Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Az érettségire vagy az államvi...

Az érettségire vagy az államvizsgára nehezebb felkészülni, és miért?

Figyelt kérdés
2009. máj. 16. 15:27
1 2 3 4
 31/34 anonim ***** válasza:

sziasztok!

Én egy másodéves andragógia szakos hallgató vagyok,és gondoltam megpróbálom összefoglalni h.mit is takar ez a szak. szóval most nem a kérdező kérdésére fogok reagálni,(korábban ezt már megtettem)de remélem ez nem nagy gond,szeretném ha egy kicsit tisztábban látnák az emberek h.mi is az andragógia szak lényege... mert látom itt is megjelentek a piszkálódók...


szerintem soha nem volt még ilyen aktuális h.andragógusokat képezzenek,(amúgy ez csak nálunk újdonság)a mai társadalmi munkaerőpiaci viszonyokat figyelembe véve.elismerem h.jelenleg nem ez tűnik a legpiacképesebb szaknak,de szerintem van benne lehetőség,és ha valaki tényleg ezzel akar foglalkozni,és agilis, az el tud vele helyezkedni.



Az andragógia több mint a művelődésszervezés. az a szak már nincs is,már csak azok vannak ilyen szakon, akik anno ezt kezdték el,ők még végeznek, de ma már nem indítanak ilyet.


helyette van andragógia(4 féle szakiránnyal)de a szak maga felnőttképzést jelent:

mi tartozik ide?


pl.tanfolyamok,(OKJ és hasonlók),tréningek megszervezése,át-és továbbképzések szervezése,munkahelyi képzés..


továbbá vannak ún.felnőttképzési szolgáltatások:


pályaorientáció,pályaválasztási tanácsadás,munkaerőpiaci tanácsadás,pályakorrekció,elhelyezkedési tanácsadás,álláskereséi technikák elsajátítása,ezek oktatása.


ezeknek jogi és gazdasági szempontjait is ismerni kell,tehát nemcskak a képzés-szervezés megvalósításának folyamatát..illetve a pályázási lehetőségeket,az uniós irányleveket a LIFE LONG LEARNING kapcsán(ahogy azt már előttme valaki jól írta.--az EU erre manapság elé nagy hangsúlyt helyez.