A általános és középiskolai történelem tantárgynak a neve nem túl megtévesztő, és túl könnyen félreérthető. Hisz az nem más, csak az irodalom tantárgyon kívül eső része a nemzeti öntudatra nevelési anyagnak?
Még mindig nem írtál semmi konkrétumot.
Mi az a "torz butaság" az ókori történelem tanításában ami kiverte nálad a biztosítékot?
#21 és #22
Ha valakinek ez nem tiszta.
Vagy leginkább, csak nem akarja elismerni, akkor feleslefes elveszni a részletekben.
Így tényleg felesleges ha még te magad sem tudsz semmit felmutatni, ani téged igazolna.
Csak ugye a feleslegesség ez esetben már eleve a kitalációddal kezdődik.
Tudom kevés vagyok, mint a kérdező állításainak bizonyítékai, így kiszállok ebből a társalgásból (nem látom értelmét).
Béke Veletek!
#25
Igaz nagyon intelligens és még művelt is voltam, így nekem már felsősként feltünt ez a hazugság.
De pont az a baj, hogy sokakat megtévesztenek.
Hogy műveltebb emberekre hívatkozzak:
"Mindent amit eddig tanultatok történelemből, azt felejtsétek el! Az nem szólt másról, csak nemzeti öntudatra nevelésről." - ELTE történelem szakán, minden előadáson és szemináriumon alap mondat, ahol első szemeszteresek lehetnek.
Mellesleg ismert tény, hogy még a háború utáni kisgazda kormány, kizárólag a nemzeti öntudatranevelés címén állította össze az alap- és középfokú oktatás "történelem" anyagát, amit két-három gépelt oldal terjedemében összefoglalható mértékben módósítottak a komcsik. ...
Bármilyen tantárgy oktatása így épül fel: általános iskola alsó: alapok, általános iskola felső : alapok kicsit bővebben. Utána középiskolája válogatja, hogy milyen szintű az adott tantárgy oktatása, de alapjában nem túl részletes, elnagyolt képet kapsz az adott tárgyról. Utána jön a felsőoktatás, ahol szintén az iskolától, a tanártól és a szaktól függ az oktatás színvonala, itt már egy átfogóbb és részletesebb képet kell kapnod. Utána elmélyülhetsz egy területen, megcsinálhatod a doktorit, kutathatsz a legapróbb részletekbe menően. Ezen kívül lehetőséged van az önfejlesztésre is.
Ha hiányosságaid vannak, korántsem biztos, hogy az szimplán az oktatási rendszer hibája, egyszerűen az is lehet, hogy még nem tartasz ott.
#28 Úgy érzem elakarod maszatolni a problémát. ;)
Vagy mint értelmiségi, egyszerűen nem veszed emberszámba azokat, akik érettségi anyagon kívül nem tanulnak történelemet. :S
Aztán igaz kuzáról éretségianyag tökéletes ismeretével is, csak óriási hülyeségeket tudnak állítani a történelemi tények kapcsán. :S
Esetleg ehhez kicsit hozzáolvasnak, és úgy már teljes káosz lesz valószínüleg a fejükben ezzen a téren.
Ráadásul itt nem alapokról van szó, és tanterven kívüli történelem oktatásról.
Hanem, hogy történelem értesettségianyag sem tartalmaz mást, csak nemzeti öntudatra nevelési anyagot.
Nem csak, hogy arra válogatott, de ilyen célból és csak ilyen nézőpontból megírt anyagot.
Jó. "A történem az, amit a történészek írnak."
Jó. Kémia órán hetedikben is megkaphatja az ember, amikor mondja, hogy ez így nem működhet. Hogy igen, de hogy valójában hogyan működik, azt majd késöbb középiskolában vagy leginkább egyetemen tanítják.
Jelzem ezeket, orvosi egyetemet végzettnek sem tanítják meg.
Igen, a kémikusoknak természetesen.
Szóval egy teljesen működésképtelen, tudos által úgy esetleg évszázadokkal korábban, de leginkább soha nem gondolt, torz, hamís és teljesen hasznavehetetlen, pusztán ideologiai maszlagot, képesek nagy mennyiségen egy reáltantárgyban is tanítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!