Fizika lecke segítség? (nem nehéz csak nem tudom mit írjak)
1. Mit gondol, ha megmérnénk az osztály minden tanulójának testsúlyát és magasságát, milyen értékeket kapnánk, miért?
2. Hogyan lehetne ezt egy tanórán az osztályteremben minél gyorsabban megmérni? (Részletesen írja le milyen eszközökre lenne szüksége, ki mit csinálna közben.)
3. Hogyan jegyezné fel a kapott értékeket? Hogy lenne praktikus ábrázolni? (Pl. egyesével, táblázatban, esetleg csoportosítva? Mik lennének a csoportok, oszlopok…stb?)
4. Mit gondol van-e és ha igen milyen kapcsolat van a testsúly és testmagasság között? Különbözik-e ez fiúknál-lányoknál, ha igen, hogyan?
5. Hogyan lehetne ezt szemléletessé tenni? Hogyan, mit ábrázolna?
1. Eltérőeket, mert nem vagyunk egyformák.
2.
- Táblázatos névsor az adatok rögzítésére
- Szobamérleg
- Derékszögű táblavonalzó, és mérőszalag (mindenkit "falhoz" állítanék)
3. 2. válasz első pont
4. Messzemenő következtetéseket nem mernék levonni egy osztályon belül. De ha muszáj akkor talán azt lehet elmondani, hogy átlagos testalkatnál a magasság növekedésével nő a testsúly is.
5. Grafikonon ábrázolnám a magasságokat (vízszintes tengely) és a testsúlyt (függőleges tengely) és az egyenes meredeksége megadná a kettő kapcsolatát. (akár fiúk - lányok külön)
Köszi!
Nekem nagyon este van már, félre is értelmeztem előbb a faladatokat...
Köszi!
2. feladatnál a derék szögű tábla vonalzó milyen célt szolgálna?
Azt, hogy pontosabb legyen a mérés.
Odaállítod a falhoz háttal, majd a derékszögű vonalzót ráteszed a fejére úgy hogy a másik szára a falhoz simuljon.
És teszel a falra egy jelet a "derékszögnél".
Ennyi csak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!