A tanulok körében már divat lett a tanárra fogni, hogy nem tudják a matekot vagy a fizikát?
nálunk a matektanár olyan volt, hogy emelt matekon (mondjuk a csop fele emelt angolos akart lenni, csak ahhoz is túl hülye volt...)a csoport kb 20%-a értette h mit akar. A többinek gőze sem volt h mit akar.
De én nagyon bírtam!
Is-is. Múlik a tanáron és a diákon is. Ha jó a tanár, és érdeklődik a diák, akkor értelemszerűen eredményes a diák. Ha jó a tanár, de rosszabb a tanuló, akkor megszeretheti, megértetheti vele az anyagot, tárgyat. Saját példa. Volt egy osztálytársam, aki szabályosan úgy olvasott, mint egy másodikos. Mikor átkerültünk ötödikbe kaptunk egy fantasztikusan jó magyartanárt. És csodák-csodájára sikerült a leányzót megtanítani úgy olvasni, ahogy egy felsősnek illik. Azóta a lány gönyörűen olvas, sokszor ő olvassa fel a beszédeket az iskolai rendezvényeken (8-osok vagyunk). Ha rossz a tanár, de jó a diák, akkor lehet jó is a tanuló, de lehet rossz is. Szintén saját példa. Megkaptuk a fizika tanárnőnk hetedikben és nem értettem a fizikát. Akárhogy tanultam, nem értettem, nem láttam át az összefüggéseket. Pedig a tanáraim szerint egy jó képességű gyerek vagyok. Elment a tanárnő, mert teherbe esett. Kaptunk egy fizikatanárt, aki szintén fantasztikusan jó. Mióta ő tanít (durván 2 hónapja) értem az anyagot. Véletlen ez? A tanárunknak számít, hogy mindenki értse, reális példákkal magyaráz, érdekesen tanít. Figyel ránk. Az előző tanár pedig nagyon elvont példákkal tanított, szárazan, unalmasan. Ha egy ember értette is, akkor továbbléptünk. Rossz tanár, nem tanuló, nem érdeklődő diák... hát... nem fogja a tanár segíteni, ösztönözni a diákot, hogy tanuljon, értse meg. Ez az én véleményem.
14/l
Műszaki középiskolába járok, és az a fizikatanár akit mi kaptunk azt csinálja, hogy bejön, elmondja hogy "Tisztelettel mondanám a következőket", itt félbehagyja, csapkodja naplóval az asztalt es kimegy. Lecseréltetni nemtudjuk.. Különtanárhoz járok heti egyszer suliidőbe (2500ft/óra) hogy letudjam rakni a közép fizika érettségit. Ennyit arról h nem a tanár a hülye.
Ja és tudjatok hogy osztalyoz? Random. Megy vegig a naplón és ír valamit. Azse baj ha a gyerek hianyzik mert beteg, és ott sincs, de lazán beírja felelésnek :'D
A téma szempontjából 3 típusú diák van:
1) Gyors felfogású, segítség nélkül/minimális segítséggel is megtanul bármit, számára felfoghatatlan, hogy egyesek hogy nem foghatnak fel olyan dolgokat, ami számára alapnak tűnik (öhm... szerencsém van, én is ebbe a kategóriába tartozom:)
2) Lusta dög, nem figyel oda órán, nem érdekli semmi, épphogy átbukdácsol év végén. Általában nem szereti bevallani, hogy lusta és les*arja a tanulást, inkább a tanárra fogja, meg azzal érvel, hogy "az osztály fele egyest kapott"
3) Van olyan, hogy tényleg sz*r a tanár. Amikor egy osztály átlaga 2 körül van, vagy még alatta, akkor az szerintem a tanárt minősíti. Nekem volt ilyen matektanárom, amúgy rettenetesen jófej volt, de az osztály felét megbuktatta. Az is hülye volt, aki hozzánk küldte nyolcadikban, mivel végzősöket tanított mindig.
Ugyanezzel az osztállyal tizedikben kaptunk egy nagyon jó tanárt, aki egyrészt nagyon jól magyarázott, másrészt addig nem nyugodott, amíg (majdnem) mindenki meg nem értette az anyagot. Számára nem volt hülye diák, csak nehéz felfogású és lusta :) Érettségi előtt ingyen korrepetálást is tartott. 4,5 lett az érettségi átlagunk matekból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!