Másodfokú-egyenlet képletet miért kell megtanulni?





Csak hogy világos legyen: A másodfokú egyenletet én sem használom minden nap, pedig matektanár vagyok. Viszont a tételek és bizonyítások, a számelméleti feladatok, a geometriai szerkesztések az értelmi képességek növelését nagymértékben segítik.
Ugyanígy a megtanulandó versek sem azért vannak, hogy majd a Walesi bárdokat fogja a sarki hentes számonkérni, az ilyen felvetések a teljes tájékozatlanságot jelzik. Az irodalom tanulási az esztétikai érzéket és önkifejezést fejlesztik. Szóval mielőtt számon kéri bárki is, hogy az adott ismeretet mikor fogja hasznosítani a való életben, gondoljon arra, hogy az elsajátítása és alkalmazása során milyen további képességeket vesz igénybe.










Miért ne? /Valamit/ kell tanítani, számonkérni, tanulni. Ennek egy része nem tetszik. Ez is egy matematikai/természeti törvény, hogy ha van egy csomó dolog, akkor abból valószínűleg néhány nem fog tetszeni. A matekon belül van akinek a geometria, másvalakinek a számelmélet nem tetszik, neked a másodfokú. Az iskolán belül valakinek a földrajz, másvalakinek az ének. Satöbbi. És ez így tök oké. (Különösen, hogy nem is kell mindent tudni, ahogy a többiek is írják, kihagyod a másodfokút, egyest kapsz, na bumm, más területeken meg behozod. Csak a neked tetsző 50-75-90% -ot várják el, hogy tudd.)
Szerintem nagyon sok baj nincs vele. Ha mérgelni akarod magad, olvasd el a Lockhart's Lament[0]-et, matektanár mérgeli magát, de szépen meg van írva, olvasmányos mint egy tragédia (szomorú történet).
[0] [link]





21
Az elsajátítása és alkalmazása során milyen további képességeket vesz igénybe?
Elég csak megnézni, hogy hány funkcionális analfabéta van az országban.
Negtanultak valamit (hosszabb-rövidebb időre) s ennyi. Ha pont úgy visszakérdezed tőle, felmondja, de gondolkodni, vagy valaminek utánanézni képtelen. Nem tudja mit olvas, nem tud értelmezni dolgokat, nem érti mi miért van.
De mivel ez nem elvárás a közoktatásban, kitőnő eredményekkel simán el is végezheti.
Mellékesen meg még a propagandára is fogékonyabb. Sokszor hall valamit, megtanulja, ismétli. Kritikus gondolkodása 0.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!