Matekban jók vagytok?

Figyelt kérdés

8 sin négyzeten x - 7 cos négyzeten x = 8

Nekem nem megy.

Ha tudjátok ne csak a megoldást írjátok.

köszönöm :)


2011. jan. 18. 20:33
 1/8 anonim ***** válasza:

átalakítod úgy a kifejezést, hogy csak cos szerepeljen benne (tehát a sin^2 et kifejezed valahogyan a cos segítségével, az egyik alap tulajdonságról van itt szó).


Az x et kapásból kiszámolni még így sem menne, szóval először a cos x értékét számoljuk ki: cos x et elnevezed y-nak, így y-ra nézve kapsz egy másodfokú egyenletet, amit megoldasz.

Kijött mennyi lehet a cos x, ebből meg már tudod, hogy x mennyi lehet.

2011. jan. 18. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 vurugya béla ***** válasza:

Nálam ez a jel jelöli a négyzetet: ` OK?


8sin`x-7cos`x=8

Amit az előző hozzászóló mondott, de nem tudta pontosan az azonosságot:

sin`x +cos`x=1

Ebből: sin`x=1-cos`x jön.


Behelyettesítve:

8(1-cos`x)-7cos`x=8

8-8cos`x-7cos`x=8 \ -8

0=15cos`x \ :15

0=cos`x \ gyökvonás

0=cosx

x=pi/2+k*pi


ha k eleme Z



vrrrrr

2011. jan. 18. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

"Amit az előző hozzászóló mondott, de nem tudta pontosan az azonosságot"


az első hozzászóló egész pontosan tudta az azonosságot, és direkt nem árulta el, csak utalt rá, hogy egy egészen egyszerű dologra gondoljon a kérdező.

Ugyanis ha már nem az ő házifeladata, akkor az első hozzászóló úgy gondolkodik, hogy nem fogja az illető helyett megcsinálni teljesen, csak útbaigazítást ad, hogy abból kiindulva a házifeladatot kapó már önállóan meg tudja oldani.

2011. jan. 18. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 vurugya béla ***** válasza:

Nem biztos, hogy ez az a fórum, ahol oktatni kell...


Sok olyan "segítő" van, aki maszlag-dumát beír egy-egy matekpéldára, hogy így kell meg úgy kell csinálni, csináld csak - mert rémlik, hogy valami ilyesmit tanultak egykor -, de fogalmuk sincs a feladatról, csak észt akarnak osztani.

Jó pár ilyen választ láttam már itt.


A válaszod alapján nem lehetett eldönteni, valóban tudod-e, lehet, hogy egy tanári útmutatást bemásoltál ide a matekfüzetedből, de nem tudnád megoldani a feladatot.

Az is gyanús volt, hogy nem jelezted, hogy hiányos másodfokúra lehet számítani, pedig az üvölt az egyenletből, mivel nincs benne elsőfokú tag.


Ha tényleg tudtad a megoldást, akkor bocs, de ez még mindeddig sem derült ki...


vrrrr

2011. jan. 19. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

a válaszom alapján lépésről lépésre a kérdező világosan meg tudta volna oldani egyedül is a kérdést (ha nem oldják meg közben helyette), tehát ez egy teljesen jó segítség volt.

És mivel nem az volt a cél, hogy én itt játszhassam az agyam, hogy jéé, meg tudok oldani gimis típuspéldákat, mekkora király vagyok (annál egy picit többre tartom magam), ezért ennél többet nem is fogok adni, mint ahogy eddig sem adtam.

Egyébként a legtöbb "segítő maszlag" - ahogy te nevezed - , amikkel találkoztam itt, azok teljesen jó irányba, az alapelgondolást megmutatva indították el a kérdezőket a jó megoldás felé, anélkül, hogy helyettük megoldották volna. Legtöbbször olyan emberektől is jönnek, akikről már más kérdésekben kiderült, hogy gimisnél magasabb szinten értenek a matekhoz (megjegyzem, én is ezek közé tartoznék..), mert nekik már nem önigazolás kell, hanem rávezetni szeretnének.


Normális esetben ez lenne az ideális válasz, nem pedig az, hogy itt van, másold le, és csodálj milyen ügyesen megoldottam a feladatodat.

2011. jan. 20. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 vurugya béla ***** válasza:

Kedves vitatkozó!


Nem szeretnék vitába szállni veled, hogy melyikünk néz le "magasabbról" erre a valóban egyszerű matekpéldára. (Nem biztos, hogy ez erény...)


Nem állíthatod, hogy a minden második matektanár által füzetbe lediktált általános útmutatásod alapján a kérdező tök jól megoldhatta a feladatot. Jó lenne megtanulni a más fejével gondolkodni. A szerinted jól megmondott útmutatás lehet, hogy az ő számára egy zagyva mondat.


1. Lehet, hogy nem tudja rendesen átrendezni (instrukciód alapján nem is tudja, hogy át kell!) a trigonometrikus Pitagorasz-tételt.

2. Lehet, hogy nem meri összevonni a koszinusznégyzeteket.

3. Lehet, hogy nem tudja, hol nulla a koszinusz.

4. Lehet, hogy látja, hogy másodfokú, de mivel hiányos, nem tudja, mit vegyen b-nek a megoldóképletben.

5. stb.


Válaszod nyilván készen áll: hülye fantáziálásom eredménye az előző négy lehetőség, ostoba és rosszindulatú vagyok, hogy ilyeneket feltételezek egy mai kb. tizenhétévesről.


Válaszom: e hibák mindegyikét TAPASZTALTAM ilyen korúaknál. Elefántcsonttoronyban élsz. A matematika tudása kevés ahhoz, hogy oktatni is tudd.


Olvasd vissza, előző reflexiómban nem személyeskedtem. Csak feltételesen írtam, hogy mely esetben mit gondolhattál, illetve megindokoltam, miért gondoltam, amit gondoltam.


A tanári "maszlagot" beíró emberekkel kapcsolatosan nem szállok vitába, csak egy linket adok. Ha valóban felülről nézel a középiskolás matekra, akkor neked is felforr a véred:


http://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok__hazife..


Elsiklottál továbbá egy fontos megjegyzésem fölött: abból gondoltam, hogy nem oldhattad meg, abból gondoltam, hogy felületesen írtál csak valamit, hogy nem jelezted, hogy hiányos másodfokúval lesz dolga a kérdezőnek. Tapasztalat, hogy ha ezeket szimplán "másodfokú egyenletnek" nevezed, akkor a diák a megoldóképlet után kapkod és esetleg ott akad el. Szerintem a segítő szándék nem bonyolítaná a feladatot...


Várom válaszod!


vrrrrr

2011. jan. 20. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

ha ilyen szinten van problémája a gyereknek, mire ideér, az már régen rossz, de ezek nem fognak előjönni, ha nem maga szembesül velük (nekem is tapasztalat, hogy ha valaki helyett megcsinálsz 10 példát, az gyakran semmit nem ér, a 11.-nél ugyanolyan bambán fog nézni, csak már várni fogja, hogy te megcsináld, míg ha neki kell végigszenvednie, akkor ha menet közben meg is akad, és segíteni kell, az ér valamit).


Ha ezeknél a lépéseknél elakad, akkor még mindig tud ide választ írni, hogy pl. az első 1,2 lépés megvan, de itt a 3.-nál nem értem, hogy hogyan kell csinálni. És akkor arra megint lehet reagálni, hogy itt ez van, a lényeg viszont, hogy ő dolgozzon vele.


//a linken szereplő válaszban az elindulás, hogy egyenletrendszerként írja fel - és a felírás is - jó, az a gáz vele, hogy onnan már nem látta a válaszoló, merre tovább, mégis előadta, hogy innen már trivi, és így a feladat lényegi lépése maradt ki, illetve elküldte a kérdezőt a susnyásba a 3as ponttal - ha azt írja, hogy itt a felírás, és ebből kéne valamit kihozni, de nem tudom, hogyan, az korrektebb lett volna, így viszont tényleg félrevezetheti a kérdezőt.


Én viszont úgy gondolnám, hogy az én válaszom nem ez a kategória volt, mivel az összes lépés világosan és követhető sorrendben oda volt írva, nincs benne rossz lépés, így nem vezeti sehol vakvágányra a kérdezőt. Ha esetleg valamelyik lépésnél megakadna, akkor még mindig tud kérdezni azzal kapcsolatban.

Ha meg már annyira reménytelen lenne a helyzet, hogy hacsak nem rágják a szájába a dolgot szó szerint, akkor nem képes megcsinálni, akkor meg eleve kár az egész.

2011. jan. 20. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 vurugya béla ***** válasza:

Meggyőztél, a válaszod valóban nem az a kategória, mint a linknél, de annyiban meg nekem van igazam, hogy a válaszodból nem látszik, hogy végigoldottad volna a feladatot, van-e benne valami buktató.


Vitánk abból ered, hogy másképp értelmezzük a "segítés" fogalmát.


Én egy olyan diákot képzelek oda, akinek holnap reggelre meg kell legyen a megoldás, mert egyest kap, Te pedig egy olyat, aki esetleg hosszabb tanítvány-oktató típusú kommunikációval elsajátítana egy összetettebb tudást.


Talán a kérdező is hozzászól, hogy milyen segítségre vágyott...

2011. jan. 21. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!