami sportot, egyénre szabottan
Gyakorlati informatikát, online ügyintézés, stb...
Beszedközpontú, valós , életszerű angol órákat
Esetleg külön szexuális témát érintő órát, főleg kiskamaszoknál
Plusz egy szabadon választott valamilyen művészeti/szórakoztató célú órát
Ének ( ahol énekelni tanulnak kifejezetten), gitár, filmekkel kapcsolatos, utazással kapcsolatos órák valami hasonló
Elhiszem, hogy fontos a logaritmus, meg a biokémia, meg az atomfizika , meg Petőfi életútja, de azért valljuk be többen fognak vezetni, közlekedésben részt venni, mint azt számolni,azzal foglalkozni ,hogy hány elektron futkorászik az elektronpályán , valószínűleg többeket fog érinteni szerelmi válság, mint exponenciális egyenleteket oldjanak meg.
Valószínűleg többször fogják utazás során az embert angolul arról kérdezni, hogy milyen ellátást szeretne, esetleg ha vészhelyzet van, hogy mi történt, mint arról, hogy Petőfi végülis meghalt-e a csatában vagy nem.
Tudom, hogy elég utópisztikus felvetés , de kíváncsi vagyok , hogy ki milyet órát vezetne be
"Megritkítanám a feleslegesen túl mély természettudományos tárgyakat (komolyan, mikor használtad utoljára a kovalens kötéssel kapcsolatos ismereteidet BÁRHOL, ha nem vagy biológus, orvos vagy vegyész?), és helyettük csinálnék egy általános "science" című tárgyat, mint Amerikában, és a tartalmát korszerüsíteném. Csak azt tanítanám, amire valóban szükség van + az alapokat."
Bocs de te hülye vagy?
#8: Miért ógörög? Miért nem latin, aminek több köze van a magyar kultúrához?
Mindegy is, a kötelezően tanult, de általában nem használható nyelvek nem népszerűek.
Én csökkenteném a meglévő órákat, valamint behoznék egy olyat órát , amit az iskola pszichológus tart, egy ilyen élettan szerűt.( Emberi viselkedésről, érdeklődésekről, élet egyes szakaszaíról ilyen interaktivabb óra)
Irodalomból nekünk 3 van, szerintem abból 2 bőven elég lenne. Töri 2, idegen nyelv 4, kémia 2, Fizika 2, Biosz 1, Földrajz 2, Tesi 2, Nyelvtan 1, Matek 3. Hitt/erkölcstant teljesen kivenném, és a felesleges hülyeségeket (rajz ének stb) szabadon választhatóvá/ vagy felváltva (pl 9.-ben Rajz, 10. Ének) raknám be.
#13ű
Nem! Akik orvosok,vegyészek,matematikusok,biológusok stb. akarnak lenni,akkor ALAP az EMELT biológia és kémia érettségi!
Az orvostudománynak alapja a biológia és a kémia!
Ezzel nem lehet vitatkozni...
#17
Az általános iskola arra van,hogy mindenki egyformán,egyforma mélységben tanuljon. Ezért általános.
Középiskolától pedig határozottan nem így van!
Gimnáziumokban tagozatok vannak!
Nyilván való,hogy aki egy TT tagozaton van,az mélyebben tanulja a bioszt meg a kémiát,mint aki nem a TT-n van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!