Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Számotokra milyen lenne az...

Számotokra milyen lenne az álomsuli?

Figyelt kérdés

Bunkók kíméljenek. Ne olyat mondjatok, hogy nem kéne bejárni stb....

olyat, ami megvalósítható lehetne, és tanulnánk is valamit.

Például interaktív tábla, stb.



2013. máj. 5. 08:27
 1/4 anonim ***** válasza:

Magoltatás elhagyása, amennyire csak lehet.


Gyakorlatias, tapasztalatokon alapuló oktatást vezetnék be.. Ez persze drágább de ez lenne hatékony. Egyébként én a jelenlegi középiskolás oktatást többnyire idő elbszásnak tartom... (Ha meg nézzük mibe kerül akkor ez döbbenetes)


Nyelvoktatásban azonnali reform. Beszéd-centrikus intenzív oktatást vezetnék be. (ezt hosszú lenne részletezni)


Felesleges a szerveskémia, a molekuláris biológia, atomfizika stb.... Úgy sem tanulják meg! Egyetemen meg úgyis oktatják akiknek kell. Irodalomból is megfontolnám, hogy mi az ami nem szükséges. Szerintem a legtöbb tárgynál a kevesebb tananyag nagyobb tudást eredményezne mint hogy több idő marad a gyakorlati elsajátításra.


Széles körben alkalmaznám a technikai lehetőségeket: filmek, hanganyagok, szoftverek stb..



Furcsa hogy régen a középiskolákban voltak laborok (kémia, fizika stb...) Mi már nem használtuk.


Ezen kívül személyiség fejlesztő tréningeket vezetnék be, amelyek nem csak a kamaszok problémáit tudnák orvosolni de olyan bölcsességet is kaphatnának ott amit kint az életben fájdalmas pofonok árán lehet csak megtanulni.


Nagyon dilyóhéjban ennyi. :)

2013. máj. 5. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Köszi a gyors választ. Igen, nagyjából ilyen válaszokat várok...
2013. máj. 5. 09:01
 3/4 anonim ***** válasza:

Hát olyan, mint a mostani csak annyi különbséggel, hogy a tanárok komolyan tanítani szeretnének és nem idegesíteni, bosszantani a diákokat. Figyelmesebbek és megértőbbek lehetnének, hogy ha például nincs meg a házink, mert éppen annyit kellett tanulni, hogy erre már nem volt időnk. Következő órára megcsináljuk és ennyi. Ja, és nem az lenne a céljuk, hogy minél rosszabb jegyet adjanak a gyereknek.

Tantárgyak pedig, mindenkinek más órarend kellene, ahhoz viszonyítva, hogy hova szeretne menni egyetemre és, hogy milyen szakra.

Minek egy héten 4 matek egy olyan gyereknek aki úgyis jogot fog tanulni? :O elég neki 2... szerintem...

és a tananyag mennyiségét kicsit csökkenteni... rengeteget kellene megtanulnunk pár hónapon belül... és utána csodálkoznak, hogy nem bírjuk.... ez az egész oktatás rendszer el van baszva... mert nem tanárok és diákok készítik, hanem olyanok akik végképp nem látnak bele az egészbe..

2013. máj. 5. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Nagyon erőltetik a humánt.

Nekem négy reál szak volt megjelölve, a humánra gondolni se bírok.

Ehhez képest utolsó évben csak matek és biosz voltak reál tárgyak. Biosz is azért, mert nálunk hála Istennek négy évig volt. Az első év anyagát két tanévre húzták ki.

Itt egyetemen meg mindent elölről kezdenek, mert tudják jól, hogy úgyse tudjuk. Képtelenség az, hogy valaki fizikából is, kémiából is, matekból is, biológiából normál szinten legyen. Fizikából, matekból felzárkóztató kurzus van, kémiából egy az egyben a középsulis anyag, érettségivel felmentést kérhetsz.

Más egyetemekről is hasonlót hallok, vagy azt, hogy buktatnak keményen, és 10% marad benn :D :D 1% végzi el időben.


Ahhoz, hogy egy egyetem haladni tudjon a hallgatóival, kb. öt faktot kellene felvenniük középsuliban.


Nyomatták a humánt. Leadtak részletesen pl. rengeteg nyugatos költőt. Próbáltam bemagolni az életrajzukat, a verselemzést megtanulni, megérteni. Néha voltam négyes is,amúgy hármas.

Töriből részletesen, gyors tempóban haladtunk.

Így semmi se maradt meg! Ha nekem, reál pályára készülőnek harmadannyi anyagot adtak volna le, akkor azt valószínűleg háromszor ennyire tudnám. Mert alapműveltség, és örülnék, ha tudnám.

De ahogy leadták, úgy nem sikerült egy életre megtanulnom. Keverem Adyt és Babitsot, Kosztolányit és Karinthy-t, nem tudom, mi Petőfi verse és mi a jellemzője. Pedig szeretném tudni...

Ahhoz harmad olyan részletesen kellett volna leadják, és jobban meg tudtam volna tanulni.


Gáz az, hogy az egyetemen első kémia labor arról szólt, hogy rajzoljuk le az eszközöket. Mert aki gimiből vagy nem kémiás szakközépből jött, életében nem látott olyat. És valóban! Még nyolcadikban kísérleteztünk, kémcsővel és Bunsen-égővel. Ennyi.


Szóval jó lenne, ha utolsó két évben lehetne "szakosodni" humán ill. reál irányba.


Akinek nem kell a fizika, kémia, annak ne kelljen számolnia! Unalmas lesz neki és száraz! Sematikusan meséljék el a kondenzátor működését, meg, hogy hol használják. Számolni ne kelljen! Meséljenek vegyszerekről, és a hétköznapokban melyik mire jó. A képletét ne kelljen magolni.

Egy leendő jogász, magyartanár, nyelvész unalmasnak tartja a számokat, kémiai képleteket - és érthető módon!



Ha már rohanó világ és a szülők nincsenek otthon...

Halljon egy középiskolás a közgazdaságtanról (hogy ne tudják megvezetni, tudja, mi az a pénz, alapdolgokkal legyen tisztában!! ismétlem, hogy ne tudják megvezetni!), tanuljon barkácsolni, lányok varrni (mert sajnos otthon nem tanulják meg, az ált. isis tehcnikaóra nem elég; a varrás, egy asztal megjavítása, a fal házilagos lefestése ne vesszen már ki!!)

Szerintem jó lenne hallani az egészséges életmódról, a környezetvédelemről is.

Az etikaoktatás bevezetését egyértelműen jó ötletnek tartom.

Van, aki ezt tanulja, hogy hogyan lehet bánni a tinikkel, hogyan lehet megfogni őket, hatni rájuk. Az olyanok állítsák össze ezen órák tanredjét. Egy mínusz irodalom, egy mínusz matek, egy mínusz ofő helyett...



Matekról.

Aki jogász, nyelvész stb. lesz, annak ne kelljen koordináta-geometriát, trigonometriát tanulnia. Ellenben oldjon logikafejlesztő, készségfejlesztő feladatokat.

Aki mérnök, biológus, agrárszakember lesz, az pedig tanuljon deriválni, és ne csak fakton.

2013. máj. 5. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!