Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mi értelme van a történelem...

Mi értelme van a történelem ismeretének?

Figyelt kérdés

Biztos vagyok benne, hogy valamennyi történelem tanárt és múzeum igazgatót meg fogok sérteni a kérdésemmel, de ezt a kockázatot inkább vállalom.

Én is szeretem a történelmet, de kezdek kiábrándulni belőle, mivel a népek már amúgy sem ragaszkodnak kultúrájukhoz, nyelvükhöz vagy vallásukhoz. (a legtöbb esetben)

Azon kívül a történelem a mai napig úgy van tanítva, ahogy az aktuális politikai hatalom tanítani szeretné.



2015. dec. 15. 21:57
1 2 3 4
 31/36 Carragher_x ***** válasza:

"Az érdeklődés felkeltésre meg matematikából nincs idő." - Na nehogy már ne legyen rá idő 12 év alatt :D:D Mellesleg az összes tárgy ebből a tévképzetből táplálkozik nálunk, meg lehet nézni az eredményét.


"már a felsőoktatás megkezdése előtt ki kell, hogy alakuljon az emberben az ehhez szükséges készség."

Kevered a fogalmakat. A matematikai szemléletmód és egyes területek oktatásának részletessége két teljesen különböző dolog.


"A fakultáció nem rossz dolog, de attól az alapoktatásnak nem kell a hülyékhez igazodnia, annak is olyan minőségben kell folynia, hogy onnan is bárki tovább tudjon tanulni. "

Nem, ez egy tévedés. A közoktatásnak a széles körben hasznavehető tudáshoz kell igazodnia és egyáltalán nem kell olyan részletességben oktatni, hogy onnan bárki tovább tudjon tanulni vki fakultáció nélkül is. A fakultáció pont erre való, abban az irányban bővíti az ismereteket, amerre az illető tovább szándékozik tanulni. Orvostanhallgatónak se mehetsz el bioszfakt nélkül, jóformán nulla esélyed van bekerülni is, nemhogy bennmaradni utána, mégsem kell a bioszt mindenkinek olyan részletességgel oktatni, mint aki ezen vonalon szeretne továbbtanulni.

2015. dec. 17. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/36 anonim ***** válasza:

"Ja, ezt bizonyítja a te szemléleteted tükröző magyar oktatás világ élvonalába tartozása, illetve a nyugati, északi országok pocsék oktatási eredményei. Ja várj, mégse :D"


Ez belemagyarázás ilyet nem mondtam:) Nem akarok ítéletet mondani a magyar oktatás színvonaláról, de akármilyen szintről lehet csökkenteni a színvonalat, akár egészen szarról is.


"Kevered a fogalmakat. A matematikai szemléletmód és egyes területek oktatásának részletessége két teljesen különböző dolog. "


Nem keverem. Minél részletesebb általában annál bonyolultabb, több agymunkát igénylő egy feladat és nyilván ettől fog fejlődni az ember, nem attól ha leragad alapszintű példáknál.


Én be is fejezem a vitát, te gyógymatekot akarsz, én meg nem.

A jelenlegi matek is teljesíthető még a hülyéknek is egy kettes szintre, legalábbis a többség eljut az érettségéig akik olyan iskolába jelentkeztek.


Ha meg a széles körben hasznavehető tudás lenne a cél, ahogy írod, akkor a tanagyag 90%-át ki lehetne radírozni, nem csak matekból, azt akkor tényleg lehetne olyanokat tanulni amikre amúgy az élet majd magától is megtanít, részemről legyen ez a végszó.

2015. dec. 17. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/36 anonim ***** válasza:
54%

"Nem, nem következik belőle. Látod, hogy mennyire szükséged lett volna megfelelő humán oktatásra, akkor nem csinálnál ekkora logikai bakugrásokat, folyamatos érvelési hibákat."



Úgy látom, te nem tanultál elég matematikai logikát, világosan látszik, hogy nem tudsz helyes következtetéseket levonni... Ezen nem segíthetek.



"Viszont ezt nem a matematika legrészletesebb oktatása szolgálja."


Persze hogy nem, de mint megállapítottuk, középiskolában ilyennel nem is találkozni. Semmifajta részletesség középiskolában matematikából nincs.

Tessék összehasonlítani a 4 év anyagát tartalmazó matematika és történelemkönyvek terjedelmét. A matek legfeljebb harmad, negyedrésze a történelemnek, vagyis a középiskolai matematika a történelemhez képest legfeljebb harmadannyira részletes...

Tehát szinte semmit nem kell tudni, az érettségi színvonaltalansága is jól mutatja ezt.


"Egyrészt ha tudja, hogy egy adott problémához X képletre van szüksége, akkor de, pontosan tudja, hogy mit számol."



Na és vajon honnan tudja, hogy melyik képletre van szüksége?

Mivan akkor ha a képlet érvényességi körén kívül vagyunk, és mondjuk totál értelmetlen a végeredmény?



"Szerencsére már feljebb is rájöttek, hogy az általad képviselt szemlélet nemcsak hogy teljesen haszontalan, de még káros is"


Nem arra jöttek rá, hanem arra, hogy orránál könnyen vezethető társadalmat úgy lehet gyártani, ha lebutítják őket, azaz nem tanítanak nekik természettudományokat és matematikát.

Vagyis megengedik azt, hogy mindenki olyan hülye maradhat, amennyire csak akar.

Ebből lesz olyan társadalom, ahol könnyű az embereket kihasználni, becsapni, mert hiszékenyek, hiszen alapvető természettudományos ismereteik hiányoznak.

Ezért vesznek sokan több tízezrekért mágneses karkötőt, pi-vizet, meg 3 nap alatt 50 kiló fogyást igérő teákat, stb...



"Nem a média sulykolja a matekundort, hanem az oktatási rendszer. Ez mostani 30-as, 40-es, sőt a mostani nagyszülőgeneráció is ugyanúgy rühellte a matekot, mint a mostaniak, épp azért, mert a tárgy oktatásának szemlélete pocsék."



Ezzel nem értek egyet! Akkor szerinted mégis mi az amit a média csinál, ha nem népbutítás?!

Aztán meg mit tudsz te a régebbi generációkról! Fogalmad nincs az egészről. Akkoriban nem volt ám számológép, nem is írta be senki a gépbe, hogy 5+5 mennyi. (Mert láttam már mostani érettségin, hogy simán beütik, 5x5 mennyi...).


Logarléccel számoltunk barátom. És akkoriban még kellett érteni, hogy mi az a logaritmus, meg exponenciális fv. mert a logarlécen még az eredményt is meg kellett tudni becsülni, hogy normális nagyságrend jöjjön ki... El sem tudod képzelni ezt az egészet.

Azért nem tudja senki a logaritmust, mert odaadták minden idióta kezébe azt a francos számológépet, onnantól kezdve mindenki idióta bolond maradt...



Régen amúgy a média nem a szemetet okádta, mint most. Mindenki emlékszik Öveges Professzorra, aki a legegyszerűbb, legprimitívebb eszközökből (sokszor a kukából) állította össze a legszemléletesebb fizikai kísérleteket, megszerettetve így ezt a nehéznek tűnő tudományt.


Volt ezenkívül mindenki iskolája: matematika, fizika, kémia. Aztán pl. ki ne ismerte volna a delta c. műsort, meg még sok más példát lehetne felhozni.


Ezek a műsorok tényleg igazi, igényes, gondosan összeállított ismeretterjesztő sorozatok voltak.


Mindezekből ma már semmi! Helyette van a sok buta, semmirekellő show-műsor, ezek okádják a szemetet, a nap 24 órájában! Legszívesebben betiltanám ezeket a hülye műsorokat, nem lehetne őket sugározni.

A televízió nem erre való. Teljes pazarlás, a hiradástechnika megszégyenítése, ami ma folyik.


(Ja és azzal ne jöjjön senki, hogy ott a discovery, meg nem tudom mi, aki akarja nézze azt.. Azok sem érnek egy kalap sz(a)rt se. 90%-a szemét, egy-két kivétel, sajnos).

2015. dec. 17. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/36 Carragher_x ***** válasza:
51%

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]



Majd ha ezek nélkül valóban megtanulsz érvelni, akkor folytathatjuk a beszélgetést, addig teljesen meddő.

2015. dec. 17. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/36 anonim ***** válasza:
59%
Nem tárgyalok veled, nyílván nem érted, miről beszélek, képtelen vagy felfogni, mert ugye ehhez már kéne egy kis gondolkodás, vagyis matektudás, ami meg ugye nincs...
2015. dec. 17. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/36 anonim ***** válasza:

Történelem vagy Matek? Kinek mi? Ezen vitatkozni felesleges. Vannak barátaim akik mérnöknek tanulnak, vagy orvosnak. Vannak akik jogon vannak, mint én, vagy éppen valamilyen bölcsészkaron. Soha, semmilyen vita nem alakult ki, hogy melyik tárgycsoport a fontosabb. Én mint jogász, a történelemnek, az irodalomnak és a nyelveknek veszem hasznát. Nem a mateknak vagy a fizikának. Nem, tudom hogy hülye vagyok hozzájuk, hiszen soha nem is vetem komolyan őket.


De, ez nagy részben a TANÁR hibája. Ez van. Én 8 évig 5ös voltam matekból és nagyon jól vágtam. Aztán jött a gimnázium. Botrány. Azok a matektanárok. Gőgösek, beképzeltek voltak. Az anyagot nem adták le. Ha valaki benyalt, olyanokra 5öst kaptak, hogy vicc. Az osztály pánikolt, hogy mi lesz itt érettségin. A tudásunk nulla volt. Aki tehette, külön tanárhoz ment. Aztán elértük. hogy 4.re leváltsák. A közeli EGYETEMRŐL hívtak nekünk matek professzort! Ez nem vicc. Az ember csodát tett. Azzal, ahogy hozzá állt és ahogy csinálta. Senki sem bukott. Nálunk ez nagy dolog volt. Ugyanis majd 2 éves anyagot kellett bepótolni. Szóval igen, sokszor a tanár hibája. Érdekesség, hogy kémiából az egyik legjobb átlaggal rendelkező osztály voltunk és fizikából sem volt problémánk. De, 9-11 között oktató tanár, velem egy életre megutáltatta a matekot és nem értem, az ilyen miért megy tanárnak.

2015. dec. 22. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!