Milyen pedagógiai üzenete van, ha minden diák kettest kap, aki semmit se csinált az online oktatás ideje alatt?
Igazgatói ukáz, hogy SENKI sem bukhat meg év végén. A digitális oktatás miatt tanulót hátrány nem érhet, ennek következménye hogy azon nem kevés tanuló, akik semmit a világon nem csináltak az online oktatás hónapjai alatt, azok is megkapják a kettest. A semmire.
Vannak akik egy darab beadandót be nem küldtek, egy tesztet ki nem töltöttek, egy online órán részt nem vettek. Teljesen el voltak tűnve márc közepe óta.
És ezeknek is meg kell adni a kettest. Ha egy tollvonást se tettek a félévben, akkor is.
Ennek milyen pedagógiai üzenete lesz?
"t. Az nem tanítás, hogy kiadja a tanár a feladatokat, de egy órát se tart meg... "
ÉN minden órát megtartottam zoomon keményen órarendi keretben és időben. Egy darab óra ki nem maradt. Szóval ezzel a dumával másnál kopogtass.
Akkor úgy kérdezem hogy ne tudj belekötni: nekem, személy szerint nekem miért kell kettest adnom annak a diáknak aki 1 órán részt nem vett, egy tesztet vissza nem küldött? kettes mire? A semmire?
"hogy abban az iskolában, járvány esetén, amikor digitális oktatás van, semmit sem kell csinálni annak, aki megelégszik a kettessel."
így van. de hogy miért kell ennek így lennie fel nem fogom.
Ugyan mi lenne ha "Pistikének " azt mondanánk hogy na Pistike nem csináltál semmit, akkor egyes.
Hát majd jövőre ismételsz, semmi gond.
Miért nem lehet ezt így csinálni?
Jogos a kérdésed Kérdező, de a többi tanár is megoldotta az órákat? Mert nálunk alig volt online óra...
Az igazgató el akarja kerülni a tömeges katasztrófát. Majd jövőre bosszút állsz. Szeptemberben például egyből kezdhetsz témazáró nagydolgozattal az idei év teljes anyagából.
Azért azt tegyük hozzá, hogy csak 2-3 hónapig nem csinált semmit, szóval egész évre vonatkoztatva nem a semmire kapja a 2-est, így túlzás azt mondani, hogy ne érdemelné meg. Ez persze nem jelenti azt, hogy igazságos is, elvégre a törvény azt is kimondja, hogy a tanórák 30%-áról lehet csak hiányozni, de mivel új rendszer volt, senki nem tudta, hogy mi legyen, ráadásul sok helyen nem is feltétlenül kivitelezhető az online órán való részvétel (ahol mondjuk 6-an össze vannak zárva a házban, vagy nincs megfelelő eszköz), ennyi engedményt lehet adni.
Ezt mondom úgy, hogy volt olyan család, ahol én tanultam a két gyerek HELYETT; leckeírás, szorgalmi, etc, viszont online órát hébe-hóba tartottak a tanárok. Ez persze valahol a szülő hibája is, mivel ő engedte, hogy így legyen. Amíg én leckét csináltam, addig a két gyerek a gép előtt ült, és játszott, és ezt úgy minden egyes napon, szóval meg tudom érteni a te álláspontodat is.
Véleményem szerint azért nem akar megbuktatni senkit, mert:
a, csak a gond lenne vele, pótvizsgát kéne szervezni, a szülők reklamálnának, hogy normális oktatás se volt, nem csoda, hogy megbukott a gyerek (persze ez hülyeség, vannak jó tanárok, akik mindent megtesznek a cél érdekében).
b, lehet vannak olyan gyerekek, akiknek a családjukban többen is osztoztak egy olyan eszközön, amellyel részt lehet venni a digitális oktatásban. Nyilván a szegényebb családokra gondolok, nekik ez most nagyobb nehézséget okozott, és akkor kerüljenek hátrányba? :/
Tudom, igazságtalan ez az egész, mert tényleg vannak olyanok, akiknek minden adott lenne, mégsem vesznek részt az órákon, lógnak, nem tanulnak. De sajnos most ez van, majd szeptembertől remélhetőleg visszatér minden az eredeti állapotba.
Azért élni kell azzal a feltételezéssel, hogy egyes diákok nem tudták megoldani a felkészülést az online órákra a családi/szociális körülményeik miatt.
Természetesen a "semmittevők" nagy része szimplán lusta volt és nem érdekelte a tanulás, azonban nyilván nem lehet személyenként utánajárni az okoknak - ez nem lenne gyorsan kivitelezhető és valószínűleg sértené a privát szférájukat is.
Azt, hogy a tanárok megtartották-e az órákat vagy csak feladták a feladatokat nyilván könnyebben le lehetne ellenőrizni, viszont valószínűleg nem mindenki volt olyan felelősségteljes, mint Te. A húgom általános iskolás, hetente EGYETLEN órája volt videóval megtartva, az is csak május közepétől. Minden másik órájánál csak megadták, hogy mit csináljanak meg házinak a gyerekek, a tényleges tanítás viszont a szülőkre, testvérekre hárult.
Szóval nyilván, ha a diákok teljesítményét rendesen, szigorúan kell értékelni, akkor a tanárokét is kéne. Tömegesen nem teljesítették azt, amit te megtettél (és ami szerintem minimum lenne még ilyen helyzetben is). Akkor most el kellene őket bocsátani? És kik jönnének a helyükbe? Tanárből ahogy észreveszem folyamatosan hiány van.
Összefoglalva: szerintem nem teheti meg az iskola, hogy minden nem tanulót megbuktasson, ha van rá egy kicsi esély is, hogy van közöttük olyan, aki a háttere miatt nem tudok készülni az órákra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!