Milyen volt az távoktatás az egyetemen?
Nekem is szuper volt, de ez nyilván kis részben az adott egyetem adott karától, legnagyobb részt pedig a kurzust vezető oktatótól függ.
Nekünk hangalámondásos diasorokat adtak ki. Voltak tárgyak, amikből kifejezetten nehéznek tartottam a vizsgát, de elég időt adtak rá, és végülis jól sikerültek. Lehet, több lesz a beadandóval elvégezhető tárgy, mint egyébként lenne, de szerintem ez nemcsak kellemesebb, hasznosabb is, mintha vizsgázni kellene.
6. félévesként igazából örültem a távoktatásnak, mert nem kellett minden unalmas előadásra bejárni. A számonkérések olyanok voltak amilyenek, de fel lehetett készülni simán, és érteni is lehetett az anyagot annak aki eddig is tanult rendesen. Kis túlzással, de már elég jól átlátom a szakom, vannak stabil alapjaim amire tudok építkezni, online rengeteg anyagot tudok szerezni, így nekem egyszerűbb volt.
Na de ez csak én vagyok, és nem is első meg másodévesen. Akik az alapozó tárgyaknál tapasztalták meg a távoktatást, azoknak a legnagyobb respekt jár. Kontaktórákkal sem egyszerűek, hát még online vagy önállóan. El sem tudom képzelni hogy lehet megérteni a méréstechnikát, elektronikát, meg egyéb tárgyakat laborfoglalkozások nélkül csak elméletből. Műszerhasználat nuku.
Tényleg szakfüggő a dolog, nekem pl semmilyen hozzáadott értékkel nem bír az, hogy normál oktatás alatt be kell menni az egyetemre, mert mindent ugyanúgy online/otthon is tudok teljesíteni.
Egy orvosinál, vagy ahogy korábban mondták, más olyan szakoknál, ahol ennyire fontos és pótolhatatlan a gyakorlat (laborkörülmények pl), ott természetesen megértem, hogy nem várják a távoktatást, de nekem bejött.
A beadandók határideje mondjuk tényleg borzasztó volt.
Elég vegyes. Volt olyan tanár, akinél a szeminárium Teamsen keresztül nem sokban különbözött az óraitól, ugyanúgy csináltunk feladatokat pl. tankönyvből vagy Teamsbe feltöltött pdf-ből, sőt még néhány fős csoportfeladatok is voltak, itt a tanár berakott minket egy "alhívásba". Előadásoknál szintén nem sokban különbözött a tantermitől ha a tanár megosztotta a képernyőjén a ppt-t és közben beszélt (sőt, itt feltudtad venni az órákat és később, vizsgára készülésnél visszanézni). Amit meg tudnék szokni, hogy a reggel 8-as előadást az ágyamban fekve hallgatom :D.
De sajnos nem egy tárgynál kimerült a távoktatás a beadandókban, egyes tanárok felajánlottak opcionális kontaktórákat, másoknál maradt az e-mailen keresztül való kapcsolattartás. Olyan is volt, ahol kb. egy hónapig mindenki csak tippelgetett, hogy mi lesz, mert nem hallottunk a tanárról semmit.
Néhány zh elmaradt, helyette voltak beadandók, ami elég nagy könnyebbség volt. Illetve a szóbeli vizsgákról is jó tapasztalatom van, rendesek voltak a vizsgáztatók.
Én értem, hogy a szobám egy zárt hely, de aki szerint az így megírt zh ugyanazt a tudást tükrözi, mint a tanár jelenlétében teremben megírt, arra nem tudok mit mondani... És oké, hogy átsorolás idén nem volt, de aki kipuskázta/megbeszélte chaten másokkal az egész zh-t, az jobb jegyet kapott, ezáltal jobb tanulmányi átlaga lett és lehet, hogy így majd kap ösztöndíjat, míg aki becsületesen, segédeszközök nélkül vizsgázott, az meg elesik tőle... Eléggé kiforratlan ez a távoktatás, én örülnék ha ősztől visszaállna a rend.
Én is bölcsész szakra járok, ha van még kérdésed, nyugodtan írj privátot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!