Akik szidják a bölcsészeket, tudnak példát mondani, hogy egy bölcsészettudományi karon milyen szakok vannak, azokon a szakokon mit tanulnak, és később mi lesz a munkájuk?
"később mi lesz a munkájuk?"
Lecsapom a magas labdát, mielőtt más tenné: nem lesz munkájuk. ^^
MSc után elmehetnek a burgerkingbe is...
Egyébként azok után, hogy a btk-t végzett (nem 22-23 éves, friss diplomás, még büszkeségtől dagadó mellű) emberek bevallják, hogy kb. egy nehezebb gimivel ért fel... És tényleg nem találnak semmi munkát, főleg nem olyat, ami a szakmájukba vág, akkor érthető bizonyos emberek ellenszenve. Elvégre rontják a statisztikát, feleslegesen lettek tanítva, hasznos munkát nem végeznek. Lehet ezen háborogni, de a tények erről szólnak.
Attol fugg, hogy milyen szakon vegez valaki, mert pl. egy nyelvszak lehet nagyon hasznos, de egy szabad bolcseszettel mar joval kevesebb az esely elhelyezkedni. Emellett az is szamit, hogy mennyire motivalt es sajnos az is, hogy milyen kapcsolatrendszere van. Arrol nem beszelve, hogy akarna-e a szakmajan kivul dolgozni, mert ha annyira nem ragaszkodik hozza, akar teljesen mas munkakorre is felvehetik. En ugy gondolom, hogy a nyelvszak megeri. Privatban, maganiskolaban is lehet tanitani.
A bolcseszeket azert szekaljak, mert ha valaki pl. mernokire jar vagy orvosira, akkor evidens, hogy mi lesz belole. De mi lesz a tizszeresen tulkepzett bolcseszekbol(kiveve par tenyleg jol hasznosithato szakot)? En is vegeztem bolcsesz szakon tobbek kozott, epp ezert tudom, hogy a legtobb szakon semmi hasznosat nem tanitanak.
Na, az első 3 válaszból rögtön kiviláglik, hogy a rágalmazók nagy részének fogalma nincsen. A belinkelt kulturális antropológiát összesen két helyen tanítják, évente 40 embert vesznek fel, és az ELTE-n nem is a bölcsészkaron van... szóval nem mondanám általánosnak.
Arra meg, hogy egy az evidens, hogy egy végzett mérnökből mi lesz... abban mi nem evidens, hogy egy végzett angoltanárból mi lesz? :D
Várom a további válaszokat, de nem bánnám, ha végre valaki megcáfolná a hülyeségről felállított tézisemet. :)
Arra meg, hogy egy az evidens, hogy egy végzett mérnökből mi lesz... abban mi nem evidens, hogy egy végzett angoltanárból mi lesz? :D
Olvasd el megegyszer, amit irtam, mert tobbszor is benne van, hogy kiv. par szak.
En is angol szakra jartam. Azzal tobb mindenhez lehet kezdeni, de ilyen szabad bolcseszet meg hasonlo kamu szakok csak behuzzak az embert a csobe. Egyik volt oszt. tarsam elment egy nagyon ritka nyelvre az ELTE-re, megmondtak ott nekik mar elso heten, hogy nem lesz ugysem munkajuk, max. 1-2 ember tud majd vele elhelyezkedni. Szerintem az menjen ilyen szakra, aki tisztaban van vele, hogy benne van a pakliban, hogy ez csak hobbi tanulasnak jo, nem pedig szakma megszerzesere. Annyi kulturalis antropologusra sincs szukseg...a muvelodsszervezo, konyvtar szak meg most mar a tultelitett nemzetkozi tanulmanyok es hasonlok is ide sorolhatoak. Egyik ismerosom sem tud ezekkel elhelyezkedni. Tobb 100-bol 2...ez az arany. Kerdezhetned, hogy akkor mit tanulhatna az ember a jogon kivul, ha nem erdekli a matek, fizika es egyebek. Jo kerdes, epp ezert alakultak ki ezek a kamu szakok. Valamivel el kell tolteni az idot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!