A tanulok körében már divat lett a tanárra fogni, hogy nem tudják a matekot vagy a fizikát?
csak a matek reál tárgy, nem úgy mint a többi érettségi (kötelező) tárgy. Sok ember nem reál agyú, és hiába figyel, próbálkozik nem érti. Relatíve jó vagyok matekból( 0 felkészüléssel 95%os érettségi, abból 3 figyelmetlenségi hiba) és voltam benn olyan matekórán h ha úgy tanítanak, akkor belehalok. Vagy csak úgy, vagy attól, h miután a véleményemet finoman közlöm a tanárral agyon csap. Tényleg sokaknak nincs érzékük a matek, egyéb reál tárgyak tanításához.
Valaki csak arra megy rá, h egy-két megoldási sémát betanítson, de az nem sokat ér...
nálunk a fizika állt abból h a tanár felolvasta v felmásolta a könyvet a táblára. és bárhogy is figyeltünk ,akkor is csak a könyv volt. Ami meg ha elég lenne, akkor ugyebár felesleges lenne a gimnázium...
Biztos sokan vannak, akik a tanárt okolják, de nincs igazuk. Szerintem ők lehetnek a többségben. De hozzá kell tenni azt is, hogy sokminden függ a tanártól. Nekem is volt rossz matektanárom, általánosban, akkor hármas voltam, az is úgy , hogy otthon apukám elmagyarázta. Sok 1-est hazavittem, mert nem tudtam százalékot számolni. Meg kellett tanulnunk a képletet, és én a gyakorlatban, nem tudtam megfejteni, hogy melyik a százalékláb, a százalékérték, a harmadikat már nem is tudom. ma már utolsó éves vagyok az egyetemen, tehát rég volt.
Otthon apu elmagyarázta logikusan. Lerajzolt egy tortát, és elmondta, már nem emlékszem, hogy hogy, de a lényeg az volt, hogy van egy egész torta, ami a száz százalék. Van száz gyerek, akik közt szétosztja, tehát mindenki 1%-ot kap. Ha csak 50 gyerek van mindenki többet kap. Akkor 2%-ot kap mindenki. Innen megértettem. A sok 1-es után 5-ös öket vittem haza. Azóta is tudok százalékot számolni, míg sok régi osztálytársam csak a képletes módszert tanulta, és azt ők is elfelejtették már, ahogy én is.
Az érettségin 98%-os érettségit írtam, annak ellenére, hogy az áltsulis tanárom azt mondta, hogy én nem fogok tudni matekból leérettségizni.
Középiskolába a fizika tanárral volt bajunk, ott egyes dolgozatot írt egy olyan diják is, aki nagy hírű fizikaversenyen 2. lett ugyanabban az évben. Ez azért feltűnő.
Ez főleg azoknál a tantárgyaknál fontos, amit nem lehet szimplán bemagolni, érteni is kell. Talán magyarnál, történelemnél, akkor is el lehet érni jó eredményt ha nem valami jó a tanár. De azért ott is fontos.
Én a természettudományokat nagyon szeretem. Volt egy földrajztanárom, aki nem szerette a tantárgyát. Azt mondta, a földrajz egy nagy hülyeség, és ne tanuljuk, mert úgysincs értelme. Megsétáltatta szinte mindenkivel.Velem nem tudta, mert én érdeklődtem utána.
A történelmet sose szerettem, de középiskolában volt egy olyan tanárom, aki úgy magyarázott, hogy akkor már egy kicsit elkezdett érdekelni, ha azért nem is szerttem meg a történelmet.
Szóval azért a tanárnak nagy jelentősége van.
Szia!
Igen, ez tényleg divat.
Én anno gimi elsőben 3-as voltam matekból, pedig jó tanárom volt, csak nem foglalkoztam a tárggyal. Később négyes lettem, de a tanárom akkor is közölte, hogy matekos szakra ne menjek, mert úgyis megbukok. Végül ötösre érettségiztem.
Nyáron, egyetem előtt, elkezdtem komolyabban a matekkal foglalkozni, és igazából akkor értettem meg. Foglalkozni kell vele és kész. Gyakorolni!
Jelenleg elsős mérnök vagyok, és eddig a matek az a tárgy, amit mindig összehozok. :)Mert nekiülök, hajtom magam, amíg fel nem fogom. És sikerül. Nem a tanártól függ.
Őszinte legyek?
Fizika tanárom egy idióta, de most komolyan, bár engem nem érdekelt különösebben, soha nem fogtam rá hogy, miatta vannak szar jegyeim, szimplán csak annyi igaz, hogy megutáltatta velem a fizikát, de ha akartam volna, tanulhattam voln(volt is rá példa), de a az osztályom a szülökkel összefogva ki akarta rugatni, nem jött össze, de összeszidták.
Viszont, én tényleg szeretem a fizikát, ha mondjuk olvasok róla, vagy a megfelelő ember adja elő, amióta ő tartja, azóta viszont hányok a fizika óráktól.
Szerintetek az normális, hogy egy óra általában azzal megy el, hogy felír egy feladatot a táblára és azt csinálja 45 percig? Egy anyagrészen több órán át tart átmennünk. Pölö az izchor-izobár-izoterm anyagot több mint egy hónapig vettük, már a könyökömön jött ki.
Beismerem, az óráin általában olvasok, vagy zenét hallgatok. De mondom, soha nem fogtam rá, hogy miatta lennék szar fizikából, mert ha nagyon akarom, 5-ösre tudom könyvből. Persze szerencsém van(nem nagyképűségből) ész terén jól elvagyok eresztve, viszont van egy jópár osztálytársam akiknek nehezebben megy, és nem értik meg maguktól, pedig tudni szeretnék.
A matektanárunk állítólag jó, én nem bírom, mert év eleje óta folyamatosan rám van szállva, látom, hogy nem bír, pedig még kábé egy szót sem szóltam még hozzá, amikor már beszólogatott.
Utálom a matekórát, és szerintem hülyén magyaráz a tanár. DE! ha meg akarom tanulni, fogom a példatárat, csinálom belőle a feladatokat, majd leellenőrzöm a végeredményt a CD-ről, és tuti, hogy ez a legjobb módszer, erre megesküszöm. Sok idő, de megtérül.
Viszont, jópár osztálytársam sehogy sem értik, pedig szegények még sokkal jobban figyelnek mint én, mégis van, hogy én magyarázom el, mert a tanár egyszerűen képtelen rá. Nem nagyképűségből mindom, hanem mert így van.
Úgyhogy összegezve: ez sok mindenen múlik, de amikor egy osztály 80%-a rossz egy tantárgyból, azért akkor már illik elgondolkozni róla, hogy az nem a tanárt jellemzi e.
Hiszen nem vagyunk egyformán "zsenik", valaki okosabb, van aki nem. És nem mindenki tudja megfizetni a külön matektanárt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!