Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mit gondoltok, mitől lesz egy...

Mit gondoltok, mitől lesz egy középiskolai fizikaóra jó? (10 alkérdés)

Figyelt kérdés

Diákok, öregdiákok, tanárok véleménye egyaránt érdekel.


1. Milyen szempontrendszert, oktatási stratégiát állítanál fel a kérdéskörhöz kapcsolódóan?


2. Mitől válík egy fizikaóra magával ragadóvá és érdekessé?


3. Mennyire itéled fontosnak, hogy a megszerzett ismeretek szorosan kapcsolódjék mindennapjainkhoz?


4. Számodra mennyire lényeges, hogy a megszerzett tudás hosszútávú legyen, esetleg a későbbiekben felhasználható? (indoklással)


5. Milyen oktatási módszer(eke)t részesítenél előnyben a tananyag átadása, ill. annak elsajátítása során?


6. Eddigi tapasztalataid alapján mit gondolsz, hány %-ban dominál az önálló tanulás, és a tanár szerepe az új ismeretek megszerzésekor/tökéletesítésekor.


7. Mennyire tartod fontosnak a matematika szerepét a középiskolai fizikaoktatásban? (ha erre válaszolsz, kérlek írd meg, hogy tanár vagy diák vagy-e, esetleg más)


8. Fontos -e számodra az elméleti ismeretek, a gyakorlati számítások, és a mérési kísérlaetek, tapasztalatok összehangolása? Ha igen, milyen módon valósítod/valósítanád ezt meg?


9. Mit gondolsz, melyek a fizikaoktatásnak azon alappillérei, amelyek mind diák, mind pedig tanári oldalról a hatékonyságot és az ösztönzést segíti?


10. Mi a véleményed a diavetítéses, interaktív táblás és a hagyományos krétával történő oktatásról? Melyik jobb, esetleg milyen arányban ötvöznéd őket?



Köszönöm válaszod!



2016. máj. 5. 08:14
 1/2 Mojjo ***** válasza:
100%

Szia!


Egyrészt szeretném leszögezni, hogy a fenti kérdések igencsak érdekesek, sőt, alapvetően fontosak. Ugyanakkor minden egyes kérdéshez lehetne egy esszét írni - sőt, gyakorlatilag máshogy nem is nagyon van értelme válaszolni. Így pedig igencsak komoly idővonzata van ennek a kérdésnek - konkrétan órák. Szóval hasznos válaszra nem nagyon számítanék így, hogy ezt ránkzúdítottad - vagy csak nagyon kivonatolt, épphogy a felszínt kapargatót válaszok várhatóak, vagy semmilyenek. Egyenként feltenni ezeket a kérdéseket hetekre elosztva értelmesebb lenne. A magam részéről, ahogy időm engedi, igyekszem majd egyenként válaszolni a kérdésekre, de időbe fog telni (napok).


Másrészt viszont érdekelne, hogy ez mire is kell. Saját kíváncsiság? Valamilyen kutatás? Esetleg diplomamunkához?

2016. máj. 5. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

tavaly érettségiztem, most egyetemre járok és a fizikát egyáltalán nem használom

gimiben se vettem túl komolyan, mert a pontjaimba se számított bele és a fizikát nem szerettem (nem volt jó a tanár)

a hogyan tanítanám kérdésekre nem tudok válaszolni, a többire megpróbálok


1, ehhez csak annyit írnék, hogy legyen logikus és egymásra épülő a tananyag és teljesíthető legyen

pl. nekünk volt olyan 10-ben, hogy az egyik feladathoz deriválni kellett volna (amit nyilván még senki se tudott) és bár a dolgozatban végül nem volt benne, de az ilyenek eléggé összezavarták az egész óra anyagát

és ez csak egy példa, a tanár gyakran elfelejtette, hogy nem egyetemi anyagot kéne leadnia, így mi meg nem értettük és végül nem is figyeltünk

az erős alap meg hiányzott

2, a kísérletek és a szemléltetőeszközök az egyetlen, amire még emlékszem

ezeket mindenki szereti és sokkal érdekesebb az egész óra, ha nem csak hallgatjuk, amit a tanár mond

3, valamennyire lényeges, de elsősorban csak legyen érthető, én azzal is beértem volna

4, soha többet nem fogok fizikát tanulni (szerencsére, elég volt annyi), de azért néhány alapvető dolog jó lett volna, ha megragad

5, a szemléltetőeszközöket, kísérleteket, illetve ha van csoportmunka vagy interaktívabb az óra, az is segít

6, minden tantárgynál fontos a tanár, meghatározza már a hozzáállást is a tantárgyhoz

ahol szerettem a tanórát, ott sokkal szívesebben készültem az órára is

fizikából csak dolgozat előtt tanultam (igaz, akkor sokat, de kész szenvedés volt)

7, fontos, anélkül nem lehet megoldani a feladatokat

8, igen, különben nem áll össze az anyag

10, mindegyiket lehet jól és rosszul is alkalmazni, nem feltétlenül az a lényeg, hogy legyen interaktív tábla (de persze az is egy jó lehetőség), anélkül is lehetne érdekes egy óra


remélem tudtam segíteni, akármire is kellenek a válaszok :)

2016. máj. 5. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!