Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mit változtatnál a matematika...

Mit változtatnál a matematika oktatásában?

Figyelt kérdés

Közoktatás.


Én, személy szerint:


1. Kezdeném, hogy miért nehéz a matematika (matematika nyelve, matematika gondolatvilága, belső logikája, hétköznapi és absztrakt mivolta, logikai tisztánlátásból fakadó precíz fogalom definiálás miértje és fontossága, tudásszintek közötti különbségek megértése, mint: verbális ismeret->értés->alkalmazni tudás).


2. Célként meghatározni: Látni a matematikát a hétköznapi szituációkban, és alkotni megadott szinten (matematikahasznosítás) .


3. Lényeges a rendszerben való gondolkodás, így fokozatosan, lépésről-lépésre haladva, felépítve a matematikumot, hogy végül egészében lássuk és értsük, hogy a matematikai témák nem egymástól függetlenül léteznek, hanem minden összefügg mindennel (tételek és a tételek közötti kapcsolódási pontok, összefüggések fontosságának látása és megértése, amihez érteni kell a bizonyításokat és a bizonyítások elméleti hátterét).


3. Lényeges lenne a koncentráció és memória fejlesztése is. Mondjuk, akiben jelen van a matematika szeretete (vagy megszerettetése által), megjelenik az odafigyelés is.


4. Nagyon fontos a lelki beállítódás megértése, mert az érzelmi állapot hatással van a tanulás és eredmény sikerére. Tehát a lelki gyakorlatnak (lelki tényezők, mint akaraterő, sikertudatosság, tetterő, szeretet stb.) alapvetőnek dolognak kellene lennie.


4. Hasznos lenne tanulásmódszertant, problémamegoldási módszereket is oktatni (pl. Pólya módszere).


5. Időgazdálkodás, időmenedzsment oktatása is fontos lenne.



dec. 30. 18:34
1 2
 11/13 steven95 ***** válasza:
61%

Nagyon sok esetben ami "baj" a matematika oktatásban az általánosan is "baj" az oktatás egészében. Túl sok lexikális tudás, túl kötött rendszer, kevés motiváció és érdeklődés, egyénre való fókusz szinte teljes hiánya, gyenge felzárkóztatás, leterheltség, a valóságtól elrugaszkodott ismeretanyagok, hasznos ismeretek kihagyása a tanmenetből.


Kifejezetten a matematikára fókuszálva, kerülve az általános problémákat:

Jóval több alapozás, körültekintőbb és átlátható ismeret előhívást segítő összefoglaló tudásrendszerezés, tudásredukció, egyéni érdeklődés/képesség nagyobb súlyú figyelembevétele, és megfelelő előadói, tanítói készség, mert sokan sokszor sok helyen elvesztik a fonalat. Periodikusan nehezedő egymásra épülő tudásismétlő tesztek, alapfogalmakra fókuszálva. Tanulásmódszertan = gyakorolni, gyakorolni!


Röviden, nem rosszak a könyvek,de igen, kevés az idő, személy szerint a folyamatos alapfogalmi kis tesztek alapján való szűrés, tudásficamok visszakövetése/nyomon követése és javítása a diákoknak, egyéni feladatok által. Amit a jelenlegi rendszerben is reálisan megvalósíthatónak tartok. A száraz lexikális tudás frappáns előadókészség vagy gyakorlati példa segítségével való szaftosabb tálalása.


A matek kifejezette az ahol a részletekben vesznek el egyesek, és kifejezetten az amit erősen befolyásol a tanár szimpátiája, a megélt sikerek és kudarcok és a diákok által veleszületett érdeklődés és képesség. Ezt mind fontos szem előtt tartani. 29F (nem tanár, csak 5ös (immár) egyetemi matek tudással a véleményem)

dec. 30. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

1968 ban voltam elsős egy kisérleti módszerrel matematikát tanuló osztályban. Szórakoztató , roppant érdekes matekóráink voltak A Dienes módszer már akkor rég ki volt találva.

Aztán el is felejtődött szépen.

A gyerekeim a reálos, de nem matekos anyjuktól hallották csak, ami nekünk alapvetés volt: mindegy hogy oldod meg, ha jó módszert találsz magadnak, az egy jó megoldás. Mi több, plusz dicséret jár a saját ötletért.

dec. 30. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

A kérdésre: visszahoznám azt, ami nekünk akkor, annyira bejött.

12. válaszoló voltam.

dec. 30. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!