Százalékszámításban, illetve a levezetése 9. osztályban?
Lányom házi feladatot kapott, és már annyira belebonyolódtunk, nem tudok neki segíteni. Segítene valaki a levezetésben, hogy utána el tudjam neki magyarázni? Előre is köszönöm!
1. A falhoz támasztott létra a fallal 30%-os szöget zár be. A talajjal bezárt szög ennek hány százaléka?
2. Egy számból elvettünk 10%-ot, majd a maradék 20%-át , majd végül ezen maradék 20%-át, így 27-et kaptunk. Mi volt az eredeti szám?
"a fallal 30%-os szöget zár be"
Ilyet még nem hallottam, nem 30 fokos szöget? Akkor a másik szög 60 fokos, ennek 200% -a.
1. Az első az nem 30° akart lenni? A szögeket nem szokás százalékban megadni. Ha így van, akkor (mivel feltételezzük, hogy a fal merőleges a talajjal), egy derékszögű háromszöget kapunk, aminek az egyik szöge 30°. A második ugye 90°, a harmadiknak tehát 60°-nak kell lennie. A 60 pedig a 30-nak a 200%-a.
2. ((X*0,9)*0,8)*0,8=27
0,576*X=27
X = 46,875
Elvileg lehet százalékban is megadni szögeket, a KRESZ táblán is úgy van. 30% = 27°
Persze valószínűleg fokról van szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!