Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mi értelme van a történelem...

Mi értelme van a történelem ismeretének?

Figyelt kérdés

Biztos vagyok benne, hogy valamennyi történelem tanárt és múzeum igazgatót meg fogok sérteni a kérdésemmel, de ezt a kockázatot inkább vállalom.

Én is szeretem a történelmet, de kezdek kiábrándulni belőle, mivel a népek már amúgy sem ragaszkodnak kultúrájukhoz, nyelvükhöz vagy vallásukhoz. (a legtöbb esetben)

Azon kívül a történelem a mai napig úgy van tanítva, ahogy az aktuális politikai hatalom tanítani szeretné.



2015. dec. 15. 21:57
1 2 3 4
 1/36 anonim ***** válasza:
100%

Ez is csak azon szita egyik szála, melyen fennakad mindazon ember, aki nem veszi elég komolyan az oktatást.

Valamivel le kell mérni "a tudást", hogy ez alapján vizsgán bizonyítva, felvételt nyerhessen egy magasabb fokú intézményben.


De komolyabbra véve a szót, (szerintem, és nem kell egyetérteni) a történelem tanulása megkövetel egy bizonyos gondolkodási formát.


Megtanulod egyben látni a különböző időpontokban zajlott események közötti kapcsolatot, kauzalitást.


És az sem utolsó érv, hogy kevésbé leszel hiszékeny demagógok ellen, megtanulsz kételkedni a médiában, vagy mások szavában -mivel történelemben is volt már rá sok példa-.


(Nézd meg a chemtrail vagy a túlzott cionista összeesküvésben hívőket, de lehetne sorolni)

2015. dec. 15. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/36 anonim ***** válasza:
27%
Szerintem több értelme van az egyetemes történelem átfogó ismeretének( mert amit pl középszinten oktatnak az nem nehéz, míg az ember a saját hazájának történelmét szerintem alap hogy ismeri), mint pl a mateknak.. mert mindenkinek kell számolni megtanulni ezt aláírom, de pl logaritmus,exp egyenlet, paralelogramma területe,deriválás, integrálás, stb.. ezekre mikor lesz szükség a mindennapi életben egy embernek?????
2015. dec. 15. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/36 anonim ***** válasza:

"de pl logaritmus,exp egyenlet, paralelogramma területe,deriválás, integrálás, stb.. ezekre mikor lesz szükség a mindennapi életben egy embernek?????"


Hát a kassza mögött vagy fizetéskor a boltban biztos nem, ellenben ha mérnöknek, közgazdásznak vagy épp informatikusnak készül az ember akkor nagyon is :)

2015. dec. 15. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/36 Carragher_x ***** válasza:
90%
Részben nagyon hasonló, mint az irodalomnak. Az önálló véleményalkotást fejleszti, illetve emellett az első nagyon jól megfogalmazta: "Megtanulod egyben látni a különböző időpontokban zajlott események közötti kapcsolatot"
2015. dec. 16. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/36 anonim ***** válasza:

Hármas,én közgazdásznak készülök (ez a második évem),de nem látom hogy mikor lesz szükségem deriválni,meg függvényt vizsgálni,de tényleg XD

Kettes voltam

2015. dec. 16. 01:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/36 anonim ***** válasza:
Az elég nagy baj :D
2015. dec. 16. 02:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/36 Carragher_x ***** válasza:

"ellenben ha mérnöknek, közgazdásznak vagy épp informatikusnak készül az ember akkor nagyon is :)"

Akkor mondjuk ezt lehet szakoktatáson kéne oktatni?:) Egyébként a legtöbb közgazdászszakirányon soha a büdös életben nem lesz rá szükség.

2015. dec. 16. 02:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/36 anonim ***** válasza:

Akkor ilyen alapon minden más tárgyat szakoktatáson kéne oktatni. Én villamosmérnök hallgató lettem, mi értelme volt törit, magyart, stb. tanulnom?


Minden tárgynak van értelme középiskolában, annyi, hogy én inkább elbillenteném jobban a reál és az idegennyelv felé a mérleg nyelvét a mostani helyzethez képest.


Matekot nem is azért kell tanulni amúgy, mert a munkahelyedben neked majd mindennap deriválni és integrálni kell, hanem mert készséget fejleszt, amire aztán jó esetben szükséged lesz.

2015. dec. 16. 03:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/36 Carragher_x ***** válasza:

"Én villamosmérnök hallgató lettem, mi értelme volt törit, magyart, stb. tanulnom? "

Pont az, amit fentebb is írtunk, olvasd vissza.


"Minden tárgynak van értelme középiskolában"

Nem a matematika tárgy létjogosultságát kérdőjelezte meg senki sem, hanem a tartalmának bizonyos részeit. A te történelmes példádnál maradva pl teljesen felesleges lenne tudnod a francia forradalom eseményeit napra pontosan, de ettől még a történelemoktatás egésze nem lesz felesleges.


Az integrálás és a deriválás semmi olyan készséget nem fejleszt, amit nem ilyen területen dolgozva te majd használni fogsz.

2015. dec. 16. 03:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/36 anonim ***** válasza:
59%

Úgy gondolom, a kérdésre rendkívül sok fajta válasz adható, amelyet elsősorban a válaszolók beállítottsága és végzettsége határoz meg, ez a korábbi válaszok alapján is kitűnik.


Néhány kiegészítő megjegyzést azért tennék, mert már ránézésre látszik, hogy jópár butaság is leírásra került.


"És az sem utolsó érv, hogy kevésbé leszel hiszékeny demagógok ellen, megtanulsz kételkedni a médiában, vagy mások szavában -mivel történelemben is volt már rá sok példa"


Na pont ez, amire a történelem nem tanít meg, nem is értem, miről beszél az illető, nyílván nagy butaságot tükröz.

Hiába tudja valaki a történelmet, attól még ugyanúgy hiszékeny, bedől a legújabb reklámoknak, és a legújabb áltudományoknak.

Éppen a természettudományok azok (matek, fizika, kémia, stb.) amelyek ezen a torz gondolkodásmódon segíthetnének.


A történelem pont hogy nem tanít meg arra, hogy kételkedj a médiában. A természettudományok azok, melyek olyan reális valóságképet alakíthatnak ki az emberben, mely birtokában képes valaki élethűen, valóságnak megfelelő módon gondolkodni. A médiából manapság csak a hülyeség, és a népbutítás folyik. A média jelenleg azt sugározza, hogy természettudományokból mindenki olyan hülye maradhat, amennyire csak akar, mert úgysincs rá szükség. Aki csak a történelmet tudja, és hülye mondjuk fizikából, az ezt el is hiszi...


A történelemben nyílván sokmindenre volt példa, amiből lehetne tanulni. De tessék kérem körülnézni, akár az aktuálpolitikában! Pont hogy az látható, hogy senki nem tanult a történelemből, és újra meg újra elkövetik ugyanazokat a hibákat. Akkor most miről is beszélünk?!



"mindenkinek kell számolni megtanulni ezt aláírom, de pl logaritmus,exp egyenlet, paralelogramma területe,deriválás, integrálás"


Ezek amit felsoroltál, semmi. Ezek olyan alapismeretek, melyet minden érettségizőnek csípőből kéne tudnia, mert igenis döntő fontosságúak napjainkban.

Gyakorlatilag az van, hogy a rendszerváltás után folyamatosan levitték a matek érettségi színvonalát, és egy ideje már minden idiótát átengednek 20%-al. Namost aki 20%-al (lehet már 25%, de az is nudli) megy át, nyílván felmérni sem tudja a tárgy fontosságát, mert agyilag nem tudja elképzelni, nemhogy alkalmazni a mindennapokban.


"Az önálló véleményalkotást fejleszti"


Miféle önálló véleményalkotást? Filozófiai gondolkodást a fekete lyukról, meg elméledést azt asztrológiában?

Persze, saját, valótlan véleményt mindenki alkothat, aminek köze nem lesz a valósághoz...

Ahhoz, hogy valakinek reális világképe, és gondolkodásmódja legyen, természettudományokat kell tanulni.

Filozófiai elmélkedés lehet persze, csak az nem viszi előre az emberiséget...



"Hármas,én közgazdásznak készülök (ez a második évem),de nem látom hogy mikor lesz szükségem deriválni,meg függvényt vizsgálni,de tényleg"



Mondjuk ezt nem is csodálom. A közgazdászok egy lebutított verziójú gyógymatekot tanulnak. (Persze aztán jönnek a közgázosok a saját süket dumáikkal, hogy ilyen nehéz, meg olyan nehéz... hát a f(a)szt! Mérnökin meghalnának első két napon...) Találkoztam olyan közgáz professzorral, aki még a másodfokú egyenlet megoldóképletét sem tudta... Ezek után mit is várunk? Na ezért tart ott a mai gazdaság, ahol! No comment.



"Egyébként a legtöbb közgazdászszakirányon soha a büdös életben nem lesz rá szükség."


Mert nem látjátok a fontosságát. Nyílván, gyenge matematikai alapok mellett ez nem is várható el. De így fejlődés sem lehetséges, mert csak a rizsát hajtjátok, de korrektül leírni nem tudjátok a dolgokat. A rizsázás meg a bölcsészek asztala...



"Akkor ilyen alapon minden más tárgyat szakoktatáson kéne oktatni. Én villamosmérnök hallgató lettem, mi értelme volt törit, magyart, stb. tanulnom? Minden tárgynak van értelme középiskolában, annyi, hogy én inkább elbillenteném jobban a reál és az idegennyelv felé a mérleg nyelvét a mostani helyzethez képest."


Tökéletesen egyetértek! Végre egy normális ember, aki tud gondolkozni!



"Az integrálás és a deriválás semmi olyan készséget nem fejleszt, amit nem ilyen területen dolgozva te majd használni fogsz."


Ezt nyílván csak az gondolja így, akinek fingja nincs az egészről. Hallottál már optimalizálásról, profitmaximalizálásról, vagy hatásfokmaximalizálásról?

Valószínűleg nem!

Nyílván, egy tudatlan ember ennek fontosságát nem látja, beismerem.

De legalább ne adná írásba, és ne terjesztené a saját tudatlanságát, butaságát!!!

2015. dec. 16. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!