Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Fizika feladat - mit számolok...

Fizika feladat - mit számolok el? (mozgócsiga, csapsurlódás)

Figyelt kérdés

[link] - bme gépészmérnöki alapismeretek példatárban a : 34., 35., 36. feladatokat csinálgattam, de a teljesítményszükséletnél mindíg a fele jött ki, mint kéne. Valaki leírná lépésekben hogyan kéne kiszámolni? (feladatok végeredményei a példatár végén)


(pl. a 36-os feladat első részében, a szükséges húzóerőt ki tudtam számolni. De lenne pár kérdésem:

1.Ha P=Mω -vel kell kiszámolni, a csapsurlódási nyomaték és a vele ellentétes húzóerő által keltett nyomaték összeadódik vagy a különbségüket kell venni?

2.Ha a feladatban a teher emelési sebessége van megadva, az egyenlő a kötél sebességével (a kerületi sebességgel), vagy fele akkora?

3. Ebben a 3 feladatban miért a forgómozgás teljesítmény képletével kell számolni, miért nem jó a P=Fv a húzóerőre?

4. Miért jön ki mindegyik feladatban a teljesítményre a fele mint aminek kéne lenni? Pl a 36.-ban nekem M=98.1+1.1772 és ω=10 rad/s, ezekből pedig P=992.72, ami fele a megoldókulcs szerinti 1985,6-nak.


Köszönöm a segítséget előre is , rendesen belekavarodtam ezekbe..



#fizika #BME #mozgócsiga #csapsurlódás
2012. nov. 22. 21:36
 1/7 anonim ***** válasza:

Én első lépésben meghatároznám az erőt, ami g*m/2 plusz még a csapágysúrlódási nyomaték legyőzéséhez szükséges erő. (Nem tudom, de feltehetően m*g*mű*(d/D)


A hatásfok végeredményben az erők arányával egyenlő, azaz m*g/2 a hasznos erő, és m*g/2 plusz a csapágysúrlódás az összes erő, ez van a nevezőben. A hatásfok


A szükséges teljesítmény p=F*v, ahol v 4 m/s, mivel a teher emelkedik 2-vel, a kötél a mozgócsigán meg duplán van fogva, azaz két métert kell húzni a végét, hogy a csiga egy métert emelkedjen.

2012. nov. 22. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Nem értem, miképpen törlődhetett a válaszomnak pont a KÖZEPE?


Szóval a hatásfok a hasznos erő/összes erő módon is számolható, azaz a kötélerő a két csiga között / a kötélerő a húzott végénél.

2012. nov. 22. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Kösz szépen a gyors választ, minden világos:) m*g*mű*(d/D)-t nem láttam még, de így jóval egyszerűbb, levezetve nekem is ez jön ki.


Egyedül tanulom ezt, és sajnos a bme-s "általános géptan" jegyzet nem ad sok segítséget feladatmegoldáshoz, mikor még bejártam előadásra az teljesen értelmetlen volt, a gyakorlat szintén.

Megkérdezhetném, te honnan tanultad meg ezeket? Valami jó tipp/jegyzet kéne, most csak a példatár feladatait csinálgatom párhuzamosan a Kováts Attila féle géptan jegyzettel. Esetek többségében kikövetkeztetem a dolgokat, de mint most, rendesen belebonyolódtam.(ebben segített, hogy a glink-es kidolgozott példatár 50%-ban rossz...)

a gépalap tárgy hírhedt a 80%-os bukásarányáról, ezért a nagy igyekezet

2012. nov. 23. 02:08
 4/7 anonim ***** válasza:
80%-os bukásarány? Érdekes, ide járok, és átlag max a hallgatók 20-30%-ának nem sikerül teljesíteni a tárgyat elsőre...
2012. nov. 23. 03:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

a téma nem ez. Se neked, se nekem nincs pontos információm erről az adatról, egyezünk meg egy kettő közötti értékben.

nem a bme-t akartam támadni, nem kell önkéntes rendőrködni.


lehet neked könnyen ment, és haverjaidtól se hallottál mást, nem mindenki hagyta ott a gimnáziumot erős fizikaalappal.


példa :

[link]

[link]

2012. nov. 23. 11:44
 6/7 anonim ***** válasza:

Én vagyok az első válaszoló. A képletet a csapágysúrlódásra csak úgy ránézésre vettem, ebben biztos sokat segít, hogy fizikatanárként dolgozom :)


Nekem középiskolásként még heti 2;2;3(+2);2(+2) fizikaórám volt, a zárólejes az fakultációs óra.


Két központi írásbeli kellett a felvételihez, ami megfelel a mai emelt szintű érettséginek, de ilyen alapozással az nem volt nehéz. (max pontos lett)


Pokorni reformjai óta 2;2;2;0 óraszámban tanul fizikát egy átlag gimnazista.


Az egyetemek ezt nem igazán veszik figyelembe, sőt sok szak a bolognai rendszer bevezetése óta önmagával sem konzisztens: pl. a hallgató épp csak elkezdi tanulni az analízist, de a párhuzamos kurzusokon már alkalmazni kellene...

2012. nov. 23. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

De kérdező, amit linkeltél, az keresztfélév, vagyis akik írták, már egyszer megbuktak belőle. Nem nehéz így rossz eredményt elérni, főleg, hogy kereszten csak vizsgakurzus van.

De tényleg mindegy.

Most kezdted, lesz ez még sokkal rosszabb is, hidd el! (tapasztalat :-) )

2012. nov. 23. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!