Hogyan legyek jobb ember aki mindig jót cselekszik és egyben jól is tanul?
csak én érzek egy kis ellentétet a szavaidban? 4-5ös akarsz lenni, de most nyáron meg nem akarsz végig tanulni? Nyilván, ha megbuktál, elég sok bepótolnivalód lehet, amihez idő kell. Nem kell végigtanulnod az egész nyarat, de mondjuk ha általában minden délelőtt tanulsz, annak lehet eredménye.
És jövőre... ahhoz, hogy 4es 5ös legyél, sokat kell tanulni. De a legfontosabb, mindig oda kell figyelni órán. És valószínűleg, mint már írtam, neked nehezebb is lesz ennyit javítani, mivel eddig nem tanulhattál sokat.
De az elhatározást értékelem, ha tényleg tanulsz, betartod, és nem folytatod azt, amit eddig csináltál... akkor az dicséretes, tényleg. :) Sok kitartást hozzá.
Amúgy tanulni úgy kell, hogy leülsz és tanulsz. Nincsenek ehhez annyira nagy tippek. Elhatározás kérdése.
Szomorú hogy megbuktál viszont jól állsz a dolgokhoz ha ez nem csak egy kis fellángolás volt hanem fent is tudod tartani semmi gond nem lesz, valóban nem kell egész nyáron tanulnod de szerintem pótvizsga ellőt 1 hónappal kezd el mindenképpen! Jövőre meg tanulj mindennap tudom nehéz fölég ha gép ellőt ül az ember de megéri. :)
Ne hagy semmit az utolsó pillanatra mert abból csak baj lesz, én magam is így jártam... szóbeliig van 7 napom 3 napja kezdtem tanulni reggeltől estig nyomatom és félek így se fogok végezni.. de ezt csak magamnak köszönhetem.
Türelem és szorgalommal menni fog. :)
Szerintem pedig érdemes a napirendedbe beiktatni nyárra, hogy mondjuk minden reggel felkelsz hétkor, és egy órát tanulsz. Utána meg szabad az egész napod. Így nem a javítóvizsga előtt kell kapkodnod.
És hogy 4-5-ös tanuló legyél... hát arra az a megoldás, hogy szeresd meg a tanulást. Én mindig kitűnő voltam, egy-két négyessel, és gyakorlatilag sosem tanultam délután, kivéve ha szó szerint kellett valami, pl. vers, meg a töri évszámok (de ahhoz nagyon nincs érzékem), illetve az első években idegen nyelvre a szavak. De a harmadik évtől már azt sem kellett, csak a verseket meg az évszámokat.
A többi dolgot egyszerűen úgy jegyeztem meg, hogy aktívan részt vettem az órán. Ez annyit jelent, hogy eleve nem beszélgettem mással, hanem az anyagra figyeltem, de nem csak hallgattam, hanem ha bármi kérdésem felmerült, azonnal fel is tettem. Ez főleg azoknál a tárgyaknál számít sokat, ahol meg kell érteni az anyagot, pl. matek, kémia. Ha ugyanis mond valamit a tanár óra elején, amit nem értesz, és arra épül az egész óra, onnantól semmit nem fogsz érteni. Ha amikor látod, hogy nem érted, jelentkezel, akkor két perc alatt elmondja és onnantól minden rendben van. Ha azonban nem kérdezed meg, akkor utána otthon nem csak azt a kérdéses dolgot kell kitalálnod egyedül, hogy van (ami már eleve biztos, hogy nem két perc lesz), hanem az egész utána következő anyagot.
Persze azzal számolj, hogy az elején szenvedni fogsz a dologgal, ugyanis ha eddig bukdácsoltál, akkor nincsenek meg az alapjaid, amire a többi tudást lehetne építeni. Szóval ha valóban akarod, akkor visszamenőleg is jó lenne foglalkozni azzal az anyaggal is, amiből nem buktál ugyan meg, de nem tudod. Anélkül ugyanis nem lehetsz _igazán_ jó tanuló, csak magolós.
Ne vedd biztosra, hogy így sikeres leszel. Egy csomó rossz jegy mögött rossz tanulási módszerek állnak.
Pl:
Tízszer is elolvassák, de még mindig nem tudják, mit olvastak...
Átolvassák sokszor egy matekpélda megoldását, de egy másik hasonlót nem tudnak megoldani.
Ha a módszerrel van gond, segítőre lesz szükséged. A megfelelő tanulási módszer attól is függ, milyen tantárgyról van szó.
vrrrrrr
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!