Ez a levél elfogadható ecl b2 angol nyelvvizsgán?
A feladat:
Írj panaszos levelet az egyik ismert áruház igazgatójának az alábbi szempontoknak megfelelően.
- rendszeres vásárlójuk vagy
- eleged van az eladók udvariatlanságából
- új mobil telefont próbáltál venni, de csúnyán bántak veled, nem segítettek
- kérd meg az igazgatót, hogy utasítsa a munkatársait arra, hogy udvariasan bánjanak a vásárlókkal
- ha semmi sem változik, kénytelen leszel a másik nagyáruházat előnyben részesíteni
Dear Manager,
I am really sorry to disturb you, but last day I experienced a very inpolite behavior from your salesman. I am a regular customer at your store, but I lost my tolerance, so I want you to start the appropriate procedure.
Last day, I visited your store, because my cellphone got damaged. I asked your salesman to fix the cellphone, but he refused me with an unacceptable attitude. I think a behavior like this is intolerable from a salesman, so I want you to make sure that your employees doing they job and behave politely. If you do not make any changes, than I have to choose a different store.
I hope you understand me.
Your sincerely,
......
Itt a kiegészített levél:
Dear Manager,
I am really sorry to disturb you, but last day I experienced a very inpolite behavior from your salesman. I am a regular customer at your store, but I lost my tolerance, so I want you to start the appropriate procedure.
Last day, I visited your store, because my cellphone got damaged. I accidentally dropped it and the screen now is broken. I can’t receive any phone calls, in fact I can’t do anything with the phone. I asked your salesman to fix the cellphone, but he refused me with an unacceptable attitude. He said that he do not have time for my stupid cellphone, throw it away and buy a new one. I think a behavior like this is intolerable from a salesman, so I want you to make sure that your employees doing their job and behave politely. In my opinion in a cellphone store, a salesman’s job is to help the customer and make sure that he/she is comfortable with the expert’s service.
If you do not make any changes, than I have to choose a different store.
I hope to hear from you soon.
Your sincerely,
......
Azért ez b2-n nem tragikus, de van mit fejlődni.
Némethné Dr. Hock Ildikó - Angol levelezés c. könyve alapján egyébként jól belehet gyakorolni a levélírást, én is eszerint gyakoroltam.
A 'so i want you to start the procedure' nem annyira udvarias, hanem elég követelőző hangnem, én azt átírnám :)
Mondjuk, I would like to ask you to deal with this inconvenient issue, otherwise I have to find another store..
Egyébként szerintem egy B2-re teljesen rendben van... Kapnál érte sok pontot :)
Utolsó:
Kiemelnéd ezeket a hibákat?
Kedves utolsó... szerintem meg te nem vagy tisztában a B2-es követelmény rendszerrel... Némelyik nyelvvizsgán olyan silány szókinccsel, hibás mondatokkal átengednek, hogy az siralmas... Ezt a levelet azokhoz képest felüdülés olvasni... Ez a levél egy erős közepes kategória, amin ha csiszolt egy kicsit sokkal jobb is lehet.
Egyébként kérdező, ha nagyon kukacoskodni akarok, akkor tudnék hibát találni valóban...
1. Az I am really sorry to disturb you - Én ezt átfogalmaznám. A disturb helyett valami más kellene ide.
2. Last day helyett inkább yesterday és behaviour ( bár ez megint csak kukacoskodás ) a from your helyett viszont impolite behaviour of your salesman.
3. I want you to start the appropriate procedure, ahogy már írtam, nem túl udvarias, azt is átírnám valahogy pl.: I would like to ask you to deal with this inconvenient issue as soon as possible...stb.
4. Megint last day helyett én inkább yesterdayt használnék, de ez sem olyan hiba amin akkorát bukna a kérdező...
5. I accidentally dropped it and the screen broke. Sima múltidő, mert időrend szerint egymást követő eseményeket mesélsz el.
6. Any nem kell a következő mondatba a can't do anything helyett pedig I cannot do a thing-et írnék valamiért, de megintcsak ez nem olyan amin sok pontot veszítenél. Levélben viszont nincs összevont alak, szóval a can't cannot :)
7. fix helyett repair szerintem szebb megfogalmazás a következő mondatban.
8. Megint az I want you-t írd át, mert túl követelőző hangnem, még akkor is, ha ez panaszlevél :)
9. customers és én az and után az egész mondatot átfogalmaznám.
Ne aggódj... mindezek ellenére is rendesen kapnál rá pontot kérdező :)
Pont a hibák miatt tettem fel a kérdést, csak az a célom, hogy meg legyen a nyelvvizsga.
Tegnap volt a komplett nyelvvizsga, a writing első feladata egy baráti levél volt, ahol véleményt kellett kifejteni a kávézókról, pubokrók, klubbokról. A másikban a mai gyerekek telefonhasználata mellett vagy ellene kellett érvelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!