Mennyire számít “csalásnak”, ha a legtöbb olyan tárgynak, ami tök felesleges és úgyse azzal fogok foglalkozni a jövőben, chatgpt-vel iratom meg a házit és minden dogát ugyanezzel végigpuskázom?
Hát, eléggé. Nyilván a puskázás önmagában csalás, a ChatGPT meg nem sokban különbözik attól, mintha más munkáját használnád fel.
De, ha tényleg nem érdekel az adott tárgy, és nem buksz le vele, akkor mindegy.
Több olyan oldal van, ami a ChatGPT eredményét picit lebutítja, esetleg 1-1 hibát tesz bele, hogy hihető legyen.
Amúgy ez a jövő. Így az 1 órás leckeírás 5 perc, sokkal több dologra marad idő.
A probléma a "tök felesleges" fogalmával van.
Minden tantárgy fejleszt valamilyen kompetenciát, amit te most tök feleslegesnek gondolsz - később hiányozhat.
„Amúgy ez a jövő. Így az 1 órás leckeírás 5 perc, sokkal több dologra marad idő.”
Jó is lesz az a jövő... Nehogy valaki magától alkosson valamit, ezzel önmagát fejlesztve. A leckeírásnak nemcsak a tárgyi tudás elsajátítása az értelme, hanem az is, hogy az alkotás mikéntjét tanulja meg az ember. A másik dolog, hogy csak a ChatGPT-re hagyatkozni bármiben elég nagy bátorság. Ő sem hibátlan, és nem is lesz a jövőben sem, de ha nem vagy a megfelelő tudás birtokában, akkor a hibát sem tudod kijavítani.
Nyilván a közoktatásban nem emberek élete van kockára téve, ha a ChatGPT valamit elront, de egy munkahelyen már például tudhat problémát okozni.
Nincs problémám azzal, ha valaki csal, mivel ez az emberiség sajátja mióta világ a világ.
A probléma azzal van, hogy megpróbálsz képmutató lenni. Természetesen maximálisan csalásnak számít.
Ettől függetlenül, ha a tanár annyira tesz az egész tantárgyára, hogy engedi a puskázást (Igen, tanárként csak akkor nem veszed észre, ha nem akarod.), akkor igazából teljesen felesleges bármit is mondani, mivel mindkét részről a munka megúszása a legfontosabb.
A ChatGPT stílusát én is, és akárki is. Ezért is írtam, hála az AI fejlődésének, rengeteg olyan oldal van, ahol egy butított verziójú megfogalmazást lehet kinyerni.
Másrészt pedig az idő értékes. IT területen tervezek tovább menni, a kutyát nem érdekli, hogy miben halt meg Petőfi, vagy mikor volt a Tatárjárás, ezek mind olyan dolgok, amik a dinamikusan fejlődő világban haszontalanok. Ami érdekel, azt tanulom, ami nem, arra ott van minden más. Heti több órát lehet nyerni a poroszos, selejt oktatási rendszerből visszamaradt leckék és tanulnivalók kikerülésével, amiket akármi másra lehet fejleszteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!