Mit változtatnál a matematika oktatásában?
Közoktatás.
Én, személy szerint:
1. Kezdeném, hogy miért nehéz a matematika (matematika nyelve, matematika gondolatvilága, belső logikája, hétköznapi és absztrakt mivolta, logikai tisztánlátásból fakadó precíz fogalom definiálás miértje és fontossága, tudásszintek közötti különbségek megértése, mint: verbális ismeret->értés->alkalmazni tudás).
2. Célként meghatározni: Látni a matematikát a hétköznapi szituációkban, és alkotni megadott szinten (matematikahasznosítás) .
3. Lényeges a rendszerben való gondolkodás, így fokozatosan, lépésről-lépésre haladva, felépítve a matematikumot, hogy végül egészében lássuk és értsük, hogy a matematikai témák nem egymástól függetlenül léteznek, hanem minden összefügg mindennel (tételek és a tételek közötti kapcsolódási pontok, összefüggések fontosságának látása és megértése, amihez érteni kell a bizonyításokat és a bizonyítások elméleti hátterét).
3. Lényeges lenne a koncentráció és memória fejlesztése is. Mondjuk, akiben jelen van a matematika szeretete (vagy megszerettetése által), megjelenik az odafigyelés is.
4. Nagyon fontos a lelki beállítódás megértése, mert az érzelmi állapot hatással van a tanulás és eredmény sikerére. Tehát a lelki gyakorlatnak (lelki tényezők, mint akaraterő, sikertudatosság, tetterő, szeretet stb.) alapvetőnek dolognak kellene lennie.
4. Hasznos lenne tanulásmódszertant, problémamegoldási módszereket is oktatni (pl. Pólya módszere).
5. Időgazdálkodás, időmenedzsment oktatása is fontos lenne.
"Kezdeném, hogy miért nehéz a matematika"
Nem, nem nehéz a matematika. Középszinten különösen nem nehéz, átlagos képességű gyereknek minden probléma nélkül hoznia kell legalább egy gyenge 4-est vagy erős 3-mast.
És amiket ide leírtál, heti hány órában tudnád megvalósítani? Van rá heti 4*45 perc. Sok sikert!
Kifejtenéd, miért nem állja meg a helyét?
Átlátod a fentiek jelentőségét?
Tiszteletben tartom a leírtakat, de ez egy utópisztikus leírás!
A matek oktatása nem úgy néz ki a gyakorlatban, hogy tanárként elhatározol valamit az adott órára, hétre és azt csont nélkül megvalósítod.
A tanítás módszertanát egy sor exogén dolog befolyásolja. Ügyelni kell az órarendre, az előzetes életre, BTMN, SNI-re, esetlegesen elmaradó órákra, egyebekre.
Amit leírtál, olyan, mint a közgazdaságtani modellek: működnek, ha van előtte TFH!
Pont erről szól amit írtam, mert silány a matematika oktatás (közoktatás).
Sablonos gondolkodás erőltetik a sablonos feladatmegoldásokkal.
Az analízis és szintézis helyett.
Ezért buknak ki sokan az egyetemekről.
Hiányos alap, rossz látásmód (oktatás).
Ezek szerint nem érted...
"Nagyon fontos a lelki beállítódás megértése, mert az érzelmi állapot hatással van a tanulás és eredmény sikerére. Tehát a lelki gyakorlatnak (lelki tényezők, mint akaraterő, sikertudatosság, tetterő, szeretet stb.) alapvetőnek dolognak kellene lennie."
Nálunk ezt gimiben nagyon könnyen, hamar lerendezte a tanárunk. Kihívott valakit a táblához, mondta a diák, hogy "de nem tudom". A tanár válasza: "majd két 1-es után tudni fogod":DD
Ja, és végül tudta.
Az érettségi pedig kisujj volt mindannyiunknak, az életben is megálljuk a helyünket!
Az, hogy ott ez a módszer működött, nem mindenhol működik.
Érted?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!