Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Segítenél pár feladatban?...

Segítenél pár feladatban? Matek összefoglalót csináltam, igazán sokféle feladat, csak nagyon unatkozóknak! (másodfokú függvény, diszkrimináns, gyöktényezős alak, másodfokúra visszavezethető, másodfokú egyenletek, és szöveges)

Figyelt kérdés

Inkább bescannelgetem a füzetem, úgy könnyebb lesz... :)


1. feladat:

[link]


2. feladat

[link]


3. feladat

[link]


4. feladat

[link]


5. feladat

[link]


6. feladat

[link]


A képre írtam rá gondomat-bajomat, így talán könnyebb, mintha vissza kéne ide lapozgatni...


Hát, "ennyi" :)


Előre is köszönöm!



2012. dec. 27. 19:38
 1/10 A kérdező kommentje:
Sajnálom, nagyon lassan tölt be a szerkesztgetések miatt...
2012. dec. 27. 19:43
 2/10 anonim ***** válasza:

1. feladat:

zérushely: egyenlővé teszed nullával, majd megoldod az egyenletet.

szélsőérték:

másodfokú függvény általános alakja ugye a*x^2+bx+c

a szélsőérték helye: -b/2a

értéke: -(b^2-4ac)/4a

de deriválással is meg lehet állapítani.

2012. dec. 27. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
3. feladatnál nem tudom mi a probléma. nem számoltam át, de gondolom jó a két eredmény. visszahelyettesítetted, egyenlővé teszed nullával majd ismét egy másodfokú egyenlet.
2012. dec. 27. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Úgy látom, hogy alapvető dolgoknak kellene utánanézned.

(szélsőérték, zérushely..)

Tudom javasolni:

http://www.youtube.com/watch?v=1NB8UIREgNw

vagy hasonló kidolgozott feladat:

[link]

2012. dec. 27. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

A 6. feladatban szereplő két példát kidolgoztam neked. Itt érhető el:

[link]

Ha az oldalon belül nem ugrik oda, akkor a Másodfokú egyenletek -ben az utolsó két szöveges feladat a tied.

2012. dec. 28. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Jajj, de jó lett ez a két kidolgozott szöveges :)

Nagyon szépen köszönöm!


Csak azt nem értem (bár a végeredmény jól jött ki), hogyha a szorzat 56-tal több, mint az összeg tízszerese, akkor miért vonjuk ki a szorzatból az 56-ot, miért nem hozzáadjuk?!

És ott az ellenőrzés hogyan történt? Mert nagyon nem értem...


De ááá, a másodikat sem értem, pedig az is szépen ki van dolgozva.... :D

Hagyjuk, reménytelen vagyok.

Köszönöm! :)

2012. dec. 30. 22:10
 7/10 anonim ***** válasza:

Ja, ha hagyjuk, akkor tényleg reménytelen!

" hogyha a szorzat 56-tal több, mint az összeg tízszerese, akkor miért vonjuk ki a szorzatból az 56-ot, miért nem hozzáadjuk?!"

Mert egyenletet (egyenlőséget) írunk fel. Ha az egyik bot 56 cm-rel hosszabb, mint a másik, akkor a hosszabból kell levágni (elvenni), hogy egyenlők legyenek.

A másodikban mit nem értesz?

2012. dec. 30. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim válasza:

A második feladatot elrontottad :)


Amikor keresed, mikor van két gyöke:

(-4)^2-4*5*c>0 <- idáig jó

Ezután az alakítást rontottad el, helyesen:

16-20*c>0

16>20*c

c<4/5 <- ez lesz a megoldás


Egy gyöknél:

b^2-4*a*c=0 (behelyettesítesz)

16-20*c=0

20*c=16

c=4/5 <- ez lesz a megoldás


Ha nincs gyöke:

(-4)^2-4*5*c<0

16-20*c<0

16<20*c

c>4/5 <- ez lesz a megoldás


Remélem tudtam segíteni :)

2012. dec. 31. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim válasza:

8as vagyok újra.


A 3. feladat jó, csak be kell fejezned.


Az 5. feladatról pár szó.

A 4. sorban van egy előjelhibád a rendezésnél (csak figyelmetlenség). A végén nem "+11", hanem -11 van. Nem számoltam, így mi lesz az eredmény, de így már lesz megoldása.

Kikötés: szépen elkezdted vizsgálni, hogy a gyök alatt ne legyen negatív, de elvi hibás.

Egyszerűen azt az x^2-5*x+11>=0 egyenlőtlenséget kell megoldani. Egyenlőtlenséget úgy oldunk meg, hogy először vizsgáljuk az adott egyenlőtlenséget (x^2-5*x+11=0), kiszámoljuk a gyökeit (ha vannak). Jelen esetben a diszkrimináns kisebb, mint 0, ekkor ugye nincs gyök (D=25-44<0). Ezután egy derékszögű koordinátarendszerben ábrázolod jellegre helyesen az adott parabolát, jelen esetben a parabolának és az x-tengelynek nincs metszéspontja, és mivel az x^2 es tag együtthatója pozitív (1), így a parabola "felfelé nyílik", tehát minden x-re az x^2-5*x+11>=0 egyenlőtlenség fennáll.

(Ha lett volna gyöke, akkor az lenne az x-tengely és a parabola metszéspontja, vizsgálni kell, az x^2es tag együtthatóját, ebből tudjuk, hogy felfele vagy lefele nyílik, majd az ábráról leolvasható, hogy melyik intervallum helyes).


Remélem érthető :)

2012. dec. 31. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

Kedves 7. válaszoló!

Most már ezzel a botos példával megértettem, köszönöm! :)

A második szöveges feladatban pedig a 3. sortól nem értem az ellenőrzést.


Kedves 8., és egyben 9. válaszoló!

A diszkriminánsos feladatot teljesen megértettem, köszönöm. :)

az 5. feladatban kijavítottam az előjelhibát, így tényleg lett két megoldás.

A kikötést mi úgy szoktuk megcsinálni, nem szoktunk ábrázolni, meg semmi, csak megoldjuk úgy, ahogy én is csináltam. Ilyeneknél nem szoktunk gyököket keresni, ezért nem értettem a 3. feladatban sem, hogy ott a visszahelyettesítésnél minek kéne gyököket keresni?! Szóval kijött két megoldás, de az én kikötésem szerint egyik sem felel meg.

2012. dec. 31. 14:35

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!