Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mi a véleményétek az iskolai...

Mi a véleményétek az iskolai tanórákról? Hasznosak az életre nézve? Mit változtatnátok?

Figyelt kérdés

Szerintem nem teljesen megfelelő a mai oktatási rendszer. Nem feltétlen a magyar, hanem amblokk az egész. Nem az életre készít fel. Sok tanóra felesleges, felnagyítják a lényegét. Most leírnám az én "rendszeremet".


1. osztály:


-Írás (heti 4)

-Olvasás (heti 3)

-Matek (heti 3)

-Idegen nyelv (heti 4)

-Tanulásmódszertan (heti 2, minnél hamarabb meg kéne tanítani azt, hogy hogyan is kell tanulni)

-Testnevelés (heti 3)

-Természettudományok (heti 2)

-Rajz-technika (heti 2)

-Informatika (heti 1)

-Társas kapcsolatok (heti 1)

-Ének (heti 1)


2. osztály:


-Írás (heti 4)

-Olvasás (heti 3)

-Matek (heti 4)

-Idegen nyelv (heti 5)

-Ének (heti 2)

-Rajz-technika (heti 2)

-Tanulásmódszertan (heti 1)

-Informatika (heti 2)

-Társas kapcsolatok (heti 1)

-Természettudományok (heti 2)

-Testnevelés (heti 3)


3. osztály:


-Irodalom (heti 2)

-Nyelvtan (heti 3)

-Matek (heti 3)

-Idegen nyelv (heti 5)

-Informatika (heti 2)

-Rajz-technika (heti 2)

-Ének (heti 2)

-Természettudományok (heti 2)

-Testnevelés (heti 3)

-Fogalmazás (heti 1)

-Társas kapcsolatok (heti 1)


4. osztály:


-Irodalom (heti 2)

-Nyelvtan (heti 2)

-Matek (heti 3)

-Idegen nyelv (heti 5)

-Főzés (heti 1)

-Ének (heti 2)

-Rajz-technika (heti 2)

-Testnevelés (heti 3)

-Informatika (heti 3)

-Természettudományok (heti 2)

-Társas kapcsolatok (heti 1)


5.-6. osztály:


-Irodalom (heti 2)

-Nyelvtan (heti 2)

-Matek (heti 3)

-Informatika (heti 3)

-Történelem (heti 2)

-Természettudományok (heti 3)

-Testnevelés (heti 2)

-Ének (heti 1)

-Rajz (heti 1)

-Tánc (heti 1)

-Fotózás (heti 1, manapság mindenki fotóz a telefonjával, de helyesen kevesen tudnak)

-Főzés (heti 1)

-Társas kapcsolatok/pszichológia (heti 1)

-Osztályfőnöki (heti 1)

-Idegen nyelv (heti 6)


7.-8.-9. osztály


5.-6.-hoz képest:

-1. Idegen nyelv (heti 3)

-2. Idegen nyelv (heti 4, 9.-től 5)

-Fizika (heti 1, 9.-től 2)

-Kémia (heti 1, 9.-től 2)

-Biosz (heti 2)

-Földrajz (heti 2)

-Közgazdasági alapismeretek (heti 1)


10. osztály:


Plusz 9.-hez képest:

-Média (heti 1)

-Jog és törvények (heti 1)

~Az irodalom, nyelvtan, matek óraszáma 1-gyel nő.


11.-12. osztály:


+:

-Társadalomtudomány (heti 1)

-Marketing és üzlet (heti 1)


~A főzés, fotózás, média megszűnik.



2016. nov. 27. 13:00
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
87%

A fotózás abszolút felesleges.

Amúgy nem rossz, de elég.. problémás. Mi lenne a fakultációkkal? Heti két óra alatt nem lehet biosz vagy kémia emeltre felkészülni. Keveslem a töri órákat is.


Társas kapcsolatok órán te mit tanítanál?

2016. nov. 27. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 A kérdező kommentje:
Természetesen lehetne emelt illetve fakultációs csoportokra járni. Társas kapcsolatok óra alatt azt értem, hogy úgymond egy pszichológia, egy "megbeszélős" óra, mivel sajnos ma egyre több fiatal küzd lelki problémákkal és soknak oka a gyenge osztályközösség. A fotózást meg azért tartanám hasznosnak, mert ma ugyanolyan, hanem fontosabb szerepet tölt be, mint a rajz, illetve ahogy mindenki számára elérhetővé vált a minősége egyre csökken és úgy gondolom sok fiatalnak érdekes lenne (telefonja meg manapság mindenkinek van, és az elméletet is meg lehet tanítani)
2016. nov. 27. 13:14
 3/24 anonim ***** válasza:
66%
Szakosodások nem lennének 9.től többé? S szakiskolák se?
2016. nov. 27. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
87%

Annyira nem mennék a részletekbe, ahogy te leírtad.

De azt szoktam mondani, hogy az általános iskola 5. osztályától az egyetem 3. évéig az idegen nyelven kívül kb. semmit nem tanultam az iskolában, ami a mindennapi életemhez kell (az informatika órák kb. semmit sem értek).


Én alsó tagozatban nagyon rámennék az alapkészségekre, írás, olvasás, számolás, fogalmazás (!), helyesírás alapjai, alap természettudományok (kb. természetismeret szintjén). Idegen nyelvet 3. osztályban kezdenék tanítani. (Második idegen nyelvet pedig a gimnáziumban, akárhány éves a suli (8-6-4))


Később inkább a projektszemléletű oktatást tartanám fontosnak: sokkal több fakultatív feladattal, sok-sok különböző beadandóval, sokkal kevesebb a-tanár-diktál-a-diák-jegyzetel órával. Kevesebb magolással, és több készségfejlesztéssel.


Irodalomból sokkal kevesebb kötelezőt írnék elő, inkább írókat, költőket jelölnék ki, akiktől szabadon lehetne választani. Az elemzéseket kb. eltörölném, de jobban számon kérném, hogy a diákok tényleg olvasták-e, amiket választottak, és elgondolkodtak-e rajta.

Történelemből sokkal nagyobb hangsúlyt helyeznék a párhuzamos történelemre és a 20. századi történelemre.

Földrajzból kiemelten kezelném Magyarország (és Európa) földrajzát (nálunk a természetföldrajzzal elment annyi idő, hogy Magyarország kb. teljesen kimaradt...)

Kémiából, fizikából a háztartásban előforduló dolgokra koncentrálnék.

A kötelező matek óraszámából elvennék.

Rajzból rámennék a művészettörténetre, énekből pedig a klasszikus zenék megismertetésére.

Tornából elég lenne heti 3, de azt is inkább szabad mozgással tölteném.


Összességében kevesebb kötelező óraszámot írnék elő, azon felül menjen mindenki olyan faktra, amilyen érdekli. Napi 7 óránál többet egyik napra sem tennék be (kivéve a faktok), beleértve a készségtárgyakat is.


Több fakultációra / szakköre adnék lehetőséget, akár különböző iskolák együttműködésére is.

2016. nov. 27. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
60%
Tetszik, hogy bevezetnéd a társas kapcsolatokat is az oktatásba. :) Szerintem a fotózás annyira nem fontos, de a többivel egyet tudok érteni, persze ezt még mind bővíteni, csiszolni kellene. Szerintem is a készségfejlesztésre és a kompetenciákra kellene nagyobb hangsúlyt fektetni, a logikus összefüggésekre a tananyag helyett, amit egyébként is mindenki elfelejt. Még lehet, hogy tanulásmódszertant inkább gimnazistáknak tanítanék, akik már megpróbálkoztak a saját stratégiákkal. Szerintem fontos készség az is, hogy valaki sokat és logikusan meg tudjon tanulni, de mondjuk kiválaszthatná mindenki azt a három tárgyat, amiből tovább szándékozik tanulni, és csak abból sajátítja el a legmagasabb szintű középiskolai ismereteket. Lássuk be, ahhoz képest, hogy soha semmi közöm nem lesz a történelemhez, mégis évszámokról évszámokra meg kellett tanulnom mindenki életét, ami nem fair.
2016. nov. 27. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
53%
Ezek felesleges tantárgyak.
2016. nov. 27. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
57%

Most is kb. ugyanez van, amit leírtál. Nem értem mi a problémafelvetésed.

Tipkusan természettudományokban szegény, humántárgyakban indokolatlanul, mértéktelenül bőséges a képzés.


Hol van amúgy az órarendedben a technika óra, és informatika?!

2016. nov. 27. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
67%

A kérdés második felére pedig egy régebbi válaszomat idézném:


Az általános iskolában 5. évfolyamtól kötelezően bevezetném a


fizika, kémia és technika tanrárgyakat, heti 2 órában. Ez nem


többletidőben nyilvánulna meg, mivel a humán tárgyak óraszámát


ennek megfelelően csökkenteném.


A fizika és kémia oktatás ezekben az évfolyamokban sokkal inkább


egyfajta gondolkodásmód és szemléletmód kialakítását célozná


meg, nem pedig a tankönyvek bemagolását.


A két tárgy annak megszerettetését tűzné ki célul, ill. hogy


napjainkban, pl. otthonunkban hol találkozunk fizikával,


kémiával.

Emellett a tárgyak egyfajta kultúrtörténetet is tartalmaznának,


a diákok megismernék, hogy egy-egy fizikai jelenség felfedezése


mégis mihez kötődik.


Ezek a tanórák gyakran tartalmaznának filmlevetítést, ahol pl.


Öveges Prof. kísérletei kerülnének levetítésre.


Sajnos ha ma egy diáknak annyit mondanak hogy Öveges, vagy


Delta, vagy Mindenki iskolája, semmit nem mond nekik.


A technika órák keretében főleg gyakorlati dolgokat tanulnának a


diákok, úgy mint régen. A lányok megtanulhatnának kézimunkázni


(pl. himezés, goblejnvarrás, stb.) vagy éppen varrni akár gépen,


az iskola felszereltségétől függően.

A fiúk megtanulhatnának barkácsolni, szerelni alapvető dolgokat.


De érdeklődés alapján nemtől függetlenül bármit


megtanulhatnának. Hogyan kell forrasztani, fűrészelni, vagy


éppen egy villamos kapcsolót bekötni és még sok más érdekesség


van.


Néhány egyszerű, mindenki által használt berendezés működését is


megtanulhatnák. Pl. honnan lesz a csapból melegvíz, hogyan lesz


meg a lakás melege, hogyan működik a lámpa, vagy éppen mitől


megy az autó.


Ezek szerintem alapvető dolgok, amiket mindenkinek illene


tudnia, viszont ha pl. most egy érettségizőstől megkérdeznéd,


hogyan működik a wc-tartály, esélyes hogy nem tudná, pedig nem


egy bonyolult szerkezet de mégis nagy találmány!


Ezeket a dolgokat azért is érdemes ilyen korosztálynak tanítani,


mert ekkor még fogékonyak, jó esetben akár még érdeklődőek is,


ha ők is látják, hogy ezek kézzel is megfogható, jól érthető


ismeretek.


Ezzel később a mindennapi életben is gyakran előforduló probléma


megelőzhető lenne. Pl. mit csináljunk, hogy a mosógép 3 év


múlva ne legyen kuka, mert totál vizköves, miért használjunk


gőzölős vasalóhoz ioncserélt vizet vagy éppen hogyan tudjuk


minimalizálni lakásunk villany és/vagy fűtésköltségét.


Ezenfelűl a délutáni órákban igénytől függően különböző


szakköröket alakítanák ki az iskola felszereltségétől ill.


pedagógusi kapacitástól függően, hogy mindenki megtalálhassa azt


a területet, ami felé jobban érdeklődik.


Például lenne kézimunka szakkör, sütés-főzés szakkör, barkácsoló


szakkörök.

Persze más tárgyakból is adnék rá lehetőséget lehetne akár


történelemszakkör, matematika szakkör, vagy idegennyelv szakkör.

Utóbbi napjainkban amúgy is fontos lenne, mivel sok helyen


alapkövetelmény, nyelvet tanulni meg amúgy is fiatalkorában tud


az ember legkönnyebben tanulni.


A középfokú képzést teljes mértékben szakosítanám.

Vélhetően általános iskola végére kialakulna a diákban, hogy


mégis merre tovább.


Csak szakközépiskolák, szakgimnáziumok, és szakiskolák lennének.


A szakiskolákban kimondottan szakmát lehetne kitanulni 3 év


alatt, szorosan együttműködve az érintett cégekkel, rendszeres


szakmai gyakorlattal.


A szakközépiskolai és szakgimnázium szintén három éves lenne, a


szakközépiskolákban szakmai orientációs tárgyak, valamint az


ezekhez kötődő alaptárgyak lennének.

3 év képzés után a képzés érettségivel zárulna.

Érettségi után a szakközépiskola tovább 1 vagy 2 év keretében


technikumi képzést biztosítana, amely során technikumi


képesítést lehetne szerezni. (Ez most kb. az 5-el kezdődő okj-s


képzéseknek felelne meg).


A szakgimnáziumok képzése teljes mértékben tagozatosítva lenne.


Ált.iskola után konkrétan egy tagozatra lehetne jelentkezni, pl.


fizika tagozat, kémia tagozat, irodalom -és nyelvtan tagozat,


stb.


Minden tagozatnak lenne egy főtárgya, pl. a történelem


tagozatnak a történelem.

A főtárgyat heti 5 órában oktatnák. Emellett kötelezően


választható és szabadon választható tárgyak lennének.


A kötelezően választható alatt azt értem, hogy minden tagozathoz


rendelkezésre állna egy táblázat, amiben meghatároznák, hogy


milyen tárgyakat lehet tanulni az adott tagozaton, és adott


lenne, hogy hetente ezek hány órában vannak megtartva.

Pl. a történelem tagozaton nyelvtan óra heti x óra.


Heti 15 órának megfelelő tárgyat kéne ezekből választani


minimum. Aki ennél többet szeretne, az is megengedett lenne.


A szabadon választható tárgy bármi lehetne,


érdeklődéstől/kapacitástól függően, heti min. 4 tanórában.


Ezek mellett heti 3 órában kötelező testnevelés óra lenne, amely


hetente egy alkalommal, egybevonva lenne megtartva.


További heti 4 órában kötelező idegennyelv-oktatás lenne.

Ez kiscsoportokban kerülne megtartásra, egy csoport létszáma 6-8


főben lenne maximalizálni.

3 év után így mindenki bátran állna a nyelvvizsga elé, ami


kötelező is lenne.

Hogy ki milyen nyelvet szeretne tanulni, opcionális lenne


érdeklődéstől és pedagógusi kapacitástól függően.


Aki előbb leteszi a középfokú nyelvvizsgát, mint 3 év, annak nem


lenne kötelező a továbbiakban nyelvórára járni.

Viszont a lehetőség adott lenne, egy másik csoporthoz


csatlakozva felsőfokú nyelvvizsgáig eljutni, vagy akár egy másik


nyelvet tanulni.


Ez összesen hetente 31 kötelező órát jelent, ami szerintem


reális. A tanórák úgy lennének beosztva, hogy a hét legalább egy


napján (célszerűen pénteken) 13 óra utánra kötelező tanóra ne


essen.


Érdeklődésnek/kapacitásnak megfelelően a délutánok során


különböző választható szakkörök lennének, pl. sportszakkör, stb.


A tagozatokon belűli átjárhatóságot igénytől és kapacitástól


függően teljesen szabaddá tenném, sikeres szinkülönbözeti vizsga


esetén (írásban és szóban).


Hasonlóan a szakgimnázium, szakközépiskola és szakiskola közötti


átjárásra is lenne mód. A feltétel a sikeres szintkülönbözeti


vizsga.


Az érettségi rendszer teljesen másképp lenne, mint most.

Érettségit csak a szakgimnázium és a szakközépiskola adna. A


kétszintű érettségit (részben) megszüntetném.


Csak matematikából lenne két szint, ezek: alapszint és


normálszint.


Alapszintből mindenkinek kötelező lenne az érettségi, kivéve


azokat akik szakközépiskolában tanulnak és szakjukhoz


kapcsolódik a matematika vagy szakgimnázium olyan tagozatára


járnak, melynek főtárgya a matematika, vagy a kötelezően


választahtó tárgyak tartalmazzák, ezek a diákok ugyanis


normálszintű matekérettségit tennének.


Mindkét változatnál a matekérettségi 6-8 feladatból állna.


Mind az alap, mind pedig a normálszintű matematika érettségi


feladtait egy-egy példatár tartalmazná, hivatalos megoldással


együtt.

Ez a példatár kb. 500 példát tartalmazna.


Az érettségi feladatok pedig ebből lennének kiválasztva. (hogy


melyik, azt persze előre nem tujuk, évente más és más).


A matematikán kívül további 3 kötelező érettségi tantárgy lenne.


Ezeket a tárgyakat teljesen szabadon lehetne választani, azzal a


megkötéssel, hogy tartalmaznia kell a főtárgyat is, kivéve


annak, akinek a matek alapból főtárgy volt, ill. a


szakközépiskolásokat, mivel náluk nincs főtárgy.


Így összesen 4 érettségi tárgy lenne, amely kötelező. (Aki


szeretne, többet is választhat).


A tárgyak kiválasztásánál viszont arra kell figyelni, hogy aki


továbbtanulni szándékozik, az adott felsőoktatási intézmény mit


vár el.


A felvételi eljárás egységesítését teljes mértékben


megszüntetném. Kizárólag a felsőoktatási intézmény határozná meg


a feltételeket, így a felvételi teljesen speciális és egyedi is


lehet.


Erről előre tájékozódni kéne.


Idegennyelvből megszüntetném az érettségit, mivel az érettségi


kiadásának a feltétele a megszerzett középfokú nyelvvizsga


lenne.


(Ez nem okozna gondot, mivel a korábban említett kiscsoportos


tanórák tipikusan a nyelvvizsgára készítené fel a diákokat.

2016. nov. 27. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 A kérdező kommentje:
Szerintem van benne elég Informatika. (amúgy ott már programozói nyelveket is tanulhatnának, mert az Excel használata elég kevéske...) Amúgy nincs különösebb bajom, csak az, hogy több tantárgy kéne ami a nagybetűs életre készít fel.
2016. nov. 27. 22:18
 10/24 Tom Benko ***** válasza:
50%
Van benne néhány meggondolatlanság, látszik, hogy laikusként gondolkodsz. A modern szemlélet az, hogy tantárgyak helyett ismeretterületek vannak.
2016. nov. 28. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!