Phd-val kapcsolatban mit gondoltok erről? Javaslatok?
Most még nem döntöttem el teljesen, hogy szeretnék-e phd-ra menni (vagyis hát szerintem igen de hát sose tudni nem lesz-e valami ami miatt mégse jön össze vagy meggondolom magam).
Most szeptembertől kezdeném a mesterképzést, ha felvennének. Most fontolgatom de mikor kellene véglegesen eldönteni hogy akarok-e phdra menni vagy sem? Mesterképzés első vagy második évében? (Összesen 2 év)
Ha például más jellegű munkát még nem végeztem (még diákmunkán sem voltam), csak különórát adtam egy ideig, akkor próbáljak ki mindenképp mást is előtte? Hogy lássam, hogy egy "hagyományos" munka jobb nekem vagy a PhD. Mesterképzés alatt kellene gyakornoknak mennem valahova, szóval ezt nem tudnám kikerülni. De mondjuk azon kívül menjek el mindenképp valahova?
És ha oda kerülnék, hogy tudom már hogy PhD-t szeretnék, akkor mikor érdemes ezzel megkeresni egy témavezetőt? Például a 2 éves mesterképzés második évében már szeptemberben vagy elég márciusban? Vagy már első évben ezt be kellene jelentenem, hogy ilyesmit fontolgatok?
Már előfordult, hogy egy tanár javasolta nekem az ilyesmit, utalgatott rá, hogy reméli egyszer én is ilyenbe kezdek de én nem mondtam senkinek a véleményem, mert még nem is akartam/akarom tutira eldönteni.
Esetleg van itt olyan akinek PhD-n két témavezetője is van? Például azért mert kicsit interdiszciplináris a témája? Ha két külön tanszékről szeretnék esetleg témavezetőt, akkor nekik mennyire kell ismerniük egymást meg kapcsolatba lenniük? Ez most még csak egy feltevés.
Köszönöm az új válaszokat, és főleg a konkrét tanácsokat! OTDK-n részt vettem már alapképzésben is, voltam pár konferencián és mesterképzésen is szeretnék nekiindulni még egyszer az OTDK-nak.
Tanulmányokat is akartam publikálni de sajnos ez nagyon lassan és nehezen megy.
Na akkor jó úton haladsz és neked való a doktori.
Mesterképzésen egyetlen feladatod van, hogy lediplomázz és részt vegyél kutatásban.
Nagyon keveseknek sikerül mesterképzés alatt elsőszerzős publikációt leadni (IF lapba) .. de még társszerzős publikácóit is összehozni. Erre kevés két év. Ezért a TDK és konferenciaelőadás vagy poszter a legjobb amit reálisan elérhet az ember. Meg eleve ha nem kapcsolódik a témádhoz, akkor max a felvételiben számít pontot, amúgy nem tudod felhasználni a PhD követelményben.
Kivéve ha elfogadja a DI. Ezért jól teszed ha már nézegeted a témákat és professzorokat, hátha találsz valamit ami leköt 6 évre is akár. Ez a nehéz benne. MSc alatt én 3 csoportot megjártam mire ráleltem arra, amiért megéri 200 órát dolgozni egy hónapban :)
Ja és még annyit, hogy mesterképzésen nekem volt két témám egyszerre, két külön csoporttal. Végülis jól jártam mert két cikkbe is sikerült bekerülnöm.
Viszont nem javaslom a két témavezetőt. Egy professzorral is nehéz kijönni, és megtalálni a közös hangot, viszonyt amiben kibontakozhat egy tudományos műhely.
Ha interdiszciplináris a témád, akkor is legyen egy fő témavezetőd, és maximum a társterületekrő bevonsz másokat "kollaboráció" formájában. A vége egy közös publikáció. Ez is rejt nehézségeket, de legalább nem szakadsz ketté és valaki ténylegesen a főnököd.
Nem csak a természettudományi PhD ér valamit úgymond. Attól, hogy egy PhD humán területű, azaz inkább elméleti nem jelenti azt, hogy az kamu lenne, és itt mindegy, hogy levelező képzésről van-e szó vagy nem.
Egyébként ismerik olyat, aki levelezőn csinálja (ez természettudomány) és mellette részmunaidőben dolgozik máshol vagy olyan munkahelye van, ahol ezt rugalmasan kezelik, mivel a PhD voltaképpen növeli a munkahely presztízsét. Humán területnél pedig rengeteget kell olvasni, hidd el sokan munka után vagy közben (ha rugalmas), hétvégente ülnek a könyvtárban és dolgoznak a témájukon, persze nem kísérleteznek de attól még ugyanakkora munka van mögötte.
Ráadásul ez még mindig pozitívumként értékelhető, hogy akik nem csak az egyetemi tanszékeken vannak egész életükben nulla munkatapasztalattal a szakmájukban sokkal jobban hozzá tudnak járulni az egyetemi képzés minőségi fejlődéséhez. Nem mindegy valamit úgy tanítani, hogy könyvből olvastam, szabály szerint ennek így kell lennie stb.közben a munkaerő-piacon meg totál másképp működnek a dolgok és a hallgatókat erre nem készítik fel. A PhD képzés egyik célja az oktatói utánpótlás segítése, amely minél tapasztaltabb, széles látókörű szakemberek bevonásával lehetséges csak.
Szerintem jobban jársz 1 témavezetővel, aki segít előrejutni, de olyan témavezetőt válassz, aki szakmailag nagyon topon van, néz utána önéletrajznak, publikàciós listának stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!