Minek járunk iskolába?
Pl. mi hasznát veszem abból az életben, hogy megtudok oldani egy másodfokú egyenletet? Semmilyen munkahelyen nem kell ilyet tudni. Nem értem. De egy csomó dolog ilyen. Pl. kémia.
Mért kell tudni azt hogy mi az az ion? nem értem. Ha pl. jó esetben egy hipermarket igazgatója leszek, mi a fenéért kell tudnom másodfokú egyenleteket megoldani, minek kell tudni a fizikai képleteket stb...........
És kérdezted, miért nem elég azt tanulni, ami majd a szakmádhoz kell. Mert még kicsi vagy a válaszomhoz, röviden és számodra érthetően írom. Ha te oviban kukás akarsz lenni megtanulsz szemetet felszedni. De 20 év múlva meggondolod magad, és szeretnél irodista lenni, majd foghatod a fejed, hogy nem tanultad a matekot, és kint kell áznod-fáznod mindig.
Szóval fejlődünk, senkit nem érdekel csak egy területe az életnek, folyamatosan változunk. Ma még a számítógépezés érdekel, holnap meg talán a régészet. De nem biztos, hogy érted, a változatosság gyönyörködtet. Bővebben azt hiszem fölösleges neked írnom bármit is (a kérdésed és annak stílusa alapján).
Valaki írta, miért kell az ének a suliba? Kell. Az agyad másik felét is meg kell mozgatni, mert a mi kis országunkban nagy odafigyeléssel tréningezik a bal agyféltekét, a jobbat meg kevésbé. Csakhogy, ha mindig törit tanulunk, az nem épp célravezető. Ha közbe éneklünk, rajzolunk, és utána megint töri jön, akkor több minden megmarad a fejedben, mintha egyfolytában a törikönyvet bújnád. És ez így van, olvass utána ha érdekel, én már megtettem.
Én mérnöknek tanulok és elmondhatom, hogy igenis használom a másodfokú egyenletet megoldóképletét! Sőt, még a levezetését is megtanultam x évvel ezelőtt, amelyre ugyan már nem emlékszem, de ha elkezdeném, valószínűleg gyorsan eredményre jutnék annak tudatában, hogy mit kell kihoznom az egészből. Meg tudom csinálni, mert fejlődtem, tényleg rengeteget képes az agy fejlődni és szeretem azt, ha ránézek egy fél oldalas számításra ami jó, hogy én csináltam és sikerült! Jól esik a sikerélmény. Szeretek helyesen is írni, ezt kihangsúlyozom, mivel a nyelvtan és a matematika nincsen hierarchikus viszonyban, mind a kettő ugyanolyan fontos. Aki büszke arra, hogy nem ért a matematikához még alapvető szinten sem, az ugyanúgy szégyellje magát, mint az, aki nem tud helyesen írni. Azért egy vacak képletet csak meg lehet tanulni.
Művész úrnak üzenném, hogy a művészek valóban felhasználják a matematikából szedett dolgokat. Még ha nem is tudnak róla, de használják. Aki ért a centrális projekcióhoz és netalán tanulta is ezt a geometriához fűződő szépséget, akkor valószínűleg sokkal jobban átlátja az egész művét és sokkal élethűbb rajzot képes csinálni, mint amelyre te valaha is képes lennél. Ezt főleg az alapszabályok miatt tudom állítani. Ha te rajzolnál nekem valamiféle térbeli dolgot, biztos, hogy találnék benne hibát. Erre az igazán nagy művészek szerintem odafigyelnek, ha élethűen akarják megalkotni a valóság egy részét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!