A jelenlegi magyar oktatásból melyik tantárgyakat vennétek ki, ha rajtatok múlna?
Szerintem az ének és a rajz felesleges. Nekünk rajz és ének 3 évig lesz. :c
Nem is értem, hogy miért.
Kedvencem a heti 5 tesi. :D
Olyan lenne, mint hogyha emelt tesire járnánk.
Ha összeszámolod ez heti 8 felesleges óra.
A fizikát 3 évig tanuljuk a kémiát pedig csak 2 évig.
Jó lenne, ha mi dönthetnénk arról, hogy melyiket tanuljuk 3 évig.
16/L
:)
Az irodalom az amit túl magas óraszámban oktatnak. Ráadásul egy gimiben 4 évig 9-12-ig. Minek???
Az irodalom, ugyanolyan MŰVÉSZETI ÁG, mint a zene (->Ének-zene tantárgy) és a festészet (->Rajz- és vizuális kultúra tantárgy). Ha az ének és a rajz nem főtantárgyak, akkor az irodalom sem lehetne az!
Az irodalomnak nem szabadna KÖTELEZŐ ÉRETTSÉGI tantárgynak lennie, hanem választható érettségi tárgynak kellene lennie, mint az ének és a rajz.
A Nyelvtan fontos, mert egy embernek kötelező tudnia helyesen írni, a saját anyanyelvén. Helyesen írni, helyesen mondatot alkotni, értelmezni fontos. Jó nyelvtan tudás kell egy valódi irodai munkához.
Az irodalom szimpla művészet. Tudsz verset elemezni? És? Kit érdekel, a mindennapi életben nem használható semmire sem. Megtanulod a költők és írók önéletrajzát. A költők, írók a történelem folyamán, az esetek erős 80%-ban, alkoholisták, skizofrének, öngyilkosok és drogosok voltak. Magyarul, csupa olyan semmirekellő ember, akikről nem kellene példát venni. De ha már művészeti ágként említjük az irodalmat. Most nem azért de verset írni, ezerszer könnyebb mint megtanulni egy hangszeren játszani (zenét szerezni), vagy éppen festeni, szobrászkodni.
A legrosszabb az egészben, hogy a biológia, fizika és kémia nem Kötelező érettségi tárgy.
Kémia: élelmiszeripar, gyógyszeripar, műanyaggyártás, faipar, textilipar...stb. Mindenhez köze van!
Biológia: orvostudomány alapja, agrár szféra (növénytermesztés, állattenyésztés), egészségtan, ökölógia.
Fizika: energetika, villamosság, minden műszaki dolog (szórakoztató elektronika, járműgyártás, műszerek...stb) alapja. Még a KRESZ-vizsgában is van mozgási fizika.
Ezeket kellene jobban oktatni az iskolában! Unokatesóim most gimnazisták, erős gimibe járnak. Aztán mi van ott? Heti 1 fizika, heti 2 biosz, heti 1 kémia. De magyar az van heti 4. Abból a heti 4-ből, heti 3 irodalom. Anno mikor másodállásban hentesboltban dolgoztam, végzős gimnazisták nem egy alkalommal kértek, olyan dolgokat, hogy fogtam a fejemet. Sokuk meg is kérdezte, hogy a pulyka is madár? Kértek már csirke hátsó lábtól kezdve, disznó zuzán át mindent.
Mi a szart oktatnak biosz órákon ha ehhez is ostobák? És itt most nem kell senkinek sem falusi gyereknek lennie, hogy ezt tudja.
Be kerülnek egy munkahelyre, a gimi után, azt full egyszerű alapdolgokhoz is szabályosan síkhülyék.
Munka- és tűzvédelmi szakemberként dolgozok egy cégnél. Sokszor vannak középsulis/gimis (sőt egyetemista) diákmelósok. Nekik is tartok balaset -és tűzvédelmi oktatást. Van teszt az oktatás végén, írásbeli. Elektromos tüzet, 10 gimisből 6-7 vízzel akar oltani. :D Fizikán és kémián nem tanulták meg a szerencsétlenek, hogy a víz vezeti az áramot.
De sebaj! Heti négy magyar órán legalább tudnak verset elemezni!
A testnevelés az szerintem fontos, CSAK van egy kis bibi. Manapság a tesiórák 90%-a mi is? Pici nyújtás az első 5-10 percben, minimális bemelegítés. Aztán a tanár odadob a kölyköknek egy labdát. Aztán fociznak, kézilabdáznak, kosaraznak vagy röpiznek, vagy kidobósoznak. Ez nem testnevelés. Az ilyen tesitanár nem érdemel meg 0 Ft-os fizetést sem. Sőt! Teljesen felesleges egy ilyennek Testnevelési Főiskolát végeznie. OKJ-s képzés keretén belül is lehetne BÁRKI ILYEN tesitanár.
Régebben sokkal normálisabban volt oktatva testnevelés. Ott rendes kardió és erőnléti edzés volt. Nem is voltunk eltunyulva, mint a mai gyerekek. Ott még a tanár magyarázta, hogy mit hogyan csináljunk, hogy kell helyesen végrehajtani egy gyakorlatot úgy, hogy abból ne legyen sérülés. Kellemesen elfáradtunk az órák után. Mindig volt, fekvőtámasz, felülés, medicinlabda dobás, sokkal komolyabb nyújtások. Nem régiben voltam, a rokonom kyokushin karate versenyedzését megnézni. Komolyan mondom anno, a mi középiskolai tesióránk keményebb volt, mint a kyokushin erőnlétinek csúfolt edzés. Egy kiadós tesióra után, fogékonyabb vagy a szellemi tevékenységre, jobban figyelsz az órákon. A testnevelést lehetne normálisan is oktatni, csak manapság a mai tesitanárok 99%-a egy kalap sz*rt sem ér. Heti 3 tesi elég lenne bőven. Nálunk anno úgy volt középsuliban, hogy 9-10. osztályig heti 4 tesi. 11-12. osztályban már csak heti 2 tesi. Nem mentek a tesiórák az érettségire való felkészülés rovására.
A rajzot felesleges középiskolai/gimnáziumi szinten oktatni. (Kivéve a szakrajz! Ha olyan a szakközépsuli). Helyette 1 évig inkább művészettörténelmet kellene oktatni. Annak még lenne is értelme, mert alapműveltséghez nem árt, felismerni mondjuk egy Mona Lisa képet, vagy Rodin a Gondolkodó című szobrát. De rajzolgatni órán teljesen felesleges. Művészeti és grafika szakirányú középsuliban okés az a tárgy, hogy "Rajz- és vizuális kultúra". De egy normál gimibe, totál felesleges. Helyette inkább tanulnának etikettet- viselkedéskultúrát.
Ének-zenét is gimiben/középsuliban max egy 1 évig, 9. osztályban kellene tanítani, heti 1x-er aztán csókolom. Éneklik orrba-szájba a semmi mondanivalójú népdalokat, ami arról szól, hogy a "legíny" meg akarja d*gni a "babáját", meg hogy fodrozza a szél a Tisza vizét. Arról nem is beszélve, hogy a klasszikus zenét (Mozart, Vivaldi...stb.) itt utálják meg a fiatalok. Legalább egy kis jazz, blues is lenne a tananyagban vagy valami. De nem csak a Mozart 4 évszak és a "Felszállott a páva, a vármegye házára". Ehhez megint nem kell diplomát végezni ahhoz, hogy valaki ének-zene tanár lehessen. OKJ-s képzés keretén belül (képzési idő pl: 1 év) BÁRKI lehetne ének-zene tanár, ha azt vesszük hogy milyen manapság egy énekóra. Bár én 2003-2007 között voltam gimis, azaz bőven nem tegnap érettségiztem. :) De már akkor is full baromság volt, sok tantárgy oktatási tematikája és minősége.
Semmit nem vennék ki, de az elosztáson változtatnék. A tesinek örülök, csak nem örömmozgás megy, hanem nyögvenyelés, ezen mindenképp változtatnék.
És emelném a természettudományos tárgyak óraszámát az irodalom és történelem&etika kárára.
Hármas kicsit túlreagálta elég hevesen. :D
"Az irodalom, ugyanolyan MŰVÉSZETI ÁG, mint a zene (->Ének-zene tantárgy) és a festészet (->Rajz- és vizuális kultúra tantárgy). Ha az ének és a rajz nem főtantárgyak, akkor az irodalom sem lehetne az!"
Az irodalom óra lehet hogy művészeti ág részben, de nem készség tantárgy, ahogy a rajz és az ének. Kicsit kevered.
"Az irodalom szimpla művészet. Tudsz verset elemezni? És? Kit érdekel, a mindennapi életben nem használható semmire sem."
Irodalmon nem csak életutakat kell megtanulnunk meg verset elemeznünk. Mikor is voltál te gimis és hol? Mi kommunikáltunk rajta, véleményt fejettünk ki, szituációkat csináltunk, olvastunk, ÉRTELMEZTÜNK, ami ugye sok mai fiatalnak már nem megy.
"A legrosszabb az egészben, hogy a biológia, fizika és kémia nem kötelező érettségi tárgy."
Valóban, és ezekből a legrsszabbak a diákok, ugyanis sajns vagy nem sajnos, ezekhez logikai kézség kell, nem úgy mint a magyarhoz amit beseggelhetsz. Nem csoda hogy kevesen mennek mérnöknek.
"Mi a szart oktatnak biosz órákon ha ehhez is ostobák? És itt most nem kell senkinek sem falusi gyereknek lennie, hogy ezt tudja."
Elég sok mindent oktatnak egy jó suliban egy jó tanárral, de alapból elég sok gyerek tájékozatlan a világ dolgaiban, mivel a szüleik is analfabéták. Erről nem a suli tehet.
"Pici nyújtás az első 5-10 percben, minimális bemelegítés. Aztán a tanár odadob a kölyköknek egy labdát. Aztán fociznak, kézilabdáznak, kosaraznak vagy röpiznek, vagy kidobósoznak. Ez nem testnevelés. Az ilyen tesitanár nem érdemel meg 0 Ft-os fizetést sem. Sőt! Teljesen felesleges egy ilyennek Testnevelési Főiskolát végeznie. OKJ-s képzés keretén belül is lehetne BÁRKI ILYEN tesitanár."
Ez sajnos rólad alkot szegénységi bizonyítványt. A tanár tudja, hogy a diákok nagy része szenvedésként éli meg a tesit, ezért csak akkor van pl kosárradobás, magasugrás, ha jegyet kell adni, és ott is nagyvonalúan pontoz. Készség tantárgy.
"Helyette 1 évig inkább művészettörténelmet kellene oktatni."
Nálunk volt ilyen sima rajz órán gimiben, le vagy maradva vagy rossz suliba jártál.
Erdekes lenne tudni, hogy van-e a heti 5 tesinek merheto eredmenye. Kevesebb tulsulyos gyerek? Persze nehez mihhez viszonyitani, ha mindenhol bevezettek. Ha nincs hatasa, felesleges. Ha van hatasa, akkor is el kell gondolkodni, megeri-e.
Hittan/etika... Heti 2 van belole? Menjenek templomba, allam-egyhaz megint egy?
Talan a rajzot es eneket ossze lehetne vonni egy muveszetek orava?
"Irodalmon nem csak életutakat kell megtanulnunk meg verset elemeznünk. Mikor is voltál te gimis és hol? Mi kommunikáltunk rajta, véleményt fejettünk ki, szituációkat csináltunk, olvastunk, ÉRTELMEZTÜNK, ami ugye sok mai fiatalnak már nem megy."
Képzeld mi is ugyanezt csináltuk irodalom órán. Ugyanúgy semmire nem megy vele az ember. És ettől még az irodalom nem lesz hasznosabb tantárgy. Egyébként leírtam, hogy mikor voltam gimis.
"Valóban, és ezekből a legrsszabbak a diákok, ugyanis sajns vagy nem sajnos, ezekhez logikai kézség kell, nem úgy mint a magyarhoz amit beseggelhetsz. Nem csoda hogy kevesen mennek mérnöknek."
Nem csoda, hogy miért van annyi humán szakos, diplomás bölcsész akik hipermarketben kasszások havi 150 ezerért. Sok "büfédiplomás".
"Ez sajnos rólad alkot szegénységi bizonyítványt. A tanár tudja, hogy a diákok nagy része szenvedésként éli meg a tesit, ezért csak akkor van pl kosárradobás, magasugrás, ha jegyet kell adni, és ott is nagyvonalúan pontoz. Készség tantárgy."
Na ez az ami baromság és nem igaz! A testnevelés az hozzáállás kérdése (mind a diákok, mind a tanár részéről). Az a helyzet, hogy a fiatalok nagy többsége veszettül lusta mozogni, egyre több az olyan aki "lustasági felmentést" kap. Az igaz, hogy készség tárgy, de a tesióra nem is arról szól, hogy élsportolót neveljen a diákból. Igaz, anno az én tanáraim egy másabb generációba tartoztak. Ott nem volt hiszti ha mozogni kellett (persze lusták és kamu felmentésesek akkor is voltak, de lényegesen ritkábban). Tudtak még tartani normális tornaórát és tudták motiválni a mozgásra a fiatalokat. A mai tesitanárok, főleg a fiatalabb tanárok (akik kb. velem azonos korúak vagy fiatalabbak) ugyanúgy nem érdekli őket az, hogy normálisan tanítsanak. A gyerekek közé dob egy labdát, ő pedig nyomkodja a telefonját. (Nem egy mai gimistől hallottam ilyeneket).
"Nálunk volt ilyen sima rajz órán gimiben, le vagy maradva vagy rossz suliba jártál."
Valamilyen szinten, felületesen nálunk is. De attól még, hogy a rajz órák minimálisan tartalmaznak egy kis művtörit, attól még nem lesz művészettörténelem. Mert le merem fogadni, hogy ti is inkább csak rajzolgatattok az órákon. Oké, ez tanártól is függ.
Az irodalomban a verselemzés eleve egy fikció, egy teória. Megpróbálják kielemezni, hogy mire gondolhatott a költő. Ezzel egy a gond, egyik irodalmár sem utazott vissza a múltba 200-300 évet, és nem kérdezték meg magát a költőt, hogy pontosan miről szól az általa írt verse. Szóval 100%-osan senki sem tudja a mai napig, hogy mire gondolt a költő, miközben az berúgva/beópiumozva rímeket fabrikált. Egy verset mindenki másképp értelmezhet, mindenki mást lát bele. Mindenkinek mást jelent (pont úgy, mint egy film, egy zene, egy festmény...stb). Akkor mi alapján is kap egyik gyerek 4-est a másik pedig 2-est? Mi van ha valójában a költő pont arra gondolt 200 évvel ezelőtt, amire a verselemzésből 2-es érdemjegyet kapó diák is?
Persze vannak olyan művek, amiket alapműveltségből illik ismerni (ilyenek a kötelező olvasmányok is például). Nem is tartom úgymond felesleges tárgynak az irodalmat. Viszont, szerintem is felesleges gimnáziumban 9-12. osztályig tanulni, ráadásul úgy, hogy heti 3-4 van belőle. Valamint szerintem sem szabadna kötelező érettségi tárgynak lennie. Egy Környezet- és természetvédelem nevű tantárgyat inkább tennék kötelező érettségi tárggyá. Mert egy érett ember, tudatosan vigyázzon a környezetére. Attól nem lesz érettebb, hogy tud 2-3 verset XY költőtől.
Rendelkezek sportoktatói végzettséggel (is), hát finoman fogalmazva a mai tesiórák színvonala a béka feneke alatt van. Sincere Fist-nek pedig abban igaza van, hogy a testnevelés az hozzáállás kérdése. Jó magam is igen rég voltam már gimis, de nálunk nem volt tingli-tangli tesióra. A jó testnevelő tanár nem azt várja a diáktól, hogy a gyűrűn Csollány Szilveszter-féle gyakorlatokat mutasson be tökéletes pontossággal. De ha a látja, hogy a diák próbálkozik, belead mindent a gyakorlatba, akkor az már egy jó jel. Ha tudja a tanár még motiválni is őket, akkor pedig pláne. De ehhez valóban nem ér semmit az, amikor abból áll egy tesióra, hogy odak*rja a lasztit a gyerekek közé, aztán focizzanak. Ilyen langyibandi oktatói hozzáállással nem csuda, hogy a gyerekek is tesznek az egészre. Persze nem főtárgy a testnevelés, és igen sokkal fontosabb a matek és a kémia, de az nem azt jelenti, hogy akkor már mindenképpen rosszul is kell oktatni a tesit.
Az ének-zene és a rajz az full fölösleges tárgy. Ahogyan a hittan is. Egyházi suliban rendben van. De általános iskolákban is minek erőltetik ezt. Majd idősebb korban eldönti az egyén, hogy szeretne-e csatlakozni egy valláshoz vagy sem. Anno nálunk is volt kötelező hittan általánosban. Mai napig sem vagyok megkeresztelve, még is kötelező volt nekem a miatyánkot kántálni. Olyan gyerekeket akik nincsenek megkeresztelve, teljesen felesleges nekik is kötelezővé tenni a hittant.
Ének,rajz,technika,rögtön mehetne ki az ALTALÁNOS órarendből.Én nagyon rgyszerűen megcsinálnám ezt az egészet.1-6.osztályig a gyerek tanuljon mindent,de egy nap max.6 órája legyen és max heti 2x.Nem kell több,mert elfáradt,stb.Utána 7.ben lennének kötelező tárgyak mint a matek,magyar,1 idegen nyelv.Ezeket min heti 3 órában tanulni kell,de ha szereti az adott tárgyat,felveheti többször.Bejön ehhez a kémia,biosz,fizika,föci.Ezeket is heti 1-2 óraszámban tanítanám.Ha valakinek nem lenne elég felveheti mellé a rajz,ének,technika valamelyikét.Nos heti 5 tesi...Jó az elgobdolás,de gyakorlatban szörnyű.Egy tesi óra legyen legalább 60 perces,és délutáni elfoglaltság.Az iskola adjon x sportágat,amik közül a gyerekeknek választani kell egyet.Ha versenyszerűen akarja csinálja,csinálja,ha nem,ne erőltessük.Aki nem jár sulin kívül más sportra,annak heti 3x minimum járnia kell egy általa választott sportra,aki jár egyesületbe,ő meg eldönti,hogy wz iskola színeiben szeretne-e sportolni.
Jön a kövi váltás,9.ben.9.ben megmaradna a magyar,matek,idegennyelv mint kötelező,de emellé,választani lehet,még egy (esetleg 2 nyelvet).A gyerekek 7-8.ban megismerkedtek a természettudományokkal,tudnak dönteni,hogy melyik 2-t folytatnák.Nyilván ha valaki mind a 4et,az is lehetséges.Itt max.heti 2x lehetne 7.óra,és 5 óráknak is kéne lenni.Majd 11.ben,pedig csak és kizárólag azokat kell tanulnia,amiket szeret és vagy érettségizik belőle.
Nyelvoktatás legyen minőségi,a gyerekek dönthessenek,otthon tanulással maximim 1 órát kelljen foglalkozni,mert az a normális.Így egy intelligens,gondolkozó fiatalság mehetne tanulni tovább és/vsgy dolgozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!