Ki dönti el, hogy iskolaérett e a gyermek, illetve mi a folyamata az iskolaérettségi vizsgálatnak?
Többféle jele van az iskolaalkalmasságnak (mert nem érettségnek hívják már). Vannak testi jelei, és szellemi. Az óvónők el tudják dönteni, hogy mehet-e valaki iskolába, mert látják rajta, hogy például vannak már olyan finommotorikai képességei, amik például az íráshoz lesznek szükségesek. A kitartása, a figyelme is tartósabb, az emlékezete is fejlődik, több információt tud megjegyezni, hosszabb ideig tárolja, elő tudja hívni. Érti a feladatokat, szívesen vállalkozik, mert ugye az iskolában lecke van.
Ha az óvónő elbizonytalanodik, akkor kérheti nevelési Tanácsadó segítségét.
Ha az óvónő azt mondja, hogy maradjon még egy évet a gyermek az óvodába vagy menjen iskolába, de a szülő ezzel nem ért egyet, akkor kérheti a nevelési Tanácsadó segítségét.
A Nevelési Tanácsadóban is pszichológusok dolgoznak, ők különböző feladatokat végeztetnek a gyerekekkel, így döntik el, hogy mi lenne a legjobb az óvodásnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!